iltasyazilim
FD Üye
Avret Yerleri Neresidir?
Kadının kadına, erkeğin erkeğe avret yeri neresidir?
Avret yerleri, erkek ve kadında örtülmesi farz olup başkalarına gösterilmesi harâm olan uzuvlardır Erkeklerde avret yerleri, göbekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır Kadınlarda ise avret, yüz, el ve ayaklar dışında bütün vücuttur
* 4 yaşına dek olan çocuklar için avret yoktur, denmiştir Daha yukarı çocuklar için avret sözkonusudur Avret, galiz ve hafif diye 2`ye ayrılır Galiz avret sadece ön ve arkadaki mahallerdir Diğer taraf, hafif avrettir Bu ayırım namaz hakkında değil, nazar bakmak hakkındadır
* Setri avret, ayrıca Hâlikın, hem de mahlûkun hakkıdır Bu sebeble, kendinden başka kimsenin bulunmadığı yerde (halvette) de kişinin örtünmesi gerekir
* Necasetin giderilmesi, kendisine bakması helâl olmayan kimsenin yanında avretini açmadan muhtemel olmuyorsa, namaz necasetli elbise ile kılınır Zira avretin açılması nehyedilmiş (yasaklanmış)tır Necasetin giderilmesi ise, emredilmiştir Bir işte emir ile nehiy bir araya gelse, nehyi yapmak gerekir Zira def`i şer, celbi nef`a râcihtir
* Necis olan elbise ile namaz kılmak, çıplak kılmaktan evlâdır Zira 2 beliyyeye mübtelâ olan kimse, onların eşitliği halinde dilediğini tercihde serbesttir Ehveni var ise, onu seçim etmelidir Necaset ise, çıplaklıktan ehvendir Yani necasetli elbise ile namaz kılmak, çıplak namaz kılmaya tercih edilir
* Bir kimsenin pak elbisesi olduğu halde, karanlık bir odada çıplak olarak namaz kılması câiz olmaz
* Altını belirli edecek şekilde ince veya naylon gibi şeffaf elbiselerle avret yerleri örtülmüş olmaz
* Avret farzedilen âzanın 4`te birinden eksik olan açılmalar, namazı bozmaz Dörtte birin üzerindeki açılmalar ise, namaza mâni olur
* Namazda iken avret yeri açılsa da hiç beklemeden açılan yer kapatılsa namaz bozulmaz Bir rükün miktarı, yani üç defa sübhânallah diyecek dek bekledikten sonradan kapatılsa, namaz bozulmuş olur Bu örtünme işi tek elle yapılmalıdır Çift elle yapılan hareketler, ameli kesire girer ve namazı bozar
* Örtünecek dek elbise bulamayan kimse, namazını ayaklarını kıbleye uzatıp oturarak îma ile kılar Ayakta zeka îma edebilir Lakin efdal olan oturarak kılmaktır
* Erkekler ipek elbise ile namaz kılsa câiz değildir Ancak ipekten diğer giyecek elbise bulamayan kimse, böyle elbise ile namazını kılar Çıplak olarak kılmaz
* Erkeklerin elbiselerini giyinmiş ve başlarına takke örtmüş olarak namaz kılmaları müstehabdır Sadece avret yerleri kapalı olarak namaz kılmak câizse de, mekruhtur Zaruret halinde ise kerahet yoktur
* Bir uzvun avret olması, başkalarına göredir Sahibine tarafından değildir Başkalarının göremeyeceği şekilde bu uzuvların örtülü olması kâfidir Buna binaen, bir kimse yakası geniş olan elbisesinin yakasından içteki avret yerlerini görse, namazı bozulmaz Başkası görse bozulur *
Kadının kadına, erkeğin erkeğe avret yeri neresidir?
Avret yerleri, erkek ve kadında örtülmesi farz olup başkalarına gösterilmesi harâm olan uzuvlardır Erkeklerde avret yerleri, göbekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır Kadınlarda ise avret, yüz, el ve ayaklar dışında bütün vücuttur
* 4 yaşına dek olan çocuklar için avret yoktur, denmiştir Daha yukarı çocuklar için avret sözkonusudur Avret, galiz ve hafif diye 2`ye ayrılır Galiz avret sadece ön ve arkadaki mahallerdir Diğer taraf, hafif avrettir Bu ayırım namaz hakkında değil, nazar bakmak hakkındadır
* Setri avret, ayrıca Hâlikın, hem de mahlûkun hakkıdır Bu sebeble, kendinden başka kimsenin bulunmadığı yerde (halvette) de kişinin örtünmesi gerekir
* Necasetin giderilmesi, kendisine bakması helâl olmayan kimsenin yanında avretini açmadan muhtemel olmuyorsa, namaz necasetli elbise ile kılınır Zira avretin açılması nehyedilmiş (yasaklanmış)tır Necasetin giderilmesi ise, emredilmiştir Bir işte emir ile nehiy bir araya gelse, nehyi yapmak gerekir Zira def`i şer, celbi nef`a râcihtir
* Necis olan elbise ile namaz kılmak, çıplak kılmaktan evlâdır Zira 2 beliyyeye mübtelâ olan kimse, onların eşitliği halinde dilediğini tercihde serbesttir Ehveni var ise, onu seçim etmelidir Necaset ise, çıplaklıktan ehvendir Yani necasetli elbise ile namaz kılmak, çıplak namaz kılmaya tercih edilir
* Bir kimsenin pak elbisesi olduğu halde, karanlık bir odada çıplak olarak namaz kılması câiz olmaz
* Altını belirli edecek şekilde ince veya naylon gibi şeffaf elbiselerle avret yerleri örtülmüş olmaz
* Avret farzedilen âzanın 4`te birinden eksik olan açılmalar, namazı bozmaz Dörtte birin üzerindeki açılmalar ise, namaza mâni olur
* Namazda iken avret yeri açılsa da hiç beklemeden açılan yer kapatılsa namaz bozulmaz Bir rükün miktarı, yani üç defa sübhânallah diyecek dek bekledikten sonradan kapatılsa, namaz bozulmuş olur Bu örtünme işi tek elle yapılmalıdır Çift elle yapılan hareketler, ameli kesire girer ve namazı bozar
* Örtünecek dek elbise bulamayan kimse, namazını ayaklarını kıbleye uzatıp oturarak îma ile kılar Ayakta zeka îma edebilir Lakin efdal olan oturarak kılmaktır
* Erkekler ipek elbise ile namaz kılsa câiz değildir Ancak ipekten diğer giyecek elbise bulamayan kimse, böyle elbise ile namazını kılar Çıplak olarak kılmaz
* Erkeklerin elbiselerini giyinmiş ve başlarına takke örtmüş olarak namaz kılmaları müstehabdır Sadece avret yerleri kapalı olarak namaz kılmak câizse de, mekruhtur Zaruret halinde ise kerahet yoktur
* Bir uzvun avret olması, başkalarına göredir Sahibine tarafından değildir Başkalarının göremeyeceği şekilde bu uzuvların örtülü olması kâfidir Buna binaen, bir kimse yakası geniş olan elbisesinin yakasından içteki avret yerlerini görse, namazı bozulmaz Başkası görse bozulur *