iltasyazilim
FD Üye
atatürkün özdeyişleri ve anlamlarını nereden bulacağım
Cevap: Atatürkün özdeyişleri ve anlamları
Ne mutlu Türkümdiyene
Atatürk milliyetçiliği Türk toplumunun en eski kaynaklarına dek bütün tarihine uzanmakla birlikte asla bir ırk milliyetçiliği bir şovenlik değildir Akıp dışarı giden süre içinde Türk ulusunun çok eski bir ulus olduğu bilincini uyandırarak milli bağları besleyen geliştiren bir kültür milliyetçiliğidir Bu milliyetçilikte yurt Atatürk ’ün daha milli Kurtuluş Savaşı ’na başlarken milli mukavele (Misakı Milli) ile sınırları çizilmiş bugünkü Türk yurdudur O ’nun ‘ ’Ne mutlu Türküm diyene ’ ’ sözü de zaten böyle bir anlayış gelir Kendini Türk haberdar olan Türk duyan Türk olmakta övünen ve tarihimize yurdumuza ulusumuzun yarınlarına inanan her yurttaşı Türk kabul eden realist insancı bir milliyetçiliktir bu Amacı da milli sınırlarımız içinde yaşamış Türk halkının kendi öz değerlerini temel kültürünü modern uygarlık ilkelerine göre işleyip onu içdış bütün bağlayıcı engelleyeci öğelerden kurtararak ilerletmek refaha mutluluğa kavuşturmaktır
Yurtta sulh cihanda sulh
Yurtta sulh cihanda sulh Türk İnkılâbının bir temel ilkesi Türk dış politikasının da dayanağıdır 1961 ve 1982 Anayasalarımızda yer alan devlet yönetiminde ve her türlü devlet faaliyetlerinde yönlendirici bir özellik içeren “Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesi sadece bir parola değil bununla birlikte bir üstün hukuk kuralıdır
“Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesi bir taraftan yurt içinde rahat ve sükûnu güven içinde yaşamayı diğer taraftan da milletlerarası barış ve güvenliği amaç miktar prensip hem iç politikanın keza de dış politikanın esas dayanağıdır
Atatürk ’ün belirttiği gibi “Haricî siyaset bir heyeti içtimaiyenin teşekkülü dâhilîsi ile sıkı surette alâkadardır Çünkü teşekkülü dâhiliyeye istinat etmeyen haricî siyasetler daima mahkûm kalırlar Bir heyeti içtimaiyenin teşekkülü dâhilîsi ne kadar kaslı olursa siyaseti hariciyesi de o nispette kavi ve rasin olur 6
Tekrar Atatürk ’ün dile getirdiği gibi “Haricî siyaset dâhilî teşkilâtla mütenasip elde etmek lâzımdır 7
Bu bakımdan “Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesini iç ve dış politika ile birlikte bir arada çözümlemek ve ölçmek lâzımdır
“Yurtta Sulh insanın rahat ve güven içinde insan kişiliğine yakışır şekilde yaşamasını açıklama eder “Yurtta Sulh her şeyden önce ülkede o insanın insanca yaşamasını insanlık tıynetinin gereğinin tanınmasını açıklama eder
“Yurtta Sulh toplum hayatındaki düzeni vatandaşın devlete güvenini devletin de ülkede asayiş ve otoriteyi sağlamasını öngörür Ülkede kanun hâkimiyeti ve hukuk hükümranlığıYurtta Sulh ilkesinin en tabiî bir sonucudur “Yurtta Sulh Devletin vatandaşına aleyhinde rahat ve güven içinde yaşama imkânına kavuşması için yükümlülükler de yükler
Atatürk barıştırma içinde Türk insanını mutlu kılmanın yolunu Cumhuriyette bulmuştur Atatürk ’e göre Cumhuriyet yeni ve sağlam esaslarıyla Türk milletini emin ve sağlam bir istikbal yoluna koyduğu kadar ana fikirlerde ve ruhlarda yarattığı emniyet itibariyle tamamen yeni bir hayatın müjdecisi olmuştur8
“Cihanda Sulh ise uluslararası barış ve güvenliğin korunmasını ve sağlanmasını uluslararası barışın bölünmezliğini insanlığın da hepsini bir ceset ve her milleti de onun bir uzvu addetmeyi niyet bilir “Cihanda Sulh milletlerarası ilişkilerde kuvvete ve güç tehdidine başvurmamayı milletlerarası uyuşmazlıkların barışçı yollarla çözümlenmesini öngörür
“Cihanda Sulh tüm milletleri barıştırma içinde refaha saadete ve daha ileri uygarlık çağına yöneltmeyi açıklama eder
“Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesinin temelinde yatan insan sevgisi ve insanlık anlayışıdır *
Cevap: Atatürkün özdeyişleri ve anlamları
Ne mutlu Türkümdiyene
Atatürk milliyetçiliği Türk toplumunun en eski kaynaklarına dek bütün tarihine uzanmakla birlikte asla bir ırk milliyetçiliği bir şovenlik değildir Akıp dışarı giden süre içinde Türk ulusunun çok eski bir ulus olduğu bilincini uyandırarak milli bağları besleyen geliştiren bir kültür milliyetçiliğidir Bu milliyetçilikte yurt Atatürk ’ün daha milli Kurtuluş Savaşı ’na başlarken milli mukavele (Misakı Milli) ile sınırları çizilmiş bugünkü Türk yurdudur O ’nun ‘ ’Ne mutlu Türküm diyene ’ ’ sözü de zaten böyle bir anlayış gelir Kendini Türk haberdar olan Türk duyan Türk olmakta övünen ve tarihimize yurdumuza ulusumuzun yarınlarına inanan her yurttaşı Türk kabul eden realist insancı bir milliyetçiliktir bu Amacı da milli sınırlarımız içinde yaşamış Türk halkının kendi öz değerlerini temel kültürünü modern uygarlık ilkelerine göre işleyip onu içdış bütün bağlayıcı engelleyeci öğelerden kurtararak ilerletmek refaha mutluluğa kavuşturmaktır
Yurtta sulh cihanda sulh
Yurtta sulh cihanda sulh Türk İnkılâbının bir temel ilkesi Türk dış politikasının da dayanağıdır 1961 ve 1982 Anayasalarımızda yer alan devlet yönetiminde ve her türlü devlet faaliyetlerinde yönlendirici bir özellik içeren “Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesi sadece bir parola değil bununla birlikte bir üstün hukuk kuralıdır
“Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesi bir taraftan yurt içinde rahat ve sükûnu güven içinde yaşamayı diğer taraftan da milletlerarası barış ve güvenliği amaç miktar prensip hem iç politikanın keza de dış politikanın esas dayanağıdır
Atatürk ’ün belirttiği gibi “Haricî siyaset bir heyeti içtimaiyenin teşekkülü dâhilîsi ile sıkı surette alâkadardır Çünkü teşekkülü dâhiliyeye istinat etmeyen haricî siyasetler daima mahkûm kalırlar Bir heyeti içtimaiyenin teşekkülü dâhilîsi ne kadar kaslı olursa siyaseti hariciyesi de o nispette kavi ve rasin olur 6
Tekrar Atatürk ’ün dile getirdiği gibi “Haricî siyaset dâhilî teşkilâtla mütenasip elde etmek lâzımdır 7
Bu bakımdan “Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesini iç ve dış politika ile birlikte bir arada çözümlemek ve ölçmek lâzımdır
“Yurtta Sulh insanın rahat ve güven içinde insan kişiliğine yakışır şekilde yaşamasını açıklama eder “Yurtta Sulh her şeyden önce ülkede o insanın insanca yaşamasını insanlık tıynetinin gereğinin tanınmasını açıklama eder
“Yurtta Sulh toplum hayatındaki düzeni vatandaşın devlete güvenini devletin de ülkede asayiş ve otoriteyi sağlamasını öngörür Ülkede kanun hâkimiyeti ve hukuk hükümranlığıYurtta Sulh ilkesinin en tabiî bir sonucudur “Yurtta Sulh Devletin vatandaşına aleyhinde rahat ve güven içinde yaşama imkânına kavuşması için yükümlülükler de yükler
Atatürk barıştırma içinde Türk insanını mutlu kılmanın yolunu Cumhuriyette bulmuştur Atatürk ’e göre Cumhuriyet yeni ve sağlam esaslarıyla Türk milletini emin ve sağlam bir istikbal yoluna koyduğu kadar ana fikirlerde ve ruhlarda yarattığı emniyet itibariyle tamamen yeni bir hayatın müjdecisi olmuştur8
“Cihanda Sulh ise uluslararası barış ve güvenliğin korunmasını ve sağlanmasını uluslararası barışın bölünmezliğini insanlığın da hepsini bir ceset ve her milleti de onun bir uzvu addetmeyi niyet bilir “Cihanda Sulh milletlerarası ilişkilerde kuvvete ve güç tehdidine başvurmamayı milletlerarası uyuşmazlıkların barışçı yollarla çözümlenmesini öngörür
“Cihanda Sulh tüm milletleri barıştırma içinde refaha saadete ve daha ileri uygarlık çağına yöneltmeyi açıklama eder
“Yurtta Sulh Cihanda Sulh ilkesinin temelinde yatan insan sevgisi ve insanlık anlayışıdır *