Stillwater
FD Üye
Asansörler ile ilgili fikir ve uygulamalar çok eski zamanlara uzanmaktadır.
Asansör, insanları ve eşyaları belirli yüksekliklere taşıyarak, esnek olmayan bir taşıyıcı askısına sahip, yatay düzlemde 15 dereceden fazla bir açı oluşturan kılavuzlar boyunca hareket ederek, insanları ve yükleri taşımaya yardımcı olan bir taşıyıcı düzeneğidir.
XVI. Fransız Velayer tarafından 16. yüzyılda inşa edilen ilk karşı ağırlıklı asansöre, Uçan Sandalye le adı verildi.
Doğrudan hidrolik tahrikli vinçler ilk olarak 1830'da İngiltere'de inşa edildi.
1835 yılında ‘Teagle alan adı verilen bir asansör, bir buhar motoruyla çalışan bir şanzıman mili tarafından tahrik edilen bir kayış tarafından yapılmıştır.
İlk asansör güvenlik cihazı Elisha Graves Otis (1811-1861), 1853 yılında New York'ta kurulan düşme emniyetli ilk asansör, seyircinin önünde ipi keserek güvenliği kanıtlayan ilk asansör.
Sürekli çalışan bir şanzıman milinden düz ve tersine kayışları taşımak yerine, Otis 1855 yılında kendi buhar motoruyla asansörü inşa etti.
İlk buharlı asansörle çalışan insan asansörü 1857'de Broadwey'de kuruldu. New York'ta bir buhar borusu şebekesinin yapımı, buhar asansörlerinin kullanımını yaygınlaştırdı.
Büyük şehirlerde, basınçlı su şebekesinin kurulması hidrolik asansörlerin yapımında da etkili oldu ve Paris'teki ilk "güvenli hidrolik asansör" Leon Edoux tarafından yapıldı ve 1867 Paris fuarında tanıtıldı.
1878 yılında, Otis dolaylı bir süspansiyon sistemi kullanarak bir hidrolik asansör yaptı. Aynı yıl Otis, inovasyona sahip bir hız regülatörü ekledi ve asansör paraşüt düzenini geliştirdi.
01.05.1889 tarihinde görevlendirilen Eyfel Kulesi'nde, üç farklı şirketin ürettiği hidrolik asansörler, insanları üç aşamada ve toplam 7 dakikada (300 m) kaldırabiliyordu.
İlk elektrikli asansör 1880'de Werner Von Siemens tarafından inşa edildi ve asansörün yürüyen merdiveniydi.
1889 yılında, ünlü asansör şirketi Otis, sonsuz vida mekanizmalı ve halat tamburlu elektrik motoruyla doğrudan bağlantılı bir asansör vinç inşa etti.
1892'de Ward-Leonard sürücüsü Otis tarafından uygulandı ve 1894'te buton kontrolünü geliştirdi.
1900 yılında, Fransa'daki De Bueren, New York'ta dişlisiz bir asansör vinci inşa ederek German_American House'u kurdu.
1904 yılında, ünlü Otis şirketi, dişli kutusu ve tahrik kasnağı olmayan bir asansör vinci yaptı; bu, diğer asansör tahrik tasarımlarına göre önemli avantajlara sahip.
1915 yılında, Otis mühendisleri, esas olarak savaş gemilerine uygulanan bir seviye hassas seviye şeması geliştirdi.
1927 yılında - Tahrik edilen kasnak asansörlerinde Eng Hymnans ve Hellborn de Prof.Dr. Donadt'ın bilimsel araştırma ve yayınlarından sonra, çeşitli oluk profili formları ve stilin gelişimi, gelişimi tamamlamış ve günümüze ulaşmıştır.
Son yarım yüzyılda, özellikle elektrikli ve elektronik sistemlerde operasyonel güvenliği artırma, kullanım kolaylığı ve kullanım kolaylığı yönünde önemli gelişmeler gözlenmiştir.
Asansör hızları son yirmi yılda hızla artmıştır. En hızlı asansörler dakikada 500 metreye (8.33 m / s) gidebilir ve şimdi dakikada 750 metreyi (12.5 m / s) kapsayabilir.
Türkiye'nin Rathmore 1892'deki ilk elektrikli asansörü Valley Perper Palas Hotel tarafından yaptırılmıştır.
1907 yılında, Yahudi vatandaşımız Nesim Levi, İzmir'in Karataş ilçesinde 55 metre mesafedeki iki adet buharla çalışan asansör inşa etti.
Asansör, insanları ve eşyaları belirli yüksekliklere taşıyarak, esnek olmayan bir taşıyıcı askısına sahip, yatay düzlemde 15 dereceden fazla bir açı oluşturan kılavuzlar boyunca hareket ederek, insanları ve yükleri taşımaya yardımcı olan bir taşıyıcı düzeneğidir.
Asansörlerin fikirleri ve uygulamaları eski zamanlara dayanır.
M.Ö. 285-212 yılları arasında yaşayan Archimedes'in, MÖ 236'da elle işletilen basit bir vinç biçiminde basit bir vinç ürettiği Roma mimarı Vitruv'un yazılarından anlaşılmaktadır.XVI. Fransız Velayer tarafından 16. yüzyılda inşa edilen ilk karşı ağırlıklı asansöre, Uçan Sandalye le adı verildi.
Doğrudan hidrolik tahrikli vinçler ilk olarak 1830'da İngiltere'de inşa edildi.
1835 yılında ‘Teagle alan adı verilen bir asansör, bir buhar motoruyla çalışan bir şanzıman mili tarafından tahrik edilen bir kayış tarafından yapılmıştır.
İlk asansör güvenlik cihazı Elisha Graves Otis (1811-1861), 1853 yılında New York'ta kurulan düşme emniyetli ilk asansör, seyircinin önünde ipi keserek güvenliği kanıtlayan ilk asansör.
Sürekli çalışan bir şanzıman milinden düz ve tersine kayışları taşımak yerine, Otis 1855 yılında kendi buhar motoruyla asansörü inşa etti.
İlk buharlı asansörle çalışan insan asansörü 1857'de Broadwey'de kuruldu. New York'ta bir buhar borusu şebekesinin yapımı, buhar asansörlerinin kullanımını yaygınlaştırdı.
Büyük şehirlerde, basınçlı su şebekesinin kurulması hidrolik asansörlerin yapımında da etkili oldu ve Paris'teki ilk "güvenli hidrolik asansör" Leon Edoux tarafından yapıldı ve 1867 Paris fuarında tanıtıldı.
1878 yılında, Otis dolaylı bir süspansiyon sistemi kullanarak bir hidrolik asansör yaptı. Aynı yıl Otis, inovasyona sahip bir hız regülatörü ekledi ve asansör paraşüt düzenini geliştirdi.
01.05.1889 tarihinde görevlendirilen Eyfel Kulesi'nde, üç farklı şirketin ürettiği hidrolik asansörler, insanları üç aşamada ve toplam 7 dakikada (300 m) kaldırabiliyordu.
İlk elektrikli asansör 1880'de Werner Von Siemens tarafından inşa edildi ve asansörün yürüyen merdiveniydi.
1889 yılında, ünlü asansör şirketi Otis, sonsuz vida mekanizmalı ve halat tamburlu elektrik motoruyla doğrudan bağlantılı bir asansör vinç inşa etti.
1892'de Ward-Leonard sürücüsü Otis tarafından uygulandı ve 1894'te buton kontrolünü geliştirdi.
1900 yılında, Fransa'daki De Bueren, New York'ta dişlisiz bir asansör vinci inşa ederek German_American House'u kurdu.
1904 yılında, ünlü Otis şirketi, dişli kutusu ve tahrik kasnağı olmayan bir asansör vinci yaptı; bu, diğer asansör tahrik tasarımlarına göre önemli avantajlara sahip.
1915 yılında, Otis mühendisleri, esas olarak savaş gemilerine uygulanan bir seviye hassas seviye şeması geliştirdi.
1927 yılında - Tahrik edilen kasnak asansörlerinde Eng Hymnans ve Hellborn de Prof.Dr. Donadt'ın bilimsel araştırma ve yayınlarından sonra, çeşitli oluk profili formları ve stilin gelişimi, gelişimi tamamlamış ve günümüze ulaşmıştır.
Son yarım yüzyılda, özellikle elektrikli ve elektronik sistemlerde operasyonel güvenliği artırma, kullanım kolaylığı ve kullanım kolaylığı yönünde önemli gelişmeler gözlenmiştir.
Asansör hızları son yirmi yılda hızla artmıştır. En hızlı asansörler dakikada 500 metreye (8.33 m / s) gidebilir ve şimdi dakikada 750 metreyi (12.5 m / s) kapsayabilir.
Türkiye'nin Rathmore 1892'deki ilk elektrikli asansörü Valley Perper Palas Hotel tarafından yaptırılmıştır.
1907 yılında, Yahudi vatandaşımız Nesim Levi, İzmir'in Karataş ilçesinde 55 metre mesafedeki iki adet buharla çalışan asansör inşa etti.