Geçen yıl antivirüs yazılımı Avast'ın kullanıcı donelerini topladığı ortaya çıkmıştı. Bugünlerde tekrar gündeme gelen bu hususta yeni detaylar paylaşıldı. Avast'ın fare tıklamalarına kadar birçok doneyi takip ettiği ve bunları büyük firmalara pazarladığı belirlendi.
Avast kullanıcı datalarını takip etmiş
Avast'ın münhasıran 2013 yılında Jumpshot tarafından satın alınmasıyla birlikte kullanıcı olgularına odaklandığı ve bu bahiste agresif bir siyaset izlediği belirtiliyor. Avast'ın temel paketi kurulurken ekrana gelen lisans ahdinde kullanıcı datalarının anonim bir biçimde trend tahlilleri için üçüncü taraf şirketlerle paylaşılabileceği söz ediliyor. Başkaca Jumpshot firmasına ilişkin bir dökümanda da Google, Yelp, Microsoft, McKinsey, Pepsi, Sephora üzere pek çok müşteriye kullanıcı olgularının pazarlandığı notu düşülmüş.
Hala bu yazılımı kullananların (eğer haberlerini paylaşmak istemiyorsa) kaldırmasını öneriyoruz. Hem PC hem Mac sürümü bulunan yazılımın bu dataları topluyor olması kıymetli bir açık olarak görülüyor.