Ateşleme bobini arızası nasıl Anlaşilir?
Ateşleme bobini arızası nasıl belli olur?
- # 1 – Duman Atma ateşleme bobini arızasının küçük belirtisidir. …
- # 2 – Aracın Daha Fazla Yakması …
- # 3 – Motor Teklemesi. …
- # 4 – Aracın Çalışmaması ateşleme bobini arızası belirtisidir. …
- # 5 – Motor Sarsılması, Düşük Rölanti, Çekişin Azalması
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor.
Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlar: Aşırı ısınma.
Ateşleme bobini tamir edilir mi?
Ateşleme bobini tamir edilir mi?
Ateşleme bobinleri tek kullanımlık tamiratları mümkün olmayan yedek parça kategorisindedir. Aracınızın
ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.
Ateşleme bobini arızalanırsa ne olur?
Araç hiç çalışmaz:
Bobin komple arızalandığı için
ateşleme oluşturamaz.
Ateşleme olmayacağı için de araç çalışmayacaktır. Araç Tekler:
Ateşleme bobininde oluşan çatlak genelde bu duruma sebep
olur. Bazı durumlarda ise çok bobinli araçlarda bobinlerden biri
arızalanırsa araç tekleme yapacaktır.
Bobin arızası yolda bırakır mı?
Eski araçlarda genelde 1 tane
bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir
bobin bağlıdır. Bu şekilde üretildiğinde, bobinlerden biri ya da ikisi bile arızalanırsa araç
yolda kalmaz.
Bobin arızası motora zarar verir mi?
Akü ve buji, buji kabloları arasında tam koordineli olarak çalışan
bobin,
zarar görmesi halinde
motorun çalışmasını engellemektedir.
Bobin değişimi ne kadar sürer?
Her bobinde 1 civata bulunur, bazı araçlarda ise 4
bobini birden tutan bir kapak olabilir bu türlerde kapağı sökmeniz yeterlidir. Neyse konumuza dönelim, bobinleri çıkartıp yenilerini takın ve somunlarını sıkın. Takribi olarak bu işlem 5 dakika
sürer veya eliniz alışkınsa sürmez bile.
Bobinin bozuk olduğunu nasıl anlarız?
Ateşleme
bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki
bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.