Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Âyeti farklı yorumlamak

Âyeti farklı yorumlamak

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Sual: (Bir şeyin haram veya helal olduğu konusunda aynı âyeti delil gösterseler, yanlış olan küfre girmiş olmaz Mesela biri tesettürün farz olduğu bir âyetle bildirse, bir başkası da aynı âyetin tesettürle ilgisi olmadığını söylese; tesettür farz değil diyen, âyete dayanarak söylediği için kâfir olmaz Şefaatin hak olup olmadığını savunmak ve Cennette Allahü teâlânın görüleceğini bildirmek de böyledir) diyenler çıkıyor Bu âyetler hadislerle açıklanmıyor mu? Âyete yanlış mana vermek küfür olmaz mı?
CEVAP
Müctehid olmayan bir kimsenin, bir âyeti kerimeye mânâ vermeye kalkması çok yanlıştır Doğru mânâ verse bile hata etmiş olur Günümüzde zaten müctehid yoktur, fakat haddini bilmeyen müctehid taslağı çoktur Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’anı kendi görüşüyle açıklayan, verdiği mânâ doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir) Nesai

(Kur’ana ehliyeti olmadan mânâ veren, Cehennemde azap görecektir) Tirmizi

(Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur) M Rabbani

Kur’anı kerim ve hadisi şerifi yanlış anlamak veya şüphe etmek imanı giderir Bu inceliği iyi bilen Hazreti Ebu Bekir, (Kur’anı kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler) buyuruyor (Şir’a)

Hazreti Ebu Bekir, hem mutlak müctehid, hem de Peygamberlerden sonra bütün insanların üstünü bir zat iken, o böyle söylerse, bizlerin ne söylemeye hakkı olur?

Şefaat haktır:

Şefaatin hak olduğunu bildiren birçok âyeti kerime vardır Ehli bid’at, şu âyeti kerimeden dolayı şefaatin hak olmadığını savunuyor:
(Allah’ın izni olmadan kim şefaat edebilir?) Bekara 255

Bid’at ehli olanlar, (Burada peygamberler veya şehitler şefaat eder denmiyor, o halde hiç kimse şefaat edemez) diyorlar Hâlbuki âyeti kerime açık, (Allah’ın izni olmadan şefaat olmaz) buyuruluyor Bu ifadeden, Allahü teâlâ izin verince, şefaat ehli olanların şefaat edeceği anlaşılır Bir âyeti kerime meali de şöyledir:
(Bütün şefaatler, Allah’ın iznine bağlıdır) Zümer 44

Peygamber efendimiz, Allahü teâlâdan izin aldıktan sonra, yakınlarına ve imanı olan herkese şefaat edecektir Yukarıdaki âyeti kerimeleri açıklayan bir hadisi şerif meali şöyledir:
(İmanla ölen herkese şefaat edeceğim) Buhari, Müslim

Şefaatle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek, nasıl normal karşılanır?

Tesettür farzdır:

Tesettürle ilgili bir âyeti kerime meali şöyledir:
(Mümin kadınlara söyle, gözlerini yabancı erkeklere bakmaktan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, el, yüz gibi görünen kısmı hariç, Kolye, küpe, bilezik, kına, sürme gibi ziynetlerini ve ziynet taktıkları baş, kulak, kol ve ayaklarını göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar saç, kulak ve gerdanlarını örtsünler!) Nur 31 (Celaleyn, Medarik)

Peygamber efendimiz, Mecmaulenhür’deki, (Kadının bütün bedeni avrettir) hadisi şerifi ile bu âyeti kerimeyi açıklıyor Demek ki kadının tesettürü bütün vücudunu kapatmakla oluyor Aişe validemizin bildirdiği başka bir hadisi şerifte de, tesettür âyeti gelince, ilk muhacir kadınlar emri geciktirmemek için hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttükleri bildiriliyor (Buhari, Nesai)

Tesettürle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek nasıl normal karşılanır?

Cennette Allah görülecektir:

Kur’anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Kıyamet günü ışıl ışıl parlayan yüzler müminler, Rablerine bakacaklardır) Kıyamet 22, 23

Bid’at ehli kimseler, (Âyette, bakacaklardır deniyor, göreceklerdir denmiyor) diyerek görmeyi inkâr ediyorlar Peygamber efendimiz, bu âyeti kerimenin açıklaması olarak, Kütübi sittenin hepsinde bulunan meşhur ve sahih bir hadisi şerifte, ayın dolunay olduğu bir zamanda buyuruyor ki:
(Gökteki şu ayı nasıl net görüyorsanız, Cennette Rabbinizi, böyle açıkça göreceksiniz) Buhari, Müslim, İbni Mace, Tirmizi, Ebu Davud, Nesai, İ Ahmed, İbni Huzeyme, İbni Hibban

Allahü teâlâyı görmekle ilgili âyet ve hadisleri inkâr etmek nasıl normal karşılanır?

(Zırva tevil götürmez) atasözü sanki böyle tevillere sapan bid’at ehli için söylenmiştir

Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
 

Similar threads

Bütün Ehli sünnet âlimleri, ittifakla, hepsi şefaati kabul etmişlerdir Sadece nakilden çok akla tâbi olan Mutezile denilen sapık bir fırka ve Vehhabiler şefaati inkâr etmiştir Yeni türedi bazı yazarlar da Peygamber efendimize düşmanlık ederek, “Kur'anı getirmekle onun vazifesi bitmiştir...
Cevaplar
0
Görüntüleme
97
Mutezile Sual: Mutezile fırkası nasıl meydana çıkmıştır, fikirleri nelerdir? CEVAP Bozuk fırkalardan biri olan Mutezile, Hasanı Basri hazretlerinin derslerinde bulunan Vasıl bin Ata tarafından ortaya çıkarılmıştır Büyük Ehli sünnet âlimi ve veli bir zat olan Hasanı Basri, (Büyük günah...
Cevaplar
0
Görüntüleme
76
Sual: Dört hak mezhebin, dört imamına tâbi olmanın vacip olduğu söyleniyor Bunun delili nedir? CEVAP Dinimizde dört delil vardır Mezhebe uymak bu dört delilden birisinde varsa mesele yoktur Dört mezhebe uymak, bir değil dört delilde de vardır: 1 Hicri birinci asırdan, bugüne kadar, yani 14...
Cevaplar
0
Görüntüleme
89
Sual: Cennet nimetleri yalnız bedene mi olacaktır? Müminler ahirette ve Cennette Allahü teâlâyı görecekler mi? CEVAP Cennet nimetlerini, lezzetlerini yalnız bedenin lezzeti zannetmek yanlıştır Dünyada yükselmeye başlayan bir ruh, bedenden ayrılınca, kıyamete kadar, her an yükselmeye devam eder...
Cevaplar
0
Görüntüleme
80
Sual: Kur'anı kerim öğrenirken ve okurken dikkat edilecek hususlar nelerdir? CEVAP Kur’anı kerimi öğrenmek, öğretmek ve okumak çok sevaptır Kur'anı kerimi tecvide uygun öğrenmeli ve her gün az da olsa, okumaya çalışmalıdır! Bu husustaki hadisi şeriflerden bazıları şöyle: (Kur'an öğrenen ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
215
858,462Konular
981,121Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt