Avret Yerleri Neresidir?
Kadının kadına, erkeğin erkeğe avret yeri neresidir?
Avret yerleri, erkek ve kadında ortulmesi farz olup başkalarına gosterilmesi haram olan uzuvlardır Erkeklerde avret yerleri, gobekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır Kadınlarda ise avret, yuz, el ve ayaklar dışında butun vucuttur
* 4 yaşına kadar olan cocuklar icin avret yoktur, denmiştir Daha yukarı cocuklar icin avret sozkonusudur Avret, galiz ve hafif diye 2`ye ayrılır Galiz avret yalnızca on ve arka mahallerdir Diğer taraf, hafif avrettir Bu ayırım namaz hakkında değil, nazar bakmak hakkındadır
* Setri avret, hem Halikın, hem de mahlUkun hakkıdır Bu sebeble, kendinden başka kimsenin bulunmadığı yerde (halvette) de kişinin ortunmesi gerekir
* Necasetin giderilmesi, kendisine bakması helal olmayan kimsenin yanında avretini acmadan mumkun olmuyorsa, namaz necasetli elbise ile kılınır Zira avretin acılması nehyedilmiş (yasaklanmış)tır Necasetin giderilmesi ise, emredilmiştir Bir işte emir ile nehiy bir araya gelse, nehyi yerine getirmek gerekir Zira def`i şer, celbi nef`a racihtir
* Necis olan elbise ile namaz kılmak, cıplak kılmaktan evladır Zira 2 beliyyeye mubtela olan kimse, onların eşitliği halinde dilediğini tercihde serbesttir Ehveni var ise, onu tercih etmelidir Necaset ise, cıplaklıktan ehvendir Yani necasetli elbise ile namaz kılmak, cıplak namaz kılmaya tercih edilir
* Bir kimsenin temiz elbisesi olduğu halde, karanlık bir odada cıplak olarak namaz kılması caiz olmaz
* Altını belli edecek şekilde ince veya naylon gibi şeffaf elbiselerle avret yerleri ortulmuş olmaz
* Avret sayılan azanın 4`te birinden az olan acılmalar, namazı bozmaz Dortte birin uzerindeki acılmalar ise, namaza mani olur
* Namazda iken avret yeri acılsa da hic beklemeden acılan yer kapatılsa namaz bozulmaz Bir rukun miktarı, yani uc kere subhanallah diyecek kadar bekledikten sonra kapatılsa, namaz bozulmuş olur Bu ortunme işi tek elle yapılmalıdır Cift elle yapılan hareketler, ameli kesire girer ve namazı bozar
* Ortunecek kadar elbise bulamayan kimse, namazını ayaklarını kıbleye uzatıp oturarak ima ile kılar Ayakta dahi ima edebilir Fakat efdal olan oturarak kılmaktır
* Erkekler ipek elbise ile namaz kılsa caiz değildir Ancak ipekten başka giyecek elbise bulamayan kimse, boyle elbise ile namazını kılar Cıplak olarak kılmaz
* Erkeklerin elbiselerini giyinmiş ve başlarına takke ortmuş olarak namaz kılmaları mustehabdır Yalnızca avret yerleri kapalı olarak namaz kılmak caizse de, mekruhtur Zaruret halinde ise kerahet yoktur
* Bir uzvun avret olması, başkalarına goredir Sahibine gore değildir Başkalarının goremeyeceği şekilde bu uzuvların ortulu olması kafidir Buna binaen, bir kimse yakası geniş olan elbisesinin yakasından icteki avret yerlerini gorse, namazı bozulmaz Başkası gorse bozulur
Kadının kadına, erkeğin erkeğe avret yeri neresidir?
Avret yerleri, erkek ve kadında ortulmesi farz olup başkalarına gosterilmesi haram olan uzuvlardır Erkeklerde avret yerleri, gobekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır Kadınlarda ise avret, yuz, el ve ayaklar dışında butun vucuttur
* 4 yaşına kadar olan cocuklar icin avret yoktur, denmiştir Daha yukarı cocuklar icin avret sozkonusudur Avret, galiz ve hafif diye 2`ye ayrılır Galiz avret yalnızca on ve arka mahallerdir Diğer taraf, hafif avrettir Bu ayırım namaz hakkında değil, nazar bakmak hakkındadır
* Setri avret, hem Halikın, hem de mahlUkun hakkıdır Bu sebeble, kendinden başka kimsenin bulunmadığı yerde (halvette) de kişinin ortunmesi gerekir
* Necasetin giderilmesi, kendisine bakması helal olmayan kimsenin yanında avretini acmadan mumkun olmuyorsa, namaz necasetli elbise ile kılınır Zira avretin acılması nehyedilmiş (yasaklanmış)tır Necasetin giderilmesi ise, emredilmiştir Bir işte emir ile nehiy bir araya gelse, nehyi yerine getirmek gerekir Zira def`i şer, celbi nef`a racihtir
* Necis olan elbise ile namaz kılmak, cıplak kılmaktan evladır Zira 2 beliyyeye mubtela olan kimse, onların eşitliği halinde dilediğini tercihde serbesttir Ehveni var ise, onu tercih etmelidir Necaset ise, cıplaklıktan ehvendir Yani necasetli elbise ile namaz kılmak, cıplak namaz kılmaya tercih edilir
* Bir kimsenin temiz elbisesi olduğu halde, karanlık bir odada cıplak olarak namaz kılması caiz olmaz
* Altını belli edecek şekilde ince veya naylon gibi şeffaf elbiselerle avret yerleri ortulmuş olmaz
* Avret sayılan azanın 4`te birinden az olan acılmalar, namazı bozmaz Dortte birin uzerindeki acılmalar ise, namaza mani olur
* Namazda iken avret yeri acılsa da hic beklemeden acılan yer kapatılsa namaz bozulmaz Bir rukun miktarı, yani uc kere subhanallah diyecek kadar bekledikten sonra kapatılsa, namaz bozulmuş olur Bu ortunme işi tek elle yapılmalıdır Cift elle yapılan hareketler, ameli kesire girer ve namazı bozar
* Ortunecek kadar elbise bulamayan kimse, namazını ayaklarını kıbleye uzatıp oturarak ima ile kılar Ayakta dahi ima edebilir Fakat efdal olan oturarak kılmaktır
* Erkekler ipek elbise ile namaz kılsa caiz değildir Ancak ipekten başka giyecek elbise bulamayan kimse, boyle elbise ile namazını kılar Cıplak olarak kılmaz
* Erkeklerin elbiselerini giyinmiş ve başlarına takke ortmuş olarak namaz kılmaları mustehabdır Yalnızca avret yerleri kapalı olarak namaz kılmak caizse de, mekruhtur Zaruret halinde ise kerahet yoktur
* Bir uzvun avret olması, başkalarına goredir Sahibine gore değildir Başkalarının goremeyeceği şekilde bu uzuvların ortulu olması kafidir Buna binaen, bir kimse yakası geniş olan elbisesinin yakasından icteki avret yerlerini gorse, namazı bozulmaz Başkası gorse bozulur