Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Baharat Yolu Coğrafya

Hoş geldin! berabo tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Baharat Yolu Coğrafya

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Baharat yolunun önemi



Baharat Yolu, eski çaglarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi, fakat pahalı olması nedeniyle ama varlıklı kimseler satın alabiliyordu Aslında tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretine Çinliler Mîlat'tan önce başlatmıştı

Hindistan'dan başlayarak İran Körfezi ve Irak üzerinden Suriye limanlarına ya da Kızıldeniz yoluyla Süveyş ve Akabe'ye, oradan da kara aracılığıyla İskenderiye'ye ulaşan yoldur Uzaktan Doğu ile yapılan ticaret, Venedik ve Mısırlıların elinde bulunuyordu Bu devletler, öteki devletlerin Baharat Yolu'ndan faydalanmasını engellemeye çalışmışlardır

Baharat Yolu, eski çağlarda, Uzakdoğu'yu batıya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Devir Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok önemli bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması sebebiyle oysa zengin kimseler satın alabiliyordu Aslında tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler Mîlat'tan önce başlatmıştı

Baharat, doğudan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu belli başlı olarak eski çağlarda Çin İpeği'nin Romaya taşındığı yoldu Değişik yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat, karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı Baharat üreten ülkelere ilk elden ulaşmanın yolları arandı

Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
 
858,500Konular
982,396Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt