iltasyazilim
FD Üye
Baharat Yolunun önemini yitirmesi
Baharat Yolu
Eski çaglarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi
Baharat Yolunun geçtiği ülkeler
Baharat, Doğudan Avrupa'ya iki öbür yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Lakin Ipekli Yolu ana olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Romaya taşındığı yoldu Öbür yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat Yolunun önemini yitirmesi
Baharat üreten ülkelere aracısız ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Baharat Yolu
Eski çaglarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi
Baharat Yolunun geçtiği ülkeler
Baharat, Doğudan Avrupa'ya iki öbür yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Lakin Ipekli Yolu ana olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Romaya taşındığı yoldu Öbür yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat Yolunun önemini yitirmesi
Baharat üreten ülkelere aracısız ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *