Motorun aracı hareket ettirmesi için bir dizi hareket bulunmaktadır. Avans ayarı da bu hareketlerin düzenli işleyebilmesi için gerekli ayardır. Motora gelen yakıt ve hava karışımı pistonları sıkıştıracaktır bu sıkışmanın son noktasına kör nokta denmektedir işte avans ayarı bu ölü noktanın mesafesidir.
Ateşleme işlemi genelde kör noktaya kısa mesafe kalınca olmaktadır. Bunun sonucunda ise sıkıştırma oranını basit olarak ayarlayamazsınız. Devir saatinin düşük ya da yüksek olduğunda sıkıştırma az olacağı için erken ateşleme olacaktır buna ise ateşleme avansı denilmektedir. Bu kadar sistemi kontrol eden avans ayarı bozuksa ne olur? Diyorsanız bu bilgileri sizler içi kaleme alacağız.
Avans
AVANS AYARININ ÖNEMİ
Ateşleme için yapılan yapılan avans ayarında bozukluk bulunuyor ise ateşleme zamanı gecikebilir ve bunun sonucunda yüksek derecede yanma basıncı oluşabilmektedir. Bu işlem böyle devam eder ise silindirlerin içerisindeki basınç düşecektir ve bu düşmenin sonucunda motor gücü azalacak haliyle performansınız düşecek ve fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir.
Ateşleme zamanında avans ayarı çok yüksek olursa
Yakıt kendiliğinden yanması sonucunda yakıt tüketimi performans almadan artacaktır. Bunların hepsinin dışında bu işlem motora büyük zararlar verecektir bu zararlar ise subapların yanması ve bununla birlikte pistonların yanması olarak bilinmektedir.
AVANS AYARI NASIL YAPILIR?
Avans ayarı yapmadan önce motoru bir süre çalıştırın ve normal ilerleme sıcaklığına getirin bu işlemin sonrasında eğer motorunuzun rölanti ayarında bozukluk var ise onu ayarlayın. Bu işlemlerden sonra vakum avans tertibatı bulunuyor ise hortumunu sökün fakat bu hortumu söktükten sonra karbüratöre hava gitmemesi için söktüğünüz hortumun ucunu kapatmanız gerekmektedir.
Avans ayarında en önemli kullanılacak ürün Avans tabancasıdır, bunun kullanılışı ise mavi renkli ucunu birinci silindirin ucuna bağlayın ve kırmızı ucunu akünün artı olan kısmına bağlayın sonrasında siyah ucunu ise aküde bulunan negatif kutup başlığına bağlayın.
Avans ayarınız bozuk ise bu ışıklar üst üste gelmeyecektir. Bunun sonucunda ise avans ayarını yapmanız gerekmektedir. Avans ayarında ise
Avans ayarı bozulduğunda bu somonu çevirerek ayarını yapabilirsiniz bu ayarı yaparken somonu her çevirdiğinizde avans tabancasının ışıkları ile motor ışıklarının üst üste gelmesini kontrol edeceksiniz. Bu ışıklar üst üste geldiğinde avans ayarı yapılmış olacaktır ve sabitleme somonunu artık sıkacaksınız. Aracınız yüksek devirli bir avans ayarına sahip ise araç kılavuzundan bu değerleri kontrol etmeniz gerekmektedir. Aynı araçlar için bile modeller arasında ki farklılık avans değerleri arasında farklılığa neden olmaktadır bundan dolayı her araç için ayrı ayrı kontrol etmelisiniz. Motor üzerinde bulunan avans parçalarının kontrolü avans ayarı yapıldıktan sonra tek tek kontrol edilmelidir.
Ateşleme işlemi genelde kör noktaya kısa mesafe kalınca olmaktadır. Bunun sonucunda ise sıkıştırma oranını basit olarak ayarlayamazsınız. Devir saatinin düşük ya da yüksek olduğunda sıkıştırma az olacağı için erken ateşleme olacaktır buna ise ateşleme avansı denilmektedir. Bu kadar sistemi kontrol eden avans ayarı bozuksa ne olur? Diyorsanız bu bilgileri sizler içi kaleme alacağız.
- Avans iki kolda incelenmektedir bunlardan ilki dinamik avanstır.
- Dinamik avans sisteminde araç hareket halindedir bundan dolayı devir saatindeki değişimler vakum avans sistemini, mekanik avans sistemi ve elektronik avans sistemini otomatik olarak devreye alınmasını sağlayacaktır.
- Statik avans bu iki koldan ikincisidir. Statik avans sisteminde araç hareket halinde değildir rölanti olarak çalışmaktadır. Avans ayarı ise bu rölanti işleminin düzgün bir şekilde devam edebilmesi için motorun devrini çevirecektir. Bu işlem sayesinde motor ömrünüz uzayacaktır.
AVANS AYARININ ÖNEMİ
Ateşleme için yapılan yapılan avans ayarında bozukluk bulunuyor ise ateşleme zamanı gecikebilir ve bunun sonucunda yüksek derecede yanma basıncı oluşabilmektedir. Bu işlem böyle devam eder ise silindirlerin içerisindeki basınç düşecektir ve bu düşmenin sonucunda motor gücü azalacak haliyle performansınız düşecek ve fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir.
Ateşleme zamanında avans ayarı çok yüksek olursa
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
sonrasında gelecek yakıtın tekrar patlaması ile vuruntular olacaktır. Zamanlamada olacak bozukluk sonucunda aracınızda ciddi arızalar oluşabilir.Yakıt kendiliğinden yanması sonucunda yakıt tüketimi performans almadan artacaktır. Bunların hepsinin dışında bu işlem motora büyük zararlar verecektir bu zararlar ise subapların yanması ve bununla birlikte pistonların yanması olarak bilinmektedir.
AVANS AYARI NASIL YAPILIR?
Avans ayarı yapmadan önce motoru bir süre çalıştırın ve normal ilerleme sıcaklığına getirin bu işlemin sonrasında eğer motorunuzun rölanti ayarında bozukluk var ise onu ayarlayın. Bu işlemlerden sonra vakum avans tertibatı bulunuyor ise hortumunu sökün fakat bu hortumu söktükten sonra karbüratöre hava gitmemesi için söktüğünüz hortumun ucunu kapatmanız gerekmektedir.
Avans ayarında en önemli kullanılacak ürün Avans tabancasıdır, bunun kullanılışı ise mavi renkli ucunu birinci silindirin ucuna bağlayın ve kırmızı ucunu akünün artı olan kısmına bağlayın sonrasında siyah ucunu ise aküde bulunan negatif kutup başlığına bağlayın.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
nda çalışırken avans tabancasını kullanmalısınız bu işlemi yaparken avans tabancasında ışık bulunmaktadır bu ışık yandığında motor üzerindeki avans işaretleri üst üste gelmelidir. Rölantide çalışan motor da bu ışıkları net olarak göreceksiniz.Avans ayarınız bozuk ise bu ışıklar üst üste gelmeyecektir. Bunun sonucunda ise avans ayarını yapmanız gerekmektedir. Avans ayarında ise
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
alt kısmında sabitleme somunu bulunmaktadır bunu gevşetmeniz yeterli olacaktır.Avans ayarı bozulduğunda bu somonu çevirerek ayarını yapabilirsiniz bu ayarı yaparken somonu her çevirdiğinizde avans tabancasının ışıkları ile motor ışıklarının üst üste gelmesini kontrol edeceksiniz. Bu ışıklar üst üste geldiğinde avans ayarı yapılmış olacaktır ve sabitleme somonunu artık sıkacaksınız. Aracınız yüksek devirli bir avans ayarına sahip ise araç kılavuzundan bu değerleri kontrol etmeniz gerekmektedir. Aynı araçlar için bile modeller arasında ki farklılık avans değerleri arasında farklılığa neden olmaktadır bundan dolayı her araç için ayrı ayrı kontrol etmelisiniz. Motor üzerinde bulunan avans parçalarının kontrolü avans ayarı yapıldıktan sonra tek tek kontrol edilmelidir.