teknolojiuzmani
FD Üye
Bakan Özer, Eğitim Fakülteleri Dekanlarıyla “Öğretmenlerin Mesleksel Gelişimi Kıymetlendirme Toplantısı”nda bir ortaya geldi.
Mesleki Eğitim Farklı Bir Noktaya Gidiyor
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Mogan Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli’nde gerçekleştirilen Eğitim Fakülteleri Dekanlar Kurulu toplantısında yaptığı konuşmada birebir hususta çalışan farklı bölümlerin bir ortaya gelebilmesi açısından bu toplantının değerli olduğunu belirterek benzeri bir sürecin mesleksel eğitimde de işletildiğini ve başarılı olunduğunu anlattı. Özer, “Mesleki eğitimde son vakitlerde atmış olduğumuz adımlar ve iyileştirmelerden öğrendiğimiz şu: Mesleksel eğitimle ilgili ülkenin tüm müktesebatını eğitim süreçlerine dâhil ettiğimiz vakit mesleksel eğitim farklı bir noktaya gidiyor. Biz bölümün tüm temsilcileriyle mesleksel eğitimde müfredatın güncellenmesinde, öğrencilerin iş başındaki marifet eğitimlerine, öğretmenlerimizin en kıymetli gereksinimi olan işbaşı ve mesleksel gelişim eğitimlerine kadar tüm alanlarda işbirliği yaptığımız vakit mesleksel eğitim, başarılı öğrencileri seçmeye başladı. Muvaffakiyet kıssaları artmaya başladı.” Güzel sanatlar liselerinde Kültür ve Turizm Bakanlığı, spor liselerinde Gençlik ve Spor Bakanlığı ve tarım eğitimi veren liselerde Tarım ve Orman Bakanlığıyla iş birlikleri yapıldığını kaydeden Bakan Özer, “Aynı şeyi eğitim sisteminin en kıymetli bileşeni olan öğretmenin yetiştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili süreçlerde siz pahalı dekanlarımız ve eğitim fakültesindeki tüm öğretim üyeleriyle yapmamız gerekiyor.” diye konuştu.
Bakan Özer: “Mutlaka farklı görüşlere, ortak akla gereksinimimiz var”
Bundan sonra iki aylık periyodlarda eğitim fakültesi dekanları ile bir ortaya gelerek eğitim siyasetlerindeki süreçleri değerlendireceklerini belirten Özer, “Mutlaka farklı görüşlere, ortak akla çok muhtaçlığımız var.” dedi. Türkiye’nin en değerli sermayesinin beşeri sermaye olduğunun altını çizen Özer, 2000’li yıllardan bu yana eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranlarının daima artırıldığını, 300 bin derslikli bir sistemden 850 bin dersliğe ve 1,2 milyon öğretmen sayılarına ulaşıldığını belirterek öğretmenlerin büyük çoğunluğunu bayanların oluşturduğunu söyledi. Son 20 yılda katsayı ve başörtüsü üzere antidemokratik ve ayrıştırıcı siyasetlerin da uygulamadan kaldırılarak kucaklayıcı eğitim siyasetleri geliştirildiğini belirten Özer, kitleselleşmeyle birlikte toplumsal siyasetlerin da değer kazandığına dikkati çekti. Koşullu eğitim yardımından okul pansiyonlarına, fiyatsız ders kitaplarından fiyatsız taşımalı eğitim ve yemeğe kadar pek çok uygulamanın devreye alındığını hatırlatan Bakan Özer, tüm bunların kalite artışıyla birlikte gerçekleştirildiğine dikkati çekti. Bugün gelinen noktada kitleselleşme evresi gerçekleşmişken öğretmen başına düşen öğrenci sayısının 2000’li yıllardan çok daha âlâ seviyede olduğunu belirten Özer, Bakanlığın öğretmen muhtaçlığını çok düzgün planlayarak daima sistem içine yeni öğretmenleri kattığını söz etti. Özer, sistem içindeki öğretmenlerin yüzde 75’inin son 20 yılda atandığını söyledi.
Uluslararası Öğrenci
Uluslararası öğrenci muvaffakiyet uygulamalarında Türkiye’nin son 20 yılda puanını daima artırdığına işaret eden Özer, “Her PISA araştırmasında, bir evvelki döngüye nazaran çok daha âlâ noktada puanlar alınıyor ve sıralama güzelleşiyor. Katılan ülke sayısı artmasına rağmen… TIMSS Türkiye’nin 1999 yılından bu yana girdiği bir döngü. Son döngüde Türkiye birinci kere dördüncü sınıf düzeyinde matematik ve fende 500 ortalama puanını aşmış. Yani bir taraftan eğitime tüm vatandaşların çocuklarını eriştirirken birebir vakitte ne yapmışız? Kaliteyi de ihmal etmemişiz.” diye konuştu. (BSHA)