At Eti Yemek Haram mıdır?
At, eşek ve katır eti: Eşek ve katırın yenmesi bütün mezheplerde haramdır.
Cabir'den şöyle rivayet edilir:
"Hz. Muhammed (s.a.s.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi." (Buhari, Zebaih, 28; Mey'azi, 38, Nikah, 21; Müslim, Nikah, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37).
Bu hadis-i şerifi ölçü alan Ebu Yusuf, İmam Muhammed gibi Hanefi imamlar, Ahmed b. Hanbel ve İslam hukukçularının çoğunluğu at etini helal kabul ederken; İmam Azam Ebu Hanife, harama yakın mekruh hükmünü vermiştir.
İmam Malik ise,
"Resulullah at, katır, eşek etini ve azı dişi bulunan her yırtıcı hayvanın etini yasak etti." (Ahmed b. Hanbel, I, 147, 244, 289; IV, 89, 90, 127)
hadisini esas alarak at etini haram saymıştır.
Ebu Hanife ve İmam Malik'in at etini helal kabul etmeyişlerine diğer bir delilleri de şu ayet-i kerimedir:
"O, atı, katırı ve eşeği bunlara binmeniz ve süs için yarattı." (Nahl, 16/8)
At, eşek ve katır eti: Eşek ve katırın yenmesi bütün mezheplerde haramdır.
Cabir'den şöyle rivayet edilir:
"Hz. Muhammed (s.a.s.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi." (Buhari, Zebaih, 28; Mey'azi, 38, Nikah, 21; Müslim, Nikah, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37).
Bu hadis-i şerifi ölçü alan Ebu Yusuf, İmam Muhammed gibi Hanefi imamlar, Ahmed b. Hanbel ve İslam hukukçularının çoğunluğu at etini helal kabul ederken; İmam Azam Ebu Hanife, harama yakın mekruh hükmünü vermiştir.
İmam Malik ise,
"Resulullah at, katır, eşek etini ve azı dişi bulunan her yırtıcı hayvanın etini yasak etti." (Ahmed b. Hanbel, I, 147, 244, 289; IV, 89, 90, 127)
hadisini esas alarak at etini haram saymıştır.
Ebu Hanife ve İmam Malik'in at etini helal kabul etmeyişlerine diğer bir delilleri de şu ayet-i kerimedir:
"O, atı, katırı ve eşeği bunlara binmeniz ve süs için yarattı." (Nahl, 16/8)