iltasyazilim
FD Üye
Baharat Yolunun Önemi nedir
Barat Yolu neden önemliydi
baharat yolu neden önemini kaybetmiştir
Eski çaglarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince fazla önemli bir ticaret ürünü haline geldi
Baharat, Doğu ’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipek Yolu'ydu Ama Ipek Yolu ana olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu Öbür yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Barat Yolu neden önemliydi
baharat yolu neden önemini kaybetmiştir
Eski çaglarda,Uzakdoğu'yu Batı'ya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce Doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Çağ Avrupa'sında soyluların sofralarına da girince fazla önemli bir ticaret ürünü haline geldi
Baharat, Doğu ’dan Avrupa'ya iki ayrı yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipek Yolu'ydu Ama Ipek Yolu ana olarak eski çağlarda Çin ipeğinin Roma ’ya taşındığı yoldu Öbür yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına veya Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonradan yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof Kolomb Batı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *