iltasyazilim
FD Üye
Aslantepe stadı nezaman açılacak
SAHA VE TRİBÜNLER
İki aşamalı olarak yapılacak tribünlere gelindiğinde daha alçak kademe tribünlerin takriben 20 derece eğimli olması öngörülüyorBu sayede daha alçak tribünlerin iyi bir seyir için sahayı tamamen görebilmesi amaçlanıyorÜst aşama tribünlerinse eğiminin yeniden yukarıdan bütün sahayı taç çizgiside dahil görebilmesi için tercihen 34 derece olması gerekiyorBasamakların kot yüksekliği daha aşağı kademede 25cm olması uygun görülmüş durumdaKot yüksekliği üst kademedeyse eğim 34 derece ya da üstünde olduğundan dolayı otomatikman 45cm olacakTribünlerin sahaya yakınlığı da UEFA kriterlerine uygun olacakAslantepe Stadında bunun takriben olaral Kale arkası tribünler için 9m Maraton ve VIP tribünleri için 7m olması düşünülüyorBu sayede hem panolarının rahatça saha içine konması ayrıca de gerekli hallerde itfaiye ya da ambulansın rahatlıkla saha içine girmesi amaçlanıyor
STADIN ÜZERİ NASIL KAPANACAK
Stadın üzerini tamamen kapatacak olan açılır kapanır çatı yapılacakYuvarlak görünüme sahip olacak stadın üstünün açılıp kapanırlığı elektrikli bir motor tamamen sağlanacakBu kapaklar makasların bir ray üstünde kaymasıyla açılıp kapanacakStadın üstü kapaklar kapandığında tamamı itibariyle örtülmüş olacakStadın tavanına basketbol salonlarındaki gibi dört çevrili bir skorboard asılması da muhtemel olabilecek
STADIN DIĞER BOYUTLARI
Dolaşım alanlarının stat duvarından itibaren 1520m olması düşünülüyorStadın etrafındaki trafik alanı dagöz önüne alındığında toplam inşaat alanı 70 bin metrekareye ulaşıyorÇok amaçlı statlarda kalıplar ve standartlar bellidirBu statları birbirinden bambaşka kılan şeyler çatı,dış cephe ve bu cephenin mimari tercihine tarafından aldığı biçim olmaktadırAçılır kapanır kapaklar dolayısıyla harekti yükü taşıyabilmek için dört adet masif taşıyıcı dış cepheye yerleştirilmesi gerekecekBu durumda maliyet olarak yükselecekStadın iç tasarımına tekrardan döndüğümüzde iki tribün kademesi arasındaki boşluklarda süitler yapılacağı görülüyorBunlar iki kat olarak yapılacak Süitler orta sahaya yakın kesimlerde kısmen köşelerde yer alacakProjenin alacağı nihai şekile göre balki bir miktar süit kale arkalarında da bulanacakSüitlerin toplam sayısının 130 ila 150 arasında olması düşünülüyorBu arada ara bölgede bazı anlamsız alanlar da olacakBuralarda toplam 1500 kişiye hizmet sunabilecek restoranlarfootcourt büfeler ve tribünler ile bağlantılı lounge(salonlar) yer alacakAlt ve üstteki tribünlerin arkalarında dolaşım alanlarıda yer alacakDolaşım alanlarında büfe ve tuvaletler bulunacakKale arkası tribünler ardından da yemek yemek servisi yapan birimler olması düşünülüyorO yerlerin dışa bakan kısınlarındaysa idari bölümler yer alacakPlanlamaya göre kulübün bir bölümüde orada yer alabilirStatta açık loca olmayacakGalatasaray için VIP,Basın,Protokol tribünleri olacakDivan üyeleri ve eski sporcular için bir birim ayrılacakAyrıca UEFA 400 metrekare bir VIP salonu istiyor buda karşılancak
SEYİRCİ VE ULAŞIM
Burada kitle kontrolü önemli bi husus olarak karşımıza çıkıyorMisafir seyirci,açık tribün seyircisi gibi bambaşka seyirci gruplarının kontrollü bir şekilde stada giriş çıkışının sağlanması lazımKoridorlar ne merenler bu ihtiyacalara cevap vercek biçimde ayarlanacakSeyirci810 dakikada stadı boşaltabilecekStatdaki otopark ise 4000'e yakın araç kapasiteli olarak yapı edilecekTabliyeler şeklinde kademeli olarak inşa edilecek otoparkın %60'ı kapalı geri kalanı ise açık şekilde tabliyeler halinde inşa edilmesi katlı otoparklara tarafından antre çıkış da huzur sağlayacakStada setirci içeren otobüsler ise Cendere yolundaki bir noktada park edeceklerAyrıca görevliler ve güvenlik birimleri için de aynı mahalde belirli bir yer ayrılacakMetro ile gelenlerse TEM'in altından yapı edilecek bir geçitten geçerek ve yaklaşık 250m bir mesafeyi yürüyerek stada girebileceklerMetro inşaatı ile burada yapılacak metronun manevra ve park istasyonlarının inşaatı halihazırda devam ediyorBunun yanı sıra TEM'den stada ulaşabilmek için viyadük inşaatı bitmiştir *
SAHA VE TRİBÜNLER
İki aşamalı olarak yapılacak tribünlere gelindiğinde daha alçak kademe tribünlerin takriben 20 derece eğimli olması öngörülüyorBu sayede daha alçak tribünlerin iyi bir seyir için sahayı tamamen görebilmesi amaçlanıyorÜst aşama tribünlerinse eğiminin yeniden yukarıdan bütün sahayı taç çizgiside dahil görebilmesi için tercihen 34 derece olması gerekiyorBasamakların kot yüksekliği daha aşağı kademede 25cm olması uygun görülmüş durumdaKot yüksekliği üst kademedeyse eğim 34 derece ya da üstünde olduğundan dolayı otomatikman 45cm olacakTribünlerin sahaya yakınlığı da UEFA kriterlerine uygun olacakAslantepe Stadında bunun takriben olaral Kale arkası tribünler için 9m Maraton ve VIP tribünleri için 7m olması düşünülüyorBu sayede hem panolarının rahatça saha içine konması ayrıca de gerekli hallerde itfaiye ya da ambulansın rahatlıkla saha içine girmesi amaçlanıyor
STADIN ÜZERİ NASIL KAPANACAK
Stadın üzerini tamamen kapatacak olan açılır kapanır çatı yapılacakYuvarlak görünüme sahip olacak stadın üstünün açılıp kapanırlığı elektrikli bir motor tamamen sağlanacakBu kapaklar makasların bir ray üstünde kaymasıyla açılıp kapanacakStadın üstü kapaklar kapandığında tamamı itibariyle örtülmüş olacakStadın tavanına basketbol salonlarındaki gibi dört çevrili bir skorboard asılması da muhtemel olabilecek
STADIN DIĞER BOYUTLARI
Dolaşım alanlarının stat duvarından itibaren 1520m olması düşünülüyorStadın etrafındaki trafik alanı dagöz önüne alındığında toplam inşaat alanı 70 bin metrekareye ulaşıyorÇok amaçlı statlarda kalıplar ve standartlar bellidirBu statları birbirinden bambaşka kılan şeyler çatı,dış cephe ve bu cephenin mimari tercihine tarafından aldığı biçim olmaktadırAçılır kapanır kapaklar dolayısıyla harekti yükü taşıyabilmek için dört adet masif taşıyıcı dış cepheye yerleştirilmesi gerekecekBu durumda maliyet olarak yükselecekStadın iç tasarımına tekrardan döndüğümüzde iki tribün kademesi arasındaki boşluklarda süitler yapılacağı görülüyorBunlar iki kat olarak yapılacak Süitler orta sahaya yakın kesimlerde kısmen köşelerde yer alacakProjenin alacağı nihai şekile göre balki bir miktar süit kale arkalarında da bulanacakSüitlerin toplam sayısının 130 ila 150 arasında olması düşünülüyorBu arada ara bölgede bazı anlamsız alanlar da olacakBuralarda toplam 1500 kişiye hizmet sunabilecek restoranlarfootcourt büfeler ve tribünler ile bağlantılı lounge(salonlar) yer alacakAlt ve üstteki tribünlerin arkalarında dolaşım alanlarıda yer alacakDolaşım alanlarında büfe ve tuvaletler bulunacakKale arkası tribünler ardından da yemek yemek servisi yapan birimler olması düşünülüyorO yerlerin dışa bakan kısınlarındaysa idari bölümler yer alacakPlanlamaya göre kulübün bir bölümüde orada yer alabilirStatta açık loca olmayacakGalatasaray için VIP,Basın,Protokol tribünleri olacakDivan üyeleri ve eski sporcular için bir birim ayrılacakAyrıca UEFA 400 metrekare bir VIP salonu istiyor buda karşılancak
SEYİRCİ VE ULAŞIM
Burada kitle kontrolü önemli bi husus olarak karşımıza çıkıyorMisafir seyirci,açık tribün seyircisi gibi bambaşka seyirci gruplarının kontrollü bir şekilde stada giriş çıkışının sağlanması lazımKoridorlar ne merenler bu ihtiyacalara cevap vercek biçimde ayarlanacakSeyirci810 dakikada stadı boşaltabilecekStatdaki otopark ise 4000'e yakın araç kapasiteli olarak yapı edilecekTabliyeler şeklinde kademeli olarak inşa edilecek otoparkın %60'ı kapalı geri kalanı ise açık şekilde tabliyeler halinde inşa edilmesi katlı otoparklara tarafından antre çıkış da huzur sağlayacakStada setirci içeren otobüsler ise Cendere yolundaki bir noktada park edeceklerAyrıca görevliler ve güvenlik birimleri için de aynı mahalde belirli bir yer ayrılacakMetro ile gelenlerse TEM'in altından yapı edilecek bir geçitten geçerek ve yaklaşık 250m bir mesafeyi yürüyerek stada girebileceklerMetro inşaatı ile burada yapılacak metronun manevra ve park istasyonlarının inşaatı halihazırda devam ediyorBunun yanı sıra TEM'den stada ulaşabilmek için viyadük inşaatı bitmiştir *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.