iltasyazilim
FD Üye
baharat Yolu Nedir
Baharat yolu ile ilgili data
Baharat yolunun önemi
baharat yolu nerelerden geçer
Eski çağlarda Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticart yollarından biridir Diğeri Ipekli Yolu'dur Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince fazla manâlı bir ticaret ürünü haline geldi fakat fiyatı yüksek olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu Fiilen tarçın ,kakule,zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler İsa ’dan önce başlatmıştı
Baharat , Doğu ’dan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Lakin Ipekli Yolu başlıca olarak eskiçağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu Değişik yol ise ,Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne,Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına,Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat ticareti uzun yıllar Venediklilerin elindeydi Avrupalılar 15 yüzyılın sonlarında Venedik ’in egemenliğini kırmak nedeniyle,baharat üreten ülkelere aracısız ulaşmanın yollarını aradılar Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken , tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Baharat yolu ile ilgili data
Baharat yolunun önemi
baharat yolu nerelerden geçer
Eski çağlarda Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticart yollarından biridir Diğeri Ipekli Yolu'dur Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince fazla manâlı bir ticaret ürünü haline geldi fakat fiyatı yüksek olması nedeniyle ancak varlıklı kimseler satın alabiliyordu Fiilen tarçın ,kakule,zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler İsa ’dan önce başlatmıştı
Baharat , Doğu ’dan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Lakin Ipekli Yolu başlıca olarak eskiçağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu Değişik yol ise ,Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne,Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına,Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan gene denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat ticareti uzun yıllar Venediklilerin elindeydi Avrupalılar 15 yüzyılın sonlarında Venedik ’in egemenliğini kırmak nedeniyle,baharat üreten ülkelere aracısız ulaşmanın yollarını aradılar Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken , tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *