nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Baharat yemeklerimizi tatlandıran, bitkilerin kurutulmasıyla elde edilen bir tozdur Baharat, Orta Çağ Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince fazla manâlı bir ticaret ürünü haline gelmişti O zamanlarda Baharat fiyatı yüksek olduğu için yalnızca varlıklı kişiler baharat satın alabiliyorlardır
Baharat ticaretine ilk olarak Çinliler Milat'tan önce başlamıştır Baharat ticareti tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanıyordu
Baharat, Doğu ’dan Avrupa'ya iki öbür yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Fakat Ipek Yolu esas olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu; öteki yol ise Hindistan ’dan başlayarak İran Körfezi ve Irak üzerinden Suriye limanlarına uzanan, Kızıldeniz yoluyla Süveyş ve Akabe ’ye, oradan da kara aracılığıyla İskenderiye ’ye ulaşan yoldu Bu ikinci yol güzergahı bu sebepten nedeniyle Baharat Yoluadını almıştır Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi
*
Baharat ticaretine ilk olarak Çinliler Milat'tan önce başlamıştır Baharat ticareti tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanıyordu
Baharat, Doğu ’dan Avrupa'ya iki öbür yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Fakat Ipek Yolu esas olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu; öteki yol ise Hindistan ’dan başlayarak İran Körfezi ve Irak üzerinden Suriye limanlarına uzanan, Kızıldeniz yoluyla Süveyş ve Akabe ’ye, oradan da kara aracılığıyla İskenderiye ’ye ulaşan yoldu Bu ikinci yol güzergahı bu sebepten nedeniyle Baharat Yoluadını almıştır Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Böylece baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi
*