iltasyazilim
FD Üye
EĞİtİm Konusundakİ GÖrÜŞlerİ
Memleketimizi, toplumumuzu hakiki hedefe, mutluluğa eriştirmek için iki orduya ihtiyaç vardır Biri vatanın hayatını kurtaran asker ordusu, diğeri milletin geleceğini yoğuran kültür ordusu
Bir ahali irfan ordusuna sahip olmadıkça, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin daimi sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır 1923
Öğretmenler her fırsattan yararlanarak halka koşmalı, millet ile beraber olmalı ve halk, öğretmenin çocuğa yalnız alfabe okutan bir varlıktan ibaret olmayacağını anlamalıdır 1927
Ulusal eğitimde süratle yüksek bir seviyeye çıkacak olan bir milletin, hayat mücadelesinde somut ve manevi tüm kudretlerinin artacağı muhakkaktır 1928
Milli eğitim ışığının memleketin en derin köşelerine kadar ulaşmasına, yayılmasına bilhassa uyarı ediyoruz 1924
En önemli ve bereketli vazifelerimiz ulusal eğitim işleridir
Milli eğitim işlerinde kuşkusuz zafere ulaşmak lazımdır Bir milletin gerçek kurtuluşu fakat bu şekilde olur Bu zaferin sağlanması için hepimizin tek gövde ve tek akıl olarak bir program üstünde çalışması lazımdır Bence, bu programın iki esaslı noktası vardır:
(a) Sosyal hayatımızın ihtiyaçlarına uygun olması
(b) Çağın gereklerine uymasıdır 1922
Ulusal Eğitim programımızın, Milli Eğitim siyasetimizin esas taşı, cahilliğin değil edilmesidir
Cahillik değil edilmedikçe, yerimizdeyiz Uygun duran bir şey ise geriye doğru gidiyor, demektir Bir taraftan genel olan cahilliği değil etmeye çalışmakla beraber, dahası toplumsal yaşamda bizzat aktif ve faydalı, bereketli elemanlar geliştirmek lazımdır Bu da birincil ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür Fakat bu sayede toplumlar iş adamlarına, sanatkarlarına sahip olur Şüphesiz milli dehamızı geliştirmek, hislerimizi değer olduğu dereceye çıkarmak için yüksek iş sahiplerini de yetiştireceğiz Çocuklarımızı da ayni öğretim derecelerinden geçirerek yetiştireceğiz1922
Gelecek için yetiştirilen vatan çocuklarına, hiçbir zorluk karşısında baş eğmeyerek bütün dayanma ve dayanıklılık ile çalışmalarını ve öğrenimdeki çocuklarımızın anne ve babalarına da yavrularının öğrenimlerini tamamlaması için her fedakarlığı göze almaktan çekinmemelerini nasihat ederim Büyük tehlikeler önünde, uyanan milletlerin kararlarında ne değin ısrarlı olduklarını tarih doğrulamaktadır Silahı ile olduğu gibi kafasıyla da mücadele mecburiyetinde olan milletimizin, birincisinde gösterdiği kudreti ikincisinde de göstereceğine katiyen şüphem yoktur 1921
Ilk ve orta öğretim mutlaka insanlığın ve medeniyetin gerektirdiği ilmi ve fenni versin, lakin o kadar pratik bir şekilde versin ancak, çocuk okuldan çıktığı süre aç kalmaya mahkûm olmadığına belirli olsun 1922
Milli Eğitimin gayesi yalnız hükümete memur yetiştirmek değil, daha çok memlekete ahlaklı, karakterli, cumhuriyetçi, inkılâpçı,olumlu, atılgan, başladığı işleri başarabilecek kabiliyette, dürüst, dalgın, iradeli, hayatta rastlayacağı engelleri aşmaya kudretli, kişilik sahibi genç yetiştirmektir Bunun için de öğretim programları ve sistemleri ona tarafından düzenlenmelidir 1923
Okullarda öğretim vazifesinin güvenilebilir ellere teslimini, memleket evladının, o vazifeyi kendine ayrıca bir iş, hem bir ideal sayacak üstün ve saygın öğretmenler tarafından yetitirilmesini temin etmek için öğretmenlik, diğer özgür ve yüksek meslekler gibi, derece ilerlemeye ve her halde kolaylık sağlamaya uygun bir iş haline getirilmelidir Dünyanın baştan başa öğretmenler insan toplumunun en fedakar ve saygın unsurlarıdır 1923
Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir Öğretmenden, eğiticiden yoksun bir halk demin ırk adını elde etmek kabiliyetini kazanmamıştır Ona kolay bir kitle denir, ırk denemez Bir kitle millet edebilmek için mutlaka eğiticilere, öğretmenlere muhtaçtır 1925
Yeni tür, en büyük Cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır 1924
Türkiye ’nin birkaç yıla sığdırdığı askeri, siyasi, yönetimle ilgili inkılâplar sizin, sayın öğretmenler, sizin sosyal ve fikri inkılâptaki başarılarınızla pekiştirilecektir Hiçbir zaman hatırlarınızdan çıkmasın oysa, Cumhuriyet sizden “fikri bağımsızlık, vicdanı serbest, irfanı özgür nesiller ister 1924
(Öğretmenler) Ordularımızın kazandığı zafer, sizin ve sizin ordularınızın zaferi için yalnız zemin hazırladıreel zaferi siz kazanacak ve devam ettireceksiniz ve mutlaka başarılı olacaksınız Ben ve sarsılmaz imanla tüm arkadaşlarım, sizi takip edeceğiz ve sizin karşılaşacağınız engelleri kıracağız 1922
Öğretmenler; yeni nesli Cumhuriyetin fedakâr hoca ve eğitimcileri, sizler yetiştireceksiniz, yeni cins sizin eseriniz olacaktır Eserin kıymeti, sizin beceriniz ve fedakarlığınızın derecesiyle orantılı olacaktırCumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, fiziksel olarak kaslı ve yüksek karakterli koruyucular ister Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette geliştirmek sizin elinizdedirSizin başarınız, Cumhuriyetin başarısı olacaktır 1924
Hedefe yalnız çocukları yetiştirmekle ulaşamayız! Çocuklar geleceğindir Çocuklar geleceği yapacak adamlardır Fakat geleceği yapacak olan bu çocukları yetiştirecek analar, babalar, kardeşler hepsi şimdiden aşağı yukarı aydınlatılmalıdır ki, yetiştirecekleri çocukları bu ırk ve memlekete hizmet edbilecek, yararlı ve faydalı olabilecek şekilde yetiştirsinler! bari geliştirmek lüzumuna inansınlar! Okullardan diğer gazeteler, küçük dergiler köylere değin yayınlanıp dağıtılmalıdır Bizim köylümüz ne gazete ne dergi vs okumaz Bilenler bilmeyenleri toplayıp, okutmayı, onlara okumayı anlatmayı bir vazife bilmelidir 1923
Hayatın her egzersiz safhasında olduğu gibi özellikle öğretim hayatında sıkı disiplin başarının esasıdır Müdürler ve öğretim kadroları disiplini sağlamaya, öğreci ise disipline uymaya mecburdur *
Memleketimizi, toplumumuzu hakiki hedefe, mutluluğa eriştirmek için iki orduya ihtiyaç vardır Biri vatanın hayatını kurtaran asker ordusu, diğeri milletin geleceğini yoğuran kültür ordusu
Bir ahali irfan ordusuna sahip olmadıkça, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin daimi sonuçlar vermesi ancak irfan ordusuna bağlıdır 1923
Öğretmenler her fırsattan yararlanarak halka koşmalı, millet ile beraber olmalı ve halk, öğretmenin çocuğa yalnız alfabe okutan bir varlıktan ibaret olmayacağını anlamalıdır 1927
Ulusal eğitimde süratle yüksek bir seviyeye çıkacak olan bir milletin, hayat mücadelesinde somut ve manevi tüm kudretlerinin artacağı muhakkaktır 1928
Milli eğitim ışığının memleketin en derin köşelerine kadar ulaşmasına, yayılmasına bilhassa uyarı ediyoruz 1924
En önemli ve bereketli vazifelerimiz ulusal eğitim işleridir
Milli eğitim işlerinde kuşkusuz zafere ulaşmak lazımdır Bir milletin gerçek kurtuluşu fakat bu şekilde olur Bu zaferin sağlanması için hepimizin tek gövde ve tek akıl olarak bir program üstünde çalışması lazımdır Bence, bu programın iki esaslı noktası vardır:
(a) Sosyal hayatımızın ihtiyaçlarına uygun olması
(b) Çağın gereklerine uymasıdır 1922
Ulusal Eğitim programımızın, Milli Eğitim siyasetimizin esas taşı, cahilliğin değil edilmesidir
Cahillik değil edilmedikçe, yerimizdeyiz Uygun duran bir şey ise geriye doğru gidiyor, demektir Bir taraftan genel olan cahilliği değil etmeye çalışmakla beraber, dahası toplumsal yaşamda bizzat aktif ve faydalı, bereketli elemanlar geliştirmek lazımdır Bu da birincil ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür Fakat bu sayede toplumlar iş adamlarına, sanatkarlarına sahip olur Şüphesiz milli dehamızı geliştirmek, hislerimizi değer olduğu dereceye çıkarmak için yüksek iş sahiplerini de yetiştireceğiz Çocuklarımızı da ayni öğretim derecelerinden geçirerek yetiştireceğiz1922
Gelecek için yetiştirilen vatan çocuklarına, hiçbir zorluk karşısında baş eğmeyerek bütün dayanma ve dayanıklılık ile çalışmalarını ve öğrenimdeki çocuklarımızın anne ve babalarına da yavrularının öğrenimlerini tamamlaması için her fedakarlığı göze almaktan çekinmemelerini nasihat ederim Büyük tehlikeler önünde, uyanan milletlerin kararlarında ne değin ısrarlı olduklarını tarih doğrulamaktadır Silahı ile olduğu gibi kafasıyla da mücadele mecburiyetinde olan milletimizin, birincisinde gösterdiği kudreti ikincisinde de göstereceğine katiyen şüphem yoktur 1921
Ilk ve orta öğretim mutlaka insanlığın ve medeniyetin gerektirdiği ilmi ve fenni versin, lakin o kadar pratik bir şekilde versin ancak, çocuk okuldan çıktığı süre aç kalmaya mahkûm olmadığına belirli olsun 1922
Milli Eğitimin gayesi yalnız hükümete memur yetiştirmek değil, daha çok memlekete ahlaklı, karakterli, cumhuriyetçi, inkılâpçı,olumlu, atılgan, başladığı işleri başarabilecek kabiliyette, dürüst, dalgın, iradeli, hayatta rastlayacağı engelleri aşmaya kudretli, kişilik sahibi genç yetiştirmektir Bunun için de öğretim programları ve sistemleri ona tarafından düzenlenmelidir 1923
Okullarda öğretim vazifesinin güvenilebilir ellere teslimini, memleket evladının, o vazifeyi kendine ayrıca bir iş, hem bir ideal sayacak üstün ve saygın öğretmenler tarafından yetitirilmesini temin etmek için öğretmenlik, diğer özgür ve yüksek meslekler gibi, derece ilerlemeye ve her halde kolaylık sağlamaya uygun bir iş haline getirilmelidir Dünyanın baştan başa öğretmenler insan toplumunun en fedakar ve saygın unsurlarıdır 1923
Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir Öğretmenden, eğiticiden yoksun bir halk demin ırk adını elde etmek kabiliyetini kazanmamıştır Ona kolay bir kitle denir, ırk denemez Bir kitle millet edebilmek için mutlaka eğiticilere, öğretmenlere muhtaçtır 1925
Yeni tür, en büyük Cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır 1924
Türkiye ’nin birkaç yıla sığdırdığı askeri, siyasi, yönetimle ilgili inkılâplar sizin, sayın öğretmenler, sizin sosyal ve fikri inkılâptaki başarılarınızla pekiştirilecektir Hiçbir zaman hatırlarınızdan çıkmasın oysa, Cumhuriyet sizden “fikri bağımsızlık, vicdanı serbest, irfanı özgür nesiller ister 1924
(Öğretmenler) Ordularımızın kazandığı zafer, sizin ve sizin ordularınızın zaferi için yalnız zemin hazırladıreel zaferi siz kazanacak ve devam ettireceksiniz ve mutlaka başarılı olacaksınız Ben ve sarsılmaz imanla tüm arkadaşlarım, sizi takip edeceğiz ve sizin karşılaşacağınız engelleri kıracağız 1922
Öğretmenler; yeni nesli Cumhuriyetin fedakâr hoca ve eğitimcileri, sizler yetiştireceksiniz, yeni cins sizin eseriniz olacaktır Eserin kıymeti, sizin beceriniz ve fedakarlığınızın derecesiyle orantılı olacaktırCumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, fiziksel olarak kaslı ve yüksek karakterli koruyucular ister Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette geliştirmek sizin elinizdedirSizin başarınız, Cumhuriyetin başarısı olacaktır 1924
Hedefe yalnız çocukları yetiştirmekle ulaşamayız! Çocuklar geleceğindir Çocuklar geleceği yapacak adamlardır Fakat geleceği yapacak olan bu çocukları yetiştirecek analar, babalar, kardeşler hepsi şimdiden aşağı yukarı aydınlatılmalıdır ki, yetiştirecekleri çocukları bu ırk ve memlekete hizmet edbilecek, yararlı ve faydalı olabilecek şekilde yetiştirsinler! bari geliştirmek lüzumuna inansınlar! Okullardan diğer gazeteler, küçük dergiler köylere değin yayınlanıp dağıtılmalıdır Bizim köylümüz ne gazete ne dergi vs okumaz Bilenler bilmeyenleri toplayıp, okutmayı, onlara okumayı anlatmayı bir vazife bilmelidir 1923
Hayatın her egzersiz safhasında olduğu gibi özellikle öğretim hayatında sıkı disiplin başarının esasıdır Müdürler ve öğretim kadroları disiplini sağlamaya, öğreci ise disipline uymaya mecburdur *