Geçen yılki cirolara yakın satışların yapıldığı mağazalarda en çok gömlek, tişört, oyun konsolu, cep telefonu ve tablet satıldı
Olağanlaşma sürecini takiben mayısta bir kısmı, haziranda ise tamamı açılan mağazalar, 21 Haziran'da kutlanacak Babalar Günü için kolları sıvadı. Hali hazırda indirimle açılan mağazalarda Babalar Günü için hazırlanan kampanya ve paketlerle dal geçen yılın babalar günü cirolarının yüzde 60-80'ini şimdiden yakaladı.
ADETTE GEÇEN YILI GEÇTIK
D'S Damat ve Damat-Tween markalarının çatı kuruluşu Orka Holding'in Genel Koordinatörü Osman Arar, online tarafta giysinin yanı sıra parfüm ve aksesuvarda da yüzde 70'e varan indirimler yaptıklarını söyledi.
Bununla birlikte geçen yılın sayılarını yakalamayı öngördüklerini lisana getiren Arar, "Dünyanın en kıymetli markası 'baba' diye bir kampanya başlattık. Cazip indirimler de sunduk. Enflasyonu da tetiklememek ismine fiyatları artırmadık. Adet olarak geçen yılın yüzde 30 üzerinde gidiyor satışlar. Beşerler mağazaya bir daha gelemem tahminen deyip 1 alacakken, 2-3 adet satın alıyor" diye konuştu.
GÖMLEK 1. SIRADA
Erkek giysi markası Kiğılı'nın Genel Müdürü Hilal Suerdem de, "Hem online hem de fiziki mağazalarda net yüzde 50 indirime ek olarak ikinci eserde yüzde 50 indirim kampanyası başlattık. Bu da önemli bir fiyat avantajı manasına geliyor. Haftasonu prestijiyle hareketlenme başladı" dedi.
Sepet ortalamasının 250-275 lira ortasında değiştiğini lisana getiren Suerdem, en çok satılanlar ortasında birinci sırada gömlek ikinci sırada ise tişört olduğunu söyledi. Mağazaların açılmasıyla birlikte alışverişlerin internetten mağazalaqra kaydığını lisana getiren Suerdem, "Online'daki satışlar da sürat kesmedi. İki kanal birbirini besliyor. Satışlar çok düzgün gidiyor. Geçen yılki Babalar Günü cirolarının yüzde 80'ini yakalarız" tabirlerini kullandı.
BAYANLAR EŞLERIYLE TIPKI GIYINIYOR
AVVA'NIN İdare Şurası Lideri Volkan Atik, haziranın erkek giysisinde en bedelli aylardan biri olduğunu ve fiziki mağaza satışlarında geçen yılın yüzde 60'ını yakaladıklarını söyledi. Sepet ortalamasının ortalama 300 lira olduğunun altını çizen Atik, baba-oğul konseptinden sonra bayanların eşleriyle birebir gömlek ve tişörtleri satın almaya başladığını söyledi
SATIŞLAR 3 KAT ARTT
TEKNOSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, haftasonu satışların hareketlendiğini en çok traş makineleri, saç ve sakal bakım kitleri üzere eser kümelerinin satıldığını söyledi. Akıllı telefonlar ile tabletlerin de yüksek talep gördüğünü belirten Gürcan, pandemi öncesine nazaran online satışların üç kat arttığını, mağaza ziyaretlerinin de sıklaştığını, satışlarda ise bir evvelki yıla nazaran yüzde 30 artış yakalamayı öngördüklerini söz etti.
Pınar Çelik/Sabah