Ataturkun Eğitime Verdiği Onem Kısaca
Ataturkun Eğitime Verdiği Onem ile ilgili sozler
Ataturk'e gore sağlıkta, sanatta, ekonomide, sporda nerede bir problem varsa onun temelinde eğitim yatmaktadır Ataturk, eğitim politikasında iki temel hedef gostermiştir Bunlar;
1 Cehaletin yenilmesi
2 Turk ulusunun cağdaş uygarlık duzeyine ve hatta ustune cıkartılmasıdır
Ataturk kurulan devletin devamlılığının modern bir eğitimle mumkun olacağını duşunuyordu Bu yuzden okulları ziyaret etmiş, eğitimle ilgili konuşmalar yapmış, oğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine onem vermiştir Halkın okumayazma seviyesini yukseltmek ve halka yeni harfleri oğretmek icin millet mektepleri acıldı Boylece, topyekun bir okuma yazma seferberliği başlatıldı Ayrıca 19 Şubat 1932 de yine bu eğitim seferberliğine bağlı olarak, buyuk merkezlerde Halkevleri, kucuk merkezlerde ise Halkodaları kuruldu
imagesataturkunegitimeverdigionemmakale5b0e0603c0409
Ataturk'un eğitime verdiği onemi onun sozlerine bakarak daha iyi anlayabiliriz
Hepimiz, ozel ve toplum hayatımızda rastladığımız okuyup yazma bilmeyen erkek, kadın her vatandaşımıza oğretmek icin candan arzu gostermeliyiz (1928)
Her profesor ve oğretmenin aşılayacağı fikirler, ideal gayelere hizmet edecek şekilde olmalıdır Kitapların cansız teorileriyle karşı karşıya gelen genc beyinler, oğrendikleriyle memleketin gercek durum ve cıkarları arasında ilişki kuramıyorlar Yazarların ve teorisyenlerin tek taraflı dinleyicisi durumunda kalan Turkiye`nin cocukları hayata atıldıkları zaman bu ilişkisizlik ve uyumsuzluk yuzunden tenkitci, karamsar, milli şuur ve duzene uyumsuz kitleler meydana getirirler (1931)
Turkiyenin oğretim ve eğitim politikasının her derecesini, tam bir netlik ve hicbir tereddude yer vermeyen acıklık ile ifade etmek ve uygulamak lazımdır Bu politika tam anlamı ile milli bir nitelikte gorulebilir (1924)
Millet okulları normal oğretim dışında kadın ve erkek yuz binlerce vatandaşın aydınlanmasına hizmet etti Bu okulların daha fazla bir caba ve istekle devam ettirilmesi gerekir 1929 (Ataturkun SDI, s347)
Mili eğitim ışığının memleketin en derin koşelerine kadar ulaşmasına, yayılmasına ozellikle dikkat ediyoruz (1924)
Oğretmenden, eğiticiden yoksun bir millet henuz millet adını almak kabiliyetini kazanmamıştır Ona basit bir kitle denir, millet denemez Bir kitle millet olabilmek icin mutlaka eğiticilere, oğretmenlere muhtactır (1925)
Milli eğitimde, suratle yuksek bir seviyeye cıkacak olan bir milletin, hayat mucadelesinde maddi ve manevi butun kudretlerinin artacağı muhakkaktır (1928)
Memleketteki bilgisizliği kesinlikle gidermelidir Bunu yapmak zorundayız Hepimizin esenliği icin bunu yapacağız Yazık ki, memlekette bilenler azınlığı oluşturuyor Hepimizin kişisel mutluluğu, coğunluğun yaşam ve mutluluğuyla mumkundur Eğer coğunluk, yani memleket ve millet mutlu ve bayındır olmazsa beş, on kişinin mutluluğundan ne cıkar? Bir memleketteki azınlık, eğer cıkarını coğunluğun bilgisizliğinde ararsa genel felaket kacınılmazdır 1923 (Gazi ve İnkılap, Mahmut Soydan, Milliyet gazetesi, 911930)
Ataturkun Eğitime Verdiği Onem ile ilgili sozler
Ataturk'e gore sağlıkta, sanatta, ekonomide, sporda nerede bir problem varsa onun temelinde eğitim yatmaktadır Ataturk, eğitim politikasında iki temel hedef gostermiştir Bunlar;
1 Cehaletin yenilmesi
2 Turk ulusunun cağdaş uygarlık duzeyine ve hatta ustune cıkartılmasıdır
Ataturk kurulan devletin devamlılığının modern bir eğitimle mumkun olacağını duşunuyordu Bu yuzden okulları ziyaret etmiş, eğitimle ilgili konuşmalar yapmış, oğretmenlerin kendilerini geliştirmelerine onem vermiştir Halkın okumayazma seviyesini yukseltmek ve halka yeni harfleri oğretmek icin millet mektepleri acıldı Boylece, topyekun bir okuma yazma seferberliği başlatıldı Ayrıca 19 Şubat 1932 de yine bu eğitim seferberliğine bağlı olarak, buyuk merkezlerde Halkevleri, kucuk merkezlerde ise Halkodaları kuruldu
imagesataturkunegitimeverdigionemmakale5b0e0603c0409
Ataturk'un eğitime verdiği onemi onun sozlerine bakarak daha iyi anlayabiliriz
Hepimiz, ozel ve toplum hayatımızda rastladığımız okuyup yazma bilmeyen erkek, kadın her vatandaşımıza oğretmek icin candan arzu gostermeliyiz (1928)
Her profesor ve oğretmenin aşılayacağı fikirler, ideal gayelere hizmet edecek şekilde olmalıdır Kitapların cansız teorileriyle karşı karşıya gelen genc beyinler, oğrendikleriyle memleketin gercek durum ve cıkarları arasında ilişki kuramıyorlar Yazarların ve teorisyenlerin tek taraflı dinleyicisi durumunda kalan Turkiye`nin cocukları hayata atıldıkları zaman bu ilişkisizlik ve uyumsuzluk yuzunden tenkitci, karamsar, milli şuur ve duzene uyumsuz kitleler meydana getirirler (1931)
Turkiyenin oğretim ve eğitim politikasının her derecesini, tam bir netlik ve hicbir tereddude yer vermeyen acıklık ile ifade etmek ve uygulamak lazımdır Bu politika tam anlamı ile milli bir nitelikte gorulebilir (1924)
Millet okulları normal oğretim dışında kadın ve erkek yuz binlerce vatandaşın aydınlanmasına hizmet etti Bu okulların daha fazla bir caba ve istekle devam ettirilmesi gerekir 1929 (Ataturkun SDI, s347)
Mili eğitim ışığının memleketin en derin koşelerine kadar ulaşmasına, yayılmasına ozellikle dikkat ediyoruz (1924)
Oğretmenden, eğiticiden yoksun bir millet henuz millet adını almak kabiliyetini kazanmamıştır Ona basit bir kitle denir, millet denemez Bir kitle millet olabilmek icin mutlaka eğiticilere, oğretmenlere muhtactır (1925)
Milli eğitimde, suratle yuksek bir seviyeye cıkacak olan bir milletin, hayat mucadelesinde maddi ve manevi butun kudretlerinin artacağı muhakkaktır (1928)
Memleketteki bilgisizliği kesinlikle gidermelidir Bunu yapmak zorundayız Hepimizin esenliği icin bunu yapacağız Yazık ki, memlekette bilenler azınlığı oluşturuyor Hepimizin kişisel mutluluğu, coğunluğun yaşam ve mutluluğuyla mumkundur Eğer coğunluk, yani memleket ve millet mutlu ve bayındır olmazsa beş, on kişinin mutluluğundan ne cıkar? Bir memleketteki azınlık, eğer cıkarını coğunluğun bilgisizliğinde ararsa genel felaket kacınılmazdır 1923 (Gazi ve İnkılap, Mahmut Soydan, Milliyet gazetesi, 911930)