Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Ayağımız AVM’den kesildi

Ayağımız AVM’den kesildi

bilgisayarci

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,141
Etkileşim
1
Puan
38
Yaş
96
F-D Coin
63
Kozyatagi%2DCarrefour%2DAVM%2D269%2Dmilyon%2Deuroya%2Dkime%2Dsatildi%2D198740%2Ejpg

AVM Perakende Ciro Endeksi, eylül ayında geçen yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 3.5 arttı. Lakin ciro oranı enflasyon oranının altında kaldı. Eylülde vatandaş da alışveriş için sokak mağazalarını tercih etti. Ziyaretçi sayısı geçen yıla nazaran yüzde 6.2 daraldı.

AVM Perakende Ciro endeksi Eylül 2019 periyodunda bir evvelki yılın tıpkı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 3,5 oranında artış kaydederek 294 puana ulaştı. 2019 yılının 3’üncü çeyreğinde ise bir evvelki yılın tıpkı devrine nazaran perakende ciro endeksinde yüzde 8,5 oranında artış kaydedildi. AVM’lerde kiralanabilir alan (m²) başına düşen cirolar Eylül 2019’da İstanbul’da bin 348 TL, Anadolu’da 971 TL olarak gerçekleşirken Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Eylül 2019’da bin 122 TL olarak kaydedildi. 2019 yılının 3’üncü çeyreğinde AVM’lerde metrekare verimliliği bin 207 TL olarak gerçekleşti.



Eylül ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış ayakkabı kategorisinde yaşandı. Eylül 2019 bilgileri bir evvelki periyodun birebir ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 6,2 oranında daralma yaşandığı görüldü.

AYD tarafından yapılan açıklamada şu bilgiler yer aldı:

“Eylül ayı endeks sonuçlarına baktığımızda son iki ayda olduğu üzere tekrar enflasyon oranının altında bir artış gözlemliyoruz. Üçüncü çeyrek sonuçlarını geçtiğimiz yıl ile karşılaştırdığımızda ise yüzde 8,5 üzere bir büyüme kelam konusu, uzun vadede artış yaşanmış olması kesimimiz için olumlu bir gelişme. Öte yandan kategoriler bazında en yüksek artışların ayakkabı ve teknoloji kategorilerinde olması okula dönüş periyodunun bu artışta tesirli olduğunu gösterirken metrekare verimliliğinde Ağustos ayına nazaran bir ölçü düşüş yaşanması tüketicinin alışverişlerinde zarurî gereksinimlere öncelik verdiğine ve daha temkinli hareket ettiğine işaret ediyor.” 

Serhat Soykan/Karar
 
858,500Konular
982,373Mesajlar
32,973Kullanıcılar
Üst Alt