Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bakan Turhan: Kanal İstanbul'da çevreye en az zarar verecek güzergah seçildi

Bakan Turhan: Kanal İstanbul'da çevreye en az zarar verecek güzergah seçildi
0
81

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
Ulastirma%2Dbakani%2DKanal%2DIstanbul%2Dun%2Dguzergahini%2Dbelirledik%2Dyapacagiz%2D229074%2Ejpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Kanal İstanbul tartışmalarıyla ilgili olarak CNN Türk canlı yayınında açıklamalarda bulundu.

"Boğaz'dan yılda ortalama 43 bin gemi geçiyor. İstanbul Boğazı'ndan 2010 yılında 672 milyon gross tonluk yük hareketi varken bugün bu sayı 849 milyon gross tona çıktı" diyen Turhan'ın açıklamalarının devamında şunlar öne çıktı:

"İstanbul'da 2010 yılından evvelki yıllarda bu trafik 50 binin üzerine çıktı. Bu kıymetli bir göstergeydi. Vakit zaman dünya ticaretindeki iktisadın canlılık durumuna nazaran bu sayılar inişli çıkışlı olarak seyrediyor. Gelecekte Boğaz'daki deniz trafiği riskleri artacak. Biz de bilhassa İstanbul trafiğini yöneten Bakanlık ve bağlı kuruluşlar olarak bununla ilgili idari ve teknik önlemleri de alıyoruz. İstanbul Boğazı'ndan geçecek olan milletlerarası trafiğinin daha da artacağı öngörülüyor. Bizim hesaplamaları yapıp önlemleri almamız lazım.



'Bu kanalın inşa edilebileceği 5 adet güzergahımız var'

Bu kanalın yerinin tespiti de değerli. Bu kanalın inşa edilebileceği 5 adet güzergahımız var. Bu güzergahlar yerde, alanda araştırıldı, incelendi. Bunlar bir ulaşım projesinde, karayolu olsun demiryolunda olsun yapılan çalışmalardır. Biz Küçükçekmece-Durusu koridoruna karar verdik. Öbür alanlar su sınırlarına daha çok ziyan veriyordu. Kimilerinde bunların hafriyat ölçüsü, üretim maliyeti, etrafa tesirleri mukayese edildiğinde, İstanbul için çok değerli orman ve su kaynağı bizim için çok değerliydi. Öbür alternatifler İstanbul'un su kaynaklarına bizim belirlediğimiz güzergahtan daha olumsuz tesir yapıyordu. Kanal İstanbul projesinde etrafa en az ziyan verecek güzergah seçildi.

Kanal İstanbul'un etrafa tesiri hakkındaki tenkitlere karşılık

Biz işimizi ehli ile yapıyoruz. Bu hususta, ilgili mevzularda, ÇED konusunda, deniz-kara hayatı konusunda, etrafta yaşayan florada uzman olan bireylerle çalıştık. 200'ün üzerinde konusunda uzman takımla çalıştık. Vakit zaman İstanbul Boğazı'nda anaforlar oluşuyor, bu gemi kaptanlarını derde sokuyor. Biz de bu kanalı kullanacak olan araçların birebir sıkıntılarla karşılaşmaması için gerekli her türlü incelemeyi yaptık.

Sarsıntıya tesiri

Biz yapılarda sarsıntı hesabı yaparız. Bunu da yaptık. Kanalın inşaatı zelzelesi tetikler bilgisi yanlışsız bilgi değil. Kanalın inşaatı bizim olağan bir karayolu inşaatında, büyük bir yapının inşaatında yaptığımız hafriyattan çok farklı değil. Kanal bölgesinde etkin bir fay yok. Bunların hesapları, bunların çalışmaları, sarsıntı konusunda uzman hocalarımız ile, biz Mustafa Edip hoca ile çalıştık. Bu mevzuda otoritedir. Günde 125-140 ortasında gemi geçirebiliyoruz Boğaz'da. Bizim insanlarımızın kullandıkları, yolcu taşıyan deniz araçlarımız var. İstanbul Boğazı'nın etrafındaki yerleşimlerde yalnızca beşerler yaşamıyor. İstanbul çok hareketli. Biz İstanbul Boğazı'nı artık İstanbul'da yaşayanlara daha fazla hizmet etmesi için bu kanalı yapıyoruz.



'Biz bunları test ettik'

Bu türlü projelerin laboratuvarlarda model testleri yapılır. Ortam kaideleri oluşturulur ve bu yapı nasıl bir davranış sergileyecek, bilhassa denizdeki su hareketi için bunu yaptık. Bunu zelzeleye tabi tuttuk. Denizin içindeki kimi askıdaki malzemeler, bunların Karadeniz'den Marmara'ya, Marmara'dan Karadeniz'e olan geçişleri nasıl olacak, bunlar test edildi ve modellenerek yapıldı. Marmara Denizi'ndeki üstte 20 metre kalınlıktaki su katmanında bir metreküp suda 6 miligram oksijen gereksinimi var. Biz bunları test ettik. Testlerde suyun hareket suratı 2.2 metresaniye. Biz bunu bizim kanalımızda 2.1 olarak ölçtük. Buradaki oksijen hareketine çok fazla tesiri olmuyor, olumlu tarafta tesiri oluyor."

Montrö tartışması

Kanalın Montrö Anlaşması'na rastgele bir tesiri olmuyor. Biz bunu uzmanlar ile oturduk, konuştuk. Onlara danıştık, işin sahibi onlar. Ulaştırma Bakanlığı olarak muahedenin uygulayıcısı bir bakanlığız. Memleketler arası boyutu ile Dışişleri Bakanlığı uygulayıcısı. Aldığımız bilgilerde burada kanalın yapılması Montrö'ye rastgele bir zafiyet getirmez. Biz kurallarımızı koyup da burayı kullanacak olan araçların boyutlarına nazaran, özelliğine nazaran bizim öncelik verme hakkımız var. Biz birtakım hizmetlerde bir araçtan 30 bin lira para alıyoruz. 'Beni burada bekletme' diyor armatör, geminin karaya oturma riski var, sarfiyatları var, '50 bin dolar vereyim, çabucak geçir' diyor. Biz alternatif olması için yapıyoruz. Kanal İstanbul'dan sonra Boğaz'dan yılda 25 bin gemi geçirebileceğiz."
 
858,497Konular
981,907Mesajlar
29,934Kullanıcılar
Üst Alt