iltasyazilim
FD Üye
Baharat yolunun önemi
Baharat Yolu (Buhur Yolu da denir), Hindistan'dan başlayarak İran Körfezi ve Irak üzerinden Suriye limanlarına veya Kızıldeniz aracılığıyla Süveyş ve Akabe'ye, oradan da kara aracılığıyla İskenderiye'ye ulaşan yoldur Uzak Doğu ile yapılan ticaret, Venedik ve Mısırlıların elinde bulunuyordu Bu devletler, diğer devletlerin Baharat Yolu'ndan faydalanmasını engellemeye çalışmışlardır
Baharat Yolu, eski çağlarda, Uzakdoğu'yu batıya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Devir Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok manâlı bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması nedeniyle ancak zengin kimseler satın alabiliyordu Gerçekten tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler Mîlat'tan önce başlatmıştı
Baharat, doğudan Avrupa'ya iki öbür yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Fakat Ipek Yolu asıl olarak eski çağlarda Çin İpeği'nin Romaya taşındığı yoldu Değişik yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat, karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere aracısız olarak ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof KolombBatı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Baharat Yolu (Buhur Yolu da denir), Hindistan'dan başlayarak İran Körfezi ve Irak üzerinden Suriye limanlarına veya Kızıldeniz aracılığıyla Süveyş ve Akabe'ye, oradan da kara aracılığıyla İskenderiye'ye ulaşan yoldur Uzak Doğu ile yapılan ticaret, Venedik ve Mısırlıların elinde bulunuyordu Bu devletler, diğer devletlerin Baharat Yolu'ndan faydalanmasını engellemeye çalışmışlardır
Baharat Yolu, eski çağlarda, Uzakdoğu'yu batıya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Devir Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok manâlı bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması nedeniyle ancak zengin kimseler satın alabiliyordu Gerçekten tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler Mîlat'tan önce başlatmıştı
Baharat, doğudan Avrupa'ya iki öbür yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Fakat Ipek Yolu asıl olarak eski çağlarda Çin İpeği'nin Romaya taşındığı yoldu Değişik yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat, karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere aracısız olarak ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof KolombBatı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *