iltasyazilim
FD Üye
Beygir eti helal midir?
Kur ’an ve Sünnette at eti yemenin hükmü hakkında açık bir delil bulunmamaktadır Hanefî mezhebinde Ebû Hanife ’den rivayet edilip tercih edilen görüntü ile Malikîlerden gelen bir görüşe tarafından, at etinin yenilmesi tenzihen (helale yakın) mekruhtur İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed ’e, Şâfiî ve Hanbelî mezhepleriyle Malikîlerden gelen öteki bir rivayete kadar ise at etinin yenilmesi mubahtır (Serahsî, elMebsût, XI, 233; Nevevî, elMecmu ’, IX, 4; İbn Rüşd, Bidâye I, 470)
Aynı Zamanda at eti yemenin mekruh, hatta haram olduğunu söyleyen âlimler de olmuştur (Karâfî, ezZehîra, IV, 101) Kuşkusuz mekruh veya haram olduğu görüşünde, o dönemlerde atın lüzum askeri gerekse sivil hizmetlerde yoğun bir şekilde kullanılan bir hayvan olması etkili olmuştur Günümüzde atın faaliyet alanı eski dönemlere göre fazla daralmış olsa da beygir etinin yenilmesi konusundaki mesafeli tavır bilhassa Anadolu coğrafyasında devam etmektedir *
Kur ’an ve Sünnette at eti yemenin hükmü hakkında açık bir delil bulunmamaktadır Hanefî mezhebinde Ebû Hanife ’den rivayet edilip tercih edilen görüntü ile Malikîlerden gelen bir görüşe tarafından, at etinin yenilmesi tenzihen (helale yakın) mekruhtur İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed ’e, Şâfiî ve Hanbelî mezhepleriyle Malikîlerden gelen öteki bir rivayete kadar ise at etinin yenilmesi mubahtır (Serahsî, elMebsût, XI, 233; Nevevî, elMecmu ’, IX, 4; İbn Rüşd, Bidâye I, 470)
Aynı Zamanda at eti yemenin mekruh, hatta haram olduğunu söyleyen âlimler de olmuştur (Karâfî, ezZehîra, IV, 101) Kuşkusuz mekruh veya haram olduğu görüşünde, o dönemlerde atın lüzum askeri gerekse sivil hizmetlerde yoğun bir şekilde kullanılan bir hayvan olması etkili olmuştur Günümüzde atın faaliyet alanı eski dönemlere göre fazla daralmış olsa da beygir etinin yenilmesi konusundaki mesafeli tavır bilhassa Anadolu coğrafyasında devam etmektedir *