iltasyazilim
FD Üye
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, bankalar kadar yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde kayıtsız şartsız olarak iade edileceği şeklindeki haberlerin hatalı ve yalan yanlış olduğunu bildirdi
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılmış açıklamada, son günlerde bazı internet sitelerinde ve gazetelerde çıkan haberlerde bankaların vatandaşlardan aldıkları kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı gibi ücretlerin telefon ya da internet yoluyla Başbakanlık BİMER sistemine şikayet kaydı yapılması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın kesilen bu ücretlerin geri ödenebileceği biçiminde birtakım hatalı yönlendirmelerin yapıldığı belirtildi Açıklamada, Bilindiği üzere gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda, gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler alıcı sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir Bu sebeple alıcı ile satıcı ve sağlayıcı arasında bir anlaşmazlık yaşanması durumunda adı geçen mercilere başvurulması ve bu merciler göre yapılan çözümleme sonrası bahşedilen karar doğrultusunda hareket edilmesi gerekmektedir Dolayısıyla basında bulunan söz konusu haberler sebebiyle bankalar tarafından yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde kayıtsız şartsız olarak iade edileceği şeklindeki haberler yanlış ve asılsızdırdenildi
Vatandaşların bankalar göre yapılan bu kesintiler ile ilgili hileli bir uygulamaya maruz kaldığını bahis etmesi durumunda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükümlerine dayanarak yapılacak başvurularda peşine düşüp takip etmesi gereken yollara da açıklamada yer verildi Başta kredi kartını aranjör ya da kredi veren bankaya başvuruda bulunularak söz konusu kesintilerin iade edilmesinin istek edilmesi gerektiği belirli açıklamada, tatbik yapılan banka göre bu talebe negatif cevap verilmesi veya hiç cevap verilmemesi halinde ikamet edilen yerdeki veya laf konusu hizmeti sağlayan bankanın bulunduğu yerdeki illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde etkinlik belirten tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgelerle birlikte başvuruda bulunulması gerektiği açıklama edildi Açıklamada şu ifadeler yer aldı:
2019 yılı için değeri bin 191,52 TL'ye kadar olan uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru yapılması zorunludur Bu değere kadar olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunu ilamlarının yerine getirilmesine dair hükümlerine göre yerine getirilir Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin bahşedilen kararlar ise kanıt niteliği taşımaktadır Yerine getirilmemesi halinde tüketici mahkemelerine veya bu sıfatla ödev yapan asliye hukuk mahkemelerine başvuruda bulunulması gerekmektedir Alıcı sorunları hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için ayrı ayrı inceleyerek mevcut duruma kadar bir karar verecektir Hakem heyetlerinin verdiği bu kararlara aleyhinde taraflar kararın tebliğinden itibaren 15 günlük süre içerisinde tüketici mahkemelerine itiraz edebilmektedirler Hakem heyetlerince kesilen bu bedellerin iade edilmesi yönünde bağlayıcı karar alması durumunda laf konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde yine Adliyelerde bulunan icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin istek edilmesi gerekecektir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirnicealem üyesi olmak için tıklayınız
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan yazılmış açıklamada, son günlerde bazı internet sitelerinde ve gazetelerde çıkan haberlerde bankaların vatandaşlardan aldıkları kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı gibi ücretlerin telefon ya da internet yoluyla Başbakanlık BİMER sistemine şikayet kaydı yapılması halinde hiçbir işleme gerek kalmaksızın kesilen bu ücretlerin geri ödenebileceği biçiminde birtakım hatalı yönlendirmelerin yapıldığı belirtildi Açıklamada, Bilindiği üzere gerek bankalarla ilgili uyuşmazlıklarda, gerekse tüketicinin taraf olduğu sözleşmelerle ilgili diğer uyuşmazlıkların çözümünde yetkili ve görevli merciler alıcı sorunları hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir Bu sebeple alıcı ile satıcı ve sağlayıcı arasında bir anlaşmazlık yaşanması durumunda adı geçen mercilere başvurulması ve bu merciler göre yapılan çözümleme sonrası bahşedilen karar doğrultusunda hareket edilmesi gerekmektedir Dolayısıyla basında bulunan söz konusu haberler sebebiyle bankalar tarafından yapılan kesintilerin BİMER sistemine başvurulması halinde kayıtsız şartsız olarak iade edileceği şeklindeki haberler yanlış ve asılsızdırdenildi
Vatandaşların bankalar göre yapılan bu kesintiler ile ilgili hileli bir uygulamaya maruz kaldığını bahis etmesi durumunda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili hükümlerine dayanarak yapılacak başvurularda peşine düşüp takip etmesi gereken yollara da açıklamada yer verildi Başta kredi kartını aranjör ya da kredi veren bankaya başvuruda bulunularak söz konusu kesintilerin iade edilmesinin istek edilmesi gerektiği belirli açıklamada, tatbik yapılan banka göre bu talebe negatif cevap verilmesi veya hiç cevap verilmemesi halinde ikamet edilen yerdeki veya laf konusu hizmeti sağlayan bankanın bulunduğu yerdeki illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar bünyesinde etkinlik belirten tüketici sorunları hakem heyetlerine mevcut belgelerle birlikte başvuruda bulunulması gerektiği açıklama edildi Açıklamada şu ifadeler yer aldı:
2019 yılı için değeri bin 191,52 TL'ye kadar olan uyuşmazlıklar için tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru yapılması zorunludur Bu değere kadar olan uyuşmazlıklarda verilecek kararlar bağlayıcı olup, İcra İflas Kanunu ilamlarının yerine getirilmesine dair hükümlerine göre yerine getirilir Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklara ilişkin bahşedilen kararlar ise kanıt niteliği taşımaktadır Yerine getirilmemesi halinde tüketici mahkemelerine veya bu sıfatla ödev yapan asliye hukuk mahkemelerine başvuruda bulunulması gerekmektedir Alıcı sorunları hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları her sözleşme için ayrı ayrı inceleyerek mevcut duruma kadar bir karar verecektir Hakem heyetlerinin verdiği bu kararlara aleyhinde taraflar kararın tebliğinden itibaren 15 günlük süre içerisinde tüketici mahkemelerine itiraz edebilmektedirler Hakem heyetlerince kesilen bu bedellerin iade edilmesi yönünde bağlayıcı karar alması durumunda laf konusu kararın tebliğinden itibaren yerine getirilmemesi halinde yine Adliyelerde bulunan icra müdürlüklerine başvuruda bulunularak bu kararın yerine getirilmesinin istek edilmesi gerekecektir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirnicealem üyesi olmak için tıklayınız