Ataturk'un Eğitim İle İlgili Sozleri,
Ataturkun Milli Eğitimle İlgili Vecizeleri,
Ataturkun Milli Eğitime verdiği onem,
ATATURK'UN EĞİTİM OĞRETİM İLE İLGİLİ VECİZ SOZLERİ
imagesataturkunmilliegitimleilgilisozleri5ad6a29b6b8b6
En muhim ve feyizli vazifelerimiz milli eğitim işleridir Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır Bir milletin hakiki kurtuluşu ancak bu suretle olur
1922
İlim ve teknikle ilgili teşebbuslerin faaliyet merkezi mekteptir Bu sebeple lazımdır Mektep adını hep beraber hurmetle, saygıyla analım: Mektep genc beyinlere, insanlığa hurmeti, millet ve memlekete sevgiyi, şerefi bağımsızlığı oğretir Bağımsızlık tehlikeye duştuğu zaman onu kurtarmak icin izlenmesi uygun olan en doğru yolu belletir Memleket ve milleti kurtarmağa calışanların aynı zamanda mesleklerinde birer namuslu uzman ve birer calışkan bilgin olmaları lazımdır Bunu temin eden mekteptir Ancak bu şekilde her turlu teşebbuslerin mantıki neticelere erişmesi mumkun olur
1922
Milletimizin siyasi, toplumsal hayatında, milletimizin fikri terbiyesinde rehberimiz ilim ve teknik olacaktır Mektep sayesinde, mektebin vereceği ilim ve teknik sayesindedir ki Turk milleti, Turk sanatı, ekonomisi, Turk şiir ve edebiyatı, butun guzelliğiyle gelişir
1922
Memleketimizi, toplumumuzu gercek hedefe, mutluluğa eriştirmek icin iki orduya ihtiyac vardır Biri vatanın hayatını kurtaran asker ordusu, diğeri milletin istikbalinin yoğuran kultur ordusu Bu iki ordunun her ikisi de kıymetlidir, yucedir, verimlidir, saygıdeğerdir Fakat bu iki ordudan hangisi daha kıymetlidir, hangisi diğerine ustun tutulur? Şuphesiz boyle bir tercih yapılamaz, bu iki ordunun ikisi de hayatidir
1923
Yalnız siz, kultur ordusu mensupları, sizleri bağlı olduğunuz ordunun kıymet ve kutsiyetini anlatmak icin şunu soyleyeyim ki sizler olen ve olduren birinci orduya nicin oldurup nicin olduğunu oğreten bir ordunun fertlerisiniz
1923
Bir millet kultur ordusuna malik olmadıkca, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin o zaferlerin surekli neticeler vermesi ancak kultur ordusunun varlığına bağlıdır Bu ikinci ordu olmadan birinci ordunun verimli sonucları kaybolur
1923
Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak oğretmenlerdir Oğretmenden, eğiticiden mahrum bir millet henuz millet adını almak istidadını kazanmamıştır Ona alelade bir kitle denir, millet denemez Bir kitle millet olabilmek icin mutlaka eğiticilere, oğretmenlere muhtactır
1925
Memleketi ilim, kultur, iktisat ve bayındırlık sahasında da yukseltmek, milletimizin her hususta pek verimli olan kabiliyetlerini geliştirmek, gelecek nesillere sağlam, değişmez ve olumlu bir karakter vermek lazımdır Bu kutsal amacları elde etmek icin savaşan aydın kuvvetlerin arasında oğretmenler en muhim ve nazik yeri almaktadırlar
1923
Mekteplerde oğretim vazifesinin itimada şayan ellere teslimini, memleket evladının, o vazifeyi kendine hem bir meslek, hem bir ulku sayacak, ustun ve saygıdeğer oğretmenler tarafından yetiştirilmesini temin icin oğretmenlik, diğer serbest ve yuksek meslekler gibi, derece derece ilerlemeye ve her halde refah teminine musait bir meslek haline konulmalıdır Dunyanın her tarafında oğretmenler, toplumun en fedakar ve saygıdeğer unsurlarıdır
1923
Yeni nesil, en buyuk cumhuriyetcilik dersini bugunku oğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri oğretmenlerden alacaktır
1924
Oğretmenler! Yeni nesli, cumhuriyetin fedakar oğretmen ve eğitimcileri, sizler yetiştireceksiniz Ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakarlığınız derecesiyle orantılı bulunacaktır Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yuksek karakterli koruyucular ister! Yeni nesli, bu ozellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir
1924
İlk ve orta oğretim mutlaka insanlığın ve medeniyetin gerektirdiği ilmi ve tekniği versin, fakat o kadar pratik bir tarzda versin ki cocuk okuldan cıktığı zaman ac kalmağa mahkUm olmadığına emin olun
1931
Eğitimdir ki, bir milleti hur, bağımsız, şanlı, yuksek bir toplum halinde yaşatır, veya bir milleti kolelik ve yoksulluğa terkeder
1925
Cocuklarımıza ve genclerimize vereceğimiz tahsilin hududu ne olursa olsun, onlara esaslı olarak şunları oğreteceğiz: 1 Milliyetine, 2 Turkiye Devletine, 3 Turkiye Buyuk Millet Meclisine; duşman olanlarla mucadele luzumu Fertleri bu mucadele gerekleri ve vasıtalariyle donanmayan milletler icin yaşama hakkı yoktur Mucadele, mucadele lazımdır
1922
Gelecek icin hazırlanan vatan evladına, hicbir gucluk karşısında başeğmeyerek tam sabır ve dayanma ile calışmalarını ve oğrenimdeki cocuklarımızın anne ve babalarına yavrularının tahsillerinin tamamlanması icin her fedakarlığı goze almaktan cekinmemelerini tavsiye ederim
1921
Buyuk tehlikeler onunde uyanan milletlerin ne kadar kararlı olduklarını tarih doğrulamaktadır Silahiyle olduğu gibi kafasıyla da mucadele mecburiyetinde olan milletimizin, birincisinde gosterdiği kudreti ikincisinde de gostereceğine asla şuphem yoktur
1921
Cocuklarımız ve genclerimiz yetiştirilirken onlara bilhassa varlığı ile, hakkı ile, birliği ile celişen butun yabancı unsurlarla mucadele luzumu ve milli duşunceleri tam bir imanla her mukabil fikre karşı şiddetle ve fedakarane mudafaa zorunluluğu aşılanmalıdır Yeni neslin butun ruhsal kuvvetlerine bu ozellik ve kabiliyetin zerki muhimdir Daimi ve muthiş bir savaş şeklinde beliren milletler hayatının felsefesi, bağımsız ve mesut kalmak isteyen her millet icin bu yuksek ozellikleri şiddetle istemektedir
1921
Ataturkun Milli Eğitimle İlgili Vecizeleri,
Ataturkun Milli Eğitime verdiği onem,
ATATURK'UN EĞİTİM OĞRETİM İLE İLGİLİ VECİZ SOZLERİ
imagesataturkunmilliegitimleilgilisozleri5ad6a29b6b8b6
En muhim ve feyizli vazifelerimiz milli eğitim işleridir Milli eğitim işlerinde mutlaka muzaffer olmak lazımdır Bir milletin hakiki kurtuluşu ancak bu suretle olur
1922
İlim ve teknikle ilgili teşebbuslerin faaliyet merkezi mekteptir Bu sebeple lazımdır Mektep adını hep beraber hurmetle, saygıyla analım: Mektep genc beyinlere, insanlığa hurmeti, millet ve memlekete sevgiyi, şerefi bağımsızlığı oğretir Bağımsızlık tehlikeye duştuğu zaman onu kurtarmak icin izlenmesi uygun olan en doğru yolu belletir Memleket ve milleti kurtarmağa calışanların aynı zamanda mesleklerinde birer namuslu uzman ve birer calışkan bilgin olmaları lazımdır Bunu temin eden mekteptir Ancak bu şekilde her turlu teşebbuslerin mantıki neticelere erişmesi mumkun olur
1922
Milletimizin siyasi, toplumsal hayatında, milletimizin fikri terbiyesinde rehberimiz ilim ve teknik olacaktır Mektep sayesinde, mektebin vereceği ilim ve teknik sayesindedir ki Turk milleti, Turk sanatı, ekonomisi, Turk şiir ve edebiyatı, butun guzelliğiyle gelişir
1922
Memleketimizi, toplumumuzu gercek hedefe, mutluluğa eriştirmek icin iki orduya ihtiyac vardır Biri vatanın hayatını kurtaran asker ordusu, diğeri milletin istikbalinin yoğuran kultur ordusu Bu iki ordunun her ikisi de kıymetlidir, yucedir, verimlidir, saygıdeğerdir Fakat bu iki ordudan hangisi daha kıymetlidir, hangisi diğerine ustun tutulur? Şuphesiz boyle bir tercih yapılamaz, bu iki ordunun ikisi de hayatidir
1923
Yalnız siz, kultur ordusu mensupları, sizleri bağlı olduğunuz ordunun kıymet ve kutsiyetini anlatmak icin şunu soyleyeyim ki sizler olen ve olduren birinci orduya nicin oldurup nicin olduğunu oğreten bir ordunun fertlerisiniz
1923
Bir millet kultur ordusuna malik olmadıkca, muharebe meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin o zaferlerin surekli neticeler vermesi ancak kultur ordusunun varlığına bağlıdır Bu ikinci ordu olmadan birinci ordunun verimli sonucları kaybolur
1923
Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak oğretmenlerdir Oğretmenden, eğiticiden mahrum bir millet henuz millet adını almak istidadını kazanmamıştır Ona alelade bir kitle denir, millet denemez Bir kitle millet olabilmek icin mutlaka eğiticilere, oğretmenlere muhtactır
1925
Memleketi ilim, kultur, iktisat ve bayındırlık sahasında da yukseltmek, milletimizin her hususta pek verimli olan kabiliyetlerini geliştirmek, gelecek nesillere sağlam, değişmez ve olumlu bir karakter vermek lazımdır Bu kutsal amacları elde etmek icin savaşan aydın kuvvetlerin arasında oğretmenler en muhim ve nazik yeri almaktadırlar
1923
Mekteplerde oğretim vazifesinin itimada şayan ellere teslimini, memleket evladının, o vazifeyi kendine hem bir meslek, hem bir ulku sayacak, ustun ve saygıdeğer oğretmenler tarafından yetiştirilmesini temin icin oğretmenlik, diğer serbest ve yuksek meslekler gibi, derece derece ilerlemeye ve her halde refah teminine musait bir meslek haline konulmalıdır Dunyanın her tarafında oğretmenler, toplumun en fedakar ve saygıdeğer unsurlarıdır
1923
Yeni nesil, en buyuk cumhuriyetcilik dersini bugunku oğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri oğretmenlerden alacaktır
1924
Oğretmenler! Yeni nesli, cumhuriyetin fedakar oğretmen ve eğitimcileri, sizler yetiştireceksiniz Ve yeni nesil, sizin eseriniz olacaktır Eserin kıymeti, sizin maharetiniz ve fedakarlığınız derecesiyle orantılı bulunacaktır Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yuksek karakterli koruyucular ister! Yeni nesli, bu ozellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir
1924
İlk ve orta oğretim mutlaka insanlığın ve medeniyetin gerektirdiği ilmi ve tekniği versin, fakat o kadar pratik bir tarzda versin ki cocuk okuldan cıktığı zaman ac kalmağa mahkUm olmadığına emin olun
1931
Eğitimdir ki, bir milleti hur, bağımsız, şanlı, yuksek bir toplum halinde yaşatır, veya bir milleti kolelik ve yoksulluğa terkeder
1925
Cocuklarımıza ve genclerimize vereceğimiz tahsilin hududu ne olursa olsun, onlara esaslı olarak şunları oğreteceğiz: 1 Milliyetine, 2 Turkiye Devletine, 3 Turkiye Buyuk Millet Meclisine; duşman olanlarla mucadele luzumu Fertleri bu mucadele gerekleri ve vasıtalariyle donanmayan milletler icin yaşama hakkı yoktur Mucadele, mucadele lazımdır
1922
Gelecek icin hazırlanan vatan evladına, hicbir gucluk karşısında başeğmeyerek tam sabır ve dayanma ile calışmalarını ve oğrenimdeki cocuklarımızın anne ve babalarına yavrularının tahsillerinin tamamlanması icin her fedakarlığı goze almaktan cekinmemelerini tavsiye ederim
1921
Buyuk tehlikeler onunde uyanan milletlerin ne kadar kararlı olduklarını tarih doğrulamaktadır Silahiyle olduğu gibi kafasıyla da mucadele mecburiyetinde olan milletimizin, birincisinde gosterdiği kudreti ikincisinde de gostereceğine asla şuphem yoktur
1921
Cocuklarımız ve genclerimiz yetiştirilirken onlara bilhassa varlığı ile, hakkı ile, birliği ile celişen butun yabancı unsurlarla mucadele luzumu ve milli duşunceleri tam bir imanla her mukabil fikre karşı şiddetle ve fedakarane mudafaa zorunluluğu aşılanmalıdır Yeni neslin butun ruhsal kuvvetlerine bu ozellik ve kabiliyetin zerki muhimdir Daimi ve muthiş bir savaş şeklinde beliren milletler hayatının felsefesi, bağımsız ve mesut kalmak isteyen her millet icin bu yuksek ozellikleri şiddetle istemektedir
1921