iltasyazilim
FD Üye
Sual: (Bir şeyin haram veya helal olduğu konusunda aynı âyeti delil gösterseler, yanlış olan küfre girmiş olmaz Mesela biri tesettürün farz olduğu bir âyetle bildirse, bir başkası da aynı âyetin tesettürle ilgisi olmadığını söylese; tesettür farz değil diyen, âyete dayanarak söylediği için kâfir olmaz Şefaatin hak olup olmadığını savunmak ve Cennette Allahü teâlânın görüleceğini bildirmek de böyledir) diyenler çıkıyor Bu âyetler hadislerle açıklanmıyor mu? Âyete yanlış mana vermek küfür olmaz mı?
CEVAP
Müctehid olmayan bir kimsenin, bir âyeti kerimeye mânâ vermeye kalkması çok yanlıştır Doğru mânâ verse bile hata etmiş olur Günümüzde zaten müctehid yoktur, fakat haddini bilmeyen müctehid taslağı çoktur Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’anı kendi görüşüyle açıklayan, verdiği mânâ doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir) Nesai
(Kur’ana ehliyeti olmadan mânâ veren, Cehennemde azap görecektir) Tirmizi
(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur) M Rabbani
Kur’anı kerim ve hadisi şerifi yanlış anlamak veya şüphe etmek imanı giderir Bu inceliği iyi bilen Hazreti Ebu Bekir, (Kur’anı kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler) buyuruyor (Şir’a)
Hazreti Ebu Bekir, hem mutlak müctehid, hem de Peygamberlerden sonra bütün insanların üstünü bir zat iken, o böyle söylerse, bizlerin ne söylemeye hakkı olur?
Şefaat haktır:
Şefaatin hak olduğunu bildiren birçok âyeti kerime vardır Ehli bid’at, şu âyeti kerimeden dolayı şefaatin hak olmadığını savunuyor:
(Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) Bekara 255
Bid’at ehli olanlar, (Burada peygamberler veya şehitler şefaat eder denmiyor, o halde hiç kimse şefaat edemez) diyorlar Hâlbuki âyeti kerime açık, (Allah’ın izni olmadan şefaat olmaz) buyuruluyor Bu ifadeden, Allahü teâlâ izin verince, şefaat ehli olanların şefaat edeceği anlaşılır Bir âyeti kerime meali de şöyledir:
(Bütün şefaatler, Allah’ın iznine bağlıdır) Zümer 44
Peygamber efendimiz, Allahü teâlâdan izin aldıktan sonra, yakınlarına ve imanı olan herkese şefaat edecektir Yukarıdaki âyeti kerimeleri açıklayan bir hadisi şerif meali şöyledir:
(İmanla ölen herkese şefaat edeceğim) Buhari, Müslim
Şefaatle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek, nasıl normal karşılanır?
Tesettür farzdır:
Tesettürle ilgili bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, el, yüz gibi görünen kısmı hariç, Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi ziynetlerini ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar saç, kulak ve gerdanlarını örtsünler!) Nur 31 (Celaleyn, Medarik)
Peygamber efendimiz, Mecmaulenhür’deki, (Kadının bütün bedeni avrettir) hadisi şerifi ile bu âyeti kerimeyi açıklıyor Demek ki kadının tesettürü bütün vücudunu kapatmakla oluyor Aişe validemizin bildirdiği başka bir hadisi şerifte de, tesettür âyeti gelince, ilk muhacir kadınlar emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttükleri bildiriliyor (Buhari, Nesai)
Tesettürle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek nasıl normal karşılanır?
Cennette Allah görülecektir:
Kur’anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Kıyamet günü ışıl ışıl parlayan yüzler müminler, Rablerine bakacaklardır) Kıyamet 22, 23
Bid’at ehli kimseler, (Âyette, bakacaklardır deniyor, göreceklerdir denmiyor) diyerek görmeyi inkâr ediyorlar Peygamber efendimiz, bu âyeti kerimenin açıklaması olarak, Kütübi sittenin hepsinde bulunan meşhur ve sahih bir hadisi şerifte, ayın dolunay olduğu bir zamanda buyuruyor ki:
(Gökteki şu ayı nasıl net görüyorsanız, Cennette Rabbinizi, böyle açıkça göreceksiniz) Buhari, Müslim, İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai, İ Ahmed, İbni Huzeyme, İbni Hibban
Allahü teâlâyı görmekle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek nasıl normal karşılanır?
(Zırva tevil götürmez) atasözü sanki böyle tevillere sapan bid’at ehli için söylenmiştir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
CEVAP
Müctehid olmayan bir kimsenin, bir âyeti kerimeye mânâ vermeye kalkması çok yanlıştır Doğru mânâ verse bile hata etmiş olur Günümüzde zaten müctehid yoktur, fakat haddini bilmeyen müctehid taslağı çoktur Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’anı kendi görüşüyle açıklayan, verdiği mânâ doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir) Nesai
(Kur’ana ehliyeti olmadan mânâ veren, Cehennemde azap görecektir) Tirmizi
(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur) M Rabbani
Kur’anı kerim ve hadisi şerifi yanlış anlamak veya şüphe etmek imanı giderir Bu inceliği iyi bilen Hazreti Ebu Bekir, (Kur’anı kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler) buyuruyor (Şir’a)
Hazreti Ebu Bekir, hem mutlak müctehid, hem de Peygamberlerden sonra bütün insanların üstünü bir zat iken, o böyle söylerse, bizlerin ne söylemeye hakkı olur?
Şefaat haktır:
Şefaatin hak olduğunu bildiren birçok âyeti kerime vardır Ehli bid’at, şu âyeti kerimeden dolayı şefaatin hak olmadığını savunuyor:
(Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) Bekara 255
Bid’at ehli olanlar, (Burada peygamberler veya şehitler şefaat eder denmiyor, o halde hiç kimse şefaat edemez) diyorlar Hâlbuki âyeti kerime açık, (Allah’ın izni olmadan şefaat olmaz) buyuruluyor Bu ifadeden, Allahü teâlâ izin verince, şefaat ehli olanların şefaat edeceği anlaşılır Bir âyeti kerime meali de şöyledir:
(Bütün şefaatler, Allah’ın iznine bağlıdır) Zümer 44
Peygamber efendimiz, Allahü teâlâdan izin aldıktan sonra, yakınlarına ve imanı olan herkese şefaat edecektir Yukarıdaki âyeti kerimeleri açıklayan bir hadisi şerif meali şöyledir:
(İmanla ölen herkese şefaat edeceğim) Buhari, Müslim
Şefaatle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek, nasıl normal karşılanır?
Tesettür farzdır:
Tesettürle ilgili bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, el, yüz gibi görünen kısmı hariç, Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi ziynetlerini ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar saç, kulak ve gerdanlarını örtsünler!) Nur 31 (Celaleyn, Medarik)
Peygamber efendimiz, Mecmaulenhür’deki, (Kadının bütün bedeni avrettir) hadisi şerifi ile bu âyeti kerimeyi açıklıyor Demek ki kadının tesettürü bütün vücudunu kapatmakla oluyor Aişe validemizin bildirdiği başka bir hadisi şerifte de, tesettür âyeti gelince, ilk muhacir kadınlar emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttükleri bildiriliyor (Buhari, Nesai)
Tesettürle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek nasıl normal karşılanır?
Cennette Allah görülecektir:
Kur’anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Kıyamet günü ışıl ışıl parlayan yüzler müminler, Rablerine bakacaklardır) Kıyamet 22, 23
Bid’at ehli kimseler, (Âyette, bakacaklardır deniyor, göreceklerdir denmiyor) diyerek görmeyi inkâr ediyorlar Peygamber efendimiz, bu âyeti kerimenin açıklaması olarak, Kütübi sittenin hepsinde bulunan meşhur ve sahih bir hadisi şerifte, ayın dolunay olduğu bir zamanda buyuruyor ki:
(Gökteki şu ayı nasıl net görüyorsanız, Cennette Rabbinizi, böyle açıkça göreceksiniz) Buhari, Müslim, İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai, İ Ahmed, İbni Huzeyme, İbni Hibban
Allahü teâlâyı görmekle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek nasıl normal karşılanır?
(Zırva tevil götürmez) atasözü sanki böyle tevillere sapan bid’at ehli için söylenmiştir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız