Ataturk'un Yatı
imagesataturkunyatisavarona5ad6d147e1a55
Savarona bugune kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en buyuk yattır Toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre, iskeleti 61 metre ve en yuksek hızı 18 deniz mili, gezinti hızı ise 16 deniz milidir Ana suitin yanı sıra 17 luks suitin alanı ortalama 50 metre karedir
imagesataturkunyatisavarona5ad6d14901b93
Savarona, Brooklyn Koprusu’nu inşa eden muhendis John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu Bayan Cadwallader Savarona’yı 1931’de Hamburg’da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti
Savarona Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını gecti fakat Cadwallader onu yuksek dışalım vergisinden dolayı Amerika Birleşik Devletleri’ne sokamadı Yatı satmaya karar verdi ve 1938 yılında Savarona Turk Hukumeti tarafından satın alındı
Bu satış sırasındaki olaylar zinciri şaşırtıcıdır 1938 yılında Kral VII Edward İstanbul’u ziyaret etti ve o zamanki devlet yatı Ertuğrul’da Mustafa Kemal Ataturk’un konuğu oldu Bacadan dokulen kurum Majestelerinin beyaz pazenlerini oylesine kirletti ki Ataturk Ertuğrul’u hurdaya gonderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması icin emir verdi Turk bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya cekildi
Yat, iki ay sonra bazı doşemeleri yenilendikten sonra Ataturk’un olumcul hasta olduğu sırada İstanbul’a geldi Ataturk’un Savarona’da gecirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları duzenlendi, Romanya Kralı Carol da dahil olmak uzere onemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı Ataturk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahce sarayında oldu
Savarona, II Dunya Savaşı sonrasında Turk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken acmadı 1989 yılında Savarona’yı hurdaya cıkarma kararı alındı; ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı onceki gorkeminden daha iyi bir hale kavuşturmak icin cok caba isteyen yeniden doşeme işine başladı İci Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek icin 425 işci yaklaşık uc yıl calıştı Savarona, bugun yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve luksu yaşatarak bir kez daha dunya sularında seyretmektedir
imagesataturkunyatisavarona5ad6d14a13ad0
imagesataturkunyatisavarona5ad6d147e1a55
Savarona bugune kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en buyuk yattır Toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre, iskeleti 61 metre ve en yuksek hızı 18 deniz mili, gezinti hızı ise 16 deniz milidir Ana suitin yanı sıra 17 luks suitin alanı ortalama 50 metre karedir
imagesataturkunyatisavarona5ad6d14901b93
Savarona, Brooklyn Koprusu’nu inşa eden muhendis John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu Bayan Cadwallader Savarona’yı 1931’de Hamburg’da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti
Savarona Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını gecti fakat Cadwallader onu yuksek dışalım vergisinden dolayı Amerika Birleşik Devletleri’ne sokamadı Yatı satmaya karar verdi ve 1938 yılında Savarona Turk Hukumeti tarafından satın alındı
Bu satış sırasındaki olaylar zinciri şaşırtıcıdır 1938 yılında Kral VII Edward İstanbul’u ziyaret etti ve o zamanki devlet yatı Ertuğrul’da Mustafa Kemal Ataturk’un konuğu oldu Bacadan dokulen kurum Majestelerinin beyaz pazenlerini oylesine kirletti ki Ataturk Ertuğrul’u hurdaya gonderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması icin emir verdi Turk bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya cekildi
Yat, iki ay sonra bazı doşemeleri yenilendikten sonra Ataturk’un olumcul hasta olduğu sırada İstanbul’a geldi Ataturk’un Savarona’da gecirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları duzenlendi, Romanya Kralı Carol da dahil olmak uzere onemli konuklar, devlet başkanları ağırlandı Ataturk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahce sarayında oldu
Savarona, II Dunya Savaşı sonrasında Turk Deniz Kuvvetleri’nin onu eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken acmadı 1989 yılında Savarona’yı hurdaya cıkarma kararı alındı; ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı onceki gorkeminden daha iyi bir hale kavuşturmak icin cok caba isteyen yeniden doşeme işine başladı İci Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek icin 425 işci yaklaşık uc yıl calıştı Savarona, bugun yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve luksu yaşatarak bir kez daha dunya sularında seyretmektedir
imagesataturkunyatisavarona5ad6d14a13ad0