Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Assassin's Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey
0
160

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68

Assasin's Creed
hikayesi antik Yunanistan'a taşınıyor. Garp kültürünün temelini oluşturan, ortaokul, lise tarih kitaplarında ismini sıkça duyduğumuz Helenistik devrin bağrına, meşhur Assasin's atlaması Leap of Faith yapar üzere atlayacağız. 5 Ekim'de PlayStaion 4, PC ve Xbox One için yayınlanacak olan Assasin's Creed Odyssey'i, çıkışına az bir müddet kala, uzun uzun oynama talihi yakaladık. PC platformunda denediğimiz Assasin's Creed Odyssey'in, oynanış mekaniklerine, "yeniliklerine", dövüş dinamiklerine, bilhassa altı çizilen diyalog sisteminin işleyişine kısaca göz atacağız.

Assassin's Creed Odyssey Ön İnceleme

Öncellikle, oynadığımız Assasin's Creed Odyssey demosunun oyunun kısıtlı bir kısmı olduğunu belirteyim. Oyunun bütün haritasına ve içeriklerine bu demoda erişemedik. Oyuna, bayan ve erkek karakterlerden birini seçerek giriş yapıyoruz. Ben kıyaslama yapabilmek ismine, her iki karakterle de oynadım, hem oynanış yanından hem de, Alexios ve Kassandra'nın diyalog seçeneklerinde bir değişiklik var mı test etmek için, iki karakterle de hikaye hizmetine girdim. Ama iki karakterin de diyaloglarında çok ziyade değişiklik olmadığını söyleyebilirim. En azından benim girdiğim vazifede iki karakter de birebir cümleleri kurarak diyaloğa girdiler. Gelgelelim, Ubisoft bu mevzuda epey argümanlı.

Oyunun ana vazifelerinde bayan ve erkek karakterimize nazaran yazılmış diyaloglar ve diyalog seçimleri olacaktır. Oynanış olarak Kassandra, Alexios'a nazaran biraz daha akıcı ve süratli hareket etse de, dövüşler sırasında iki karakterin arasındaki oynanış farkı çok büyük farklılıklar göstermiyor. Bu fark edindiğimiz tecrübe puanları ile açtığımız şahsi hareketlerde ortaya çıkacaktır. 

Assasin's Creed Odyssey
umumî olarak, Assasin's Creed Origins'in dövüş mekaniklerinin müsaadeden gidiyor. Çok büyük değişiklikler yok. Tekrar, R2 ya da RT tuşuyla ağır taarruz, R1/RB tuşlarıyla ise hafif taarruz yapabiliyoruz. Odyssey'in dövüş mekaniklerinde değerli, iki değişiklik var. Birisi şahsi yeteneğimizi kullanma şeklimiz  Bayan ve Erkek karakterimize nazaran değişen ve kullandıktan sonra devranla dolan 4 farklı kişisel yeteneğimiz var. Can doldurma, noktaya sis atma, erkek karakterde spartalı tekmesi ve kalkanlı düşmanların kalkanını tutup çekme üzere. 2. değişiklik ise parry yapmada önümüze çıkıyor. Rakibinizin saldırısını akıllıca zamanlamayla savuşturduğunuzda hengam yavaşlıyor ve pata küte düşmanınıza dalabiliyorsunuz.

Assassins-Creed-Odyssey_8.jpg

Bunlar dışında birinci izlenim olarak dövüş mekaniğinde çok da büyük yeniliklerle karşılaştığımı söyleyemem. Yeniden R1, R2 tuşlarına abana abana, düşmanları alt etmeye çalışıyorsunuz. Dövüş mekaniği, biraz daha ağır ve daha zorlayıcı hissettirse de -özellikle kalkanlı düşmanlara karşı- hani o kılıcın, kalkanın çarpıştığı bir taktiksel dinamiği de yok diyebilirim. Rakibinizin açığını görene kadar geri geri atılıp boşluk görünce kombo yapmaya başlıyorsunuz. Bu. Tahminen karakter, yeteneklerini geliştirdikçe daha farklı şeyler de yapılabiliryordur. Bu kısmı ama, oyunu oynadığımızda kıymetlendirebiliriz.

Assassins-Creed-Odyssey_9.jpg

Yunan adalarını da içinde barındıran devasa oyun haritasında, gemi savaşları da kıymetli bir konum tutuyor. Burada, Ubisoft, Assasin's Creed serisinin en sevilen oyunlarından, Assasin's Creed IIII: Black Flag'in beğenilen dinamiklerini de oyuna katmak istemiş. Gemi ile keşfe çıkabileceğimiz çok ziyade mahal ver. Hem denizin altında, hem de denizin üstünde. Black Flag'de olduğu üzere denizde volta atan düşman gemilerine saldırıp ortadan kaldırabiliyoruz. Black Flag'deki kadar derin bir gemicilik faaliyeti yapabilir miyiz bilemiyorum fakat. Gemi savaşlarının oyunda kıymetli bir nokta tutacağı kesin. Lakin gemi savaşlarının Black Flag seviyesinin altında olduğunu söyleyebilirim. Bir gemi yönettiğiniz hissi pek yok Assasin's Creed Odyssey'de. Bir gemiyi ok yağmuruna tutup ortadan kaldırmak, en azından benim oynadığım demoda çok yalındı ve açıkçası biraz olmasa da olurmuş dedirtti. Saf bu gemi savaşlarının derinliğini yeniden fakat oyun çıkınca test edebiliriz. 

Assassins-Creed-Odyssey_10.jpg

PC'de denediğimiz Assasin's Creed Odyssey'in hem epeyce akıcı çalıştığını, hem de grafiklerinin göze çok lâtif göründüğünü söyleyebilirim. Yunan adaları, antik yunan mimarisi, Ege'nin mavisi çok şık görünüyor.  Ormanlık yerlerin yeşili, denizin mavisi, ve Ege'nin o kendine has Güneşinin tonu, oyuna epey güzel yansıtılmış. Sanatsal mealde her hengam çok düzgün işler çıkartmış olan geliştirici ekip, sanatın doruklara ulaştığı antik Yunan periyodunda de, Sanat Tasarımı yanından yeteneğini konuşturmuş. Devasa heykeller, binalardaki, kentlerdeki küçük ayrıntılar, duvar süslemeleri, mekan dizaynları yeniden muazzam. Yalnızca bu tarafıyla bile dikkat alımlı bir oyun. Bir tarih ve mimarlık talebesinin kitaplarda bulamayacağı ayrıntıyı. Assasin's Creed Odyssey'de bulabilirsiniz. (Biliyorum çok argümanlı oldu)

Assassins-Creed-Odyssey_11.jpg

Birinci bakışta, Assasin's Creed Odyssey'in, Assasin's Creed Origins'den çok da farklı hissettirdiğini söylemem. Evet Antik Yunanistan mimarisiyle ortamıyla dolu dolu canlı gözüküyor. Ama, oynanış mekanikleri, düşman üssü ele geçirme, üzere dinamikler, Assasin's Creed Origins'ten farklı değil. bu yüzden Ubisoft sıklıkla diyalog sisteminin altını çiziyor. Odyssey'i Origins'ten ayıracak en büyük şey, hikaye, diyalog sistemi ve hadiselerin seçimimize nazaran farklı ilerlemesi üzere duruyor. Bu saydıklarım dışında, Assasin's Creed Odyssey, Assasin's Creed Origins'ten farklı bir oyun üzere hissettirmiyor.


 
858,496Konular
981,666Mesajlar
29,739Kullanıcılar
Üst Alt