Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

AVM kiracılarına kötü haber: Almanya’dan, Hollanda’dan ret

AVM kiracılarına kötü haber: Almanya’dan, Hollanda’dan ret
0
115

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
97
F-D Coin
68
Perakendede%2Dzorlu%2Dviraj%2DTarihi%2Ddaralma%2D234309%2Ejpg

Malum Mart ortasından bu yana koronovirüsle gayret ediliyor. Alınan önlemlerden biri de AVM’lerin kapatılmasıydı. AVM’ler muhakkak kuralları uymak kaydıyla 11 Mayıs itibariyle kapılarını açtı.

Hiç gittiniz mi bilmiyoruz lakin AVM’ler kapılarını açınca mağazaların tamamının açılmadığını göreceksiniz. Geçen müddette mağazaların açılması bekleniyordu lakin o denli olmadı. Bu mağazaların açılışının neden geciktiğini merak edip sorguladık.

Yaptığımız araştırmada AVM idareleri ile mağaza zincirleri ortasında önemli kırılmalar yaşandığını duyduk. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Lideri Sinan Öncel de yaptığı açıklamada, mağazaların açılmasının önemli risk olduğu vurgusu ile kırılmanın ipuçlarını verdi. Durum açıklamadan daha da derin bir tabloya sahip.



AVM’lerde ortalama 200 metrekare mağazası olan bir markanın ortalama kira sarfiyatı 20 bin TL. Bu aylık cironun yüzde 15-20’sine denk geliyor. Ciro yükseldiğinde AVM idarelerinin ayrıyeten yüzde 8 daha talep etme hakkı var. Ciro düştüğünde ise 20 bin TL garanti. Olağan vakitlerde bu durum işliyordu.

Lakin açılış sonrası cirolarda önemli düşüşler var. Geçmişteki ciroların lakin yüzde 25’ine ulaşılabilmiş. Bu nedenle mağaza sahipleri bütün şubeleri açmak için çabuk etmiyor.

Zira açılan her mağaza 20 bin TL kira maliyetiyle karşı karşıya. Şu anki duruma nazaran aylık ciro 50 bin TL’yi geçemeyecek. Bu durumda cironun neredeyse yarısı kiraya gidecek. Bir mağazada ortalama 5-6 kişi istihdam ediliyor. Mevcut ciroyla durum pek de sürdürülebilir durmuyor.

Bu tablo karşısında AVM’lerde mağazaları bulunan şirketlerin sahip ve yöneticileri deva aramış. Örgütlü oldukları Birleşmiş Markalar Derneği, AVM sahiplerinin oluşturduğu Alışveriş Yatırımcıları Derneği ile görüşmelere başlamış. Mağazalar süreksiz bir mühlet ciroya nazaran kira verelim teklifinde bulunmuş.



Cironun yüzde 15’ni kira olarak verelim demişler. İşler olağana döndüğünde eski sisteme dönülsün önerisi yapılmış. Ciro artarsa kira artacak, düşerse kira düşecek. Fakat AVM tarafı bu teklife sıcak bakmamış. Hatta bir de imada bulunmuşlar ki perakendeciler bu imaya çok bozulmuşlar. AVM tarafı “Gerçek cirolarınızı bizden gizlersiniz. Gelir kaybına uğrarız” demiş.

BMD çatısı altında Vakko, Beymen, Mavi, LC Waikiki, Kiğılı, İpekyol, Ramsey, Süvari, Aydınlı, Mudo, H&M, Atasay, Altınbaş, Colin’s, Derimod, Desa, Flo, Hotiç, İşbir, Yataş, Gratis, Teknosa, Toyzz Shop, Taç, Vestel üzere 409 marka temsil ediliyor. Bu markalara ilişkin 70 bin mağaza var. Bu kurumsal markaların ciro gizlemeleri çok da mümkün değil. AVM tarafının ciro gizlersiniz ithamına üzülmekte haksız sayılmazlar mı?

Yabancılardan ret karşılığı



Yeri gelmişken bir noktaya daha değinmekte yarar var. Türkiye’de AYD üyelerinin işlettiği 417 AVM var. 145’i İstanbul’da, 46’sı Ankara’da, 22’si Antalya’da, 19’u İzmir’de.

AVM’lerin büyük çoğunluğu genelde Almanya ve Hollanda merkezli şirketlerin denetiminde.

Bu süreçte Türkiye’deki yöneticiler perakendecilere “Teklifinizi ilettik Almanya’dan, Hollanda’dan ret yanıtı aldık” üzere açıklamalar yapıyormuş...

Para Mecmuası
 
858,505Konular
982,977Mesajlar
33,104Kullanıcılar
droleSon üye
Üst Alt