Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bakanlıktan onaylı Kanal İstanbul risk raporu: Kanal’da Boğaz’dan daha sık kaza olacak

Bakanlıktan onaylı Kanal İstanbul risk raporu: Kanal’da Boğaz’dan daha sık kaza olacak

teknolojiuzmani

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
38,200
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
36
F-D Coin
99
CED%2Ddegisti%2DKanal%2DIstanbul%2Da%2DYenisehir%2Dkurulacak%2D229830%2Ejpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından da onaylanan 164 sayfalık raporda Kanal İstanbul projesi seyir güvenliği, kaza analizi ve çevresel riskler açısından İstanbul Boğazı ile kıyaslandı.

Rapora göre, 45 kilometre uzunluğunda 275 metre genişliğinde ve 20 metre 75 santimetre derinliğinde olacak Kanal İstanbul projesinde gemilerin kaza sıklığı riski en dar yeri 698 metre olan İstanbul Boğazı'ndan daha yüksek.



Raporda yüksek ve maksimum kaza riskiyle ilgili oluşturulan senaryolardan sonra şu değerlendirmeler yapıldı:

– “Kanal İstanbul, en zor kısımlarda İstanbul Boğazı’ndan neredeyse 2 kat daha az oranda kazaya meyillidir. Seyir koşulları Kanal İstanbul’da oldukça iyi durumdadır kolay seyire imkan sunan düzgün kanal kıvrımları, düzgün akım şartları gereği hidrolik çevrintilerin son derece az olması, kılavuz kaptan ve römorkör hizmetlerinin varlığı vb.)

– Fakat, Kanal İstanbul, İstanbul Boğazı'ndan daha uzun ve dar olduğundan, karaya oturma ve hasar durumlarında konvoydaki bir geminin hasarlı gemiyi geçişine imkan sağlamamaktadır bu nedenle daha büyük bir risk taşımaktadır. Bu nedenden dolayı, Kanal İstanbul’daki toplam kaza sıklığı İstanbul Boğazı ile kıyaslandığında biraz daha yüksektir.

– Çevre üzerindeki etkiler İstanbul Boğazı’na eşdeğerdir. Bu riski sınırlamak için acil durum prosedürleri tanımlanmalıdır. Düzenli olarak acil durum uygulamalı simülasyonlar organize edilmeli ve uygun malzemeler sağlanmalıdır.

– Yüksek hızlı karaya oturma senaryoları, insani üçüncü taraf ile ilgili felaket sonuçlarına yol açmaktadır. Felaketle anılan bu sonuçlar sadece İstanbul Boğazı’nın kıyı boyu yerleşimi üzerinde etkindir. Dolayısıyla, Kanal İstanbul’un inşası bu riski azaltacaktır. Kanal İstanbul boyunca yeni yerleşimlerin inşa edilmesinin sınırlandırılması bu riski daha düşük hale getirecektir. ”

PETROL DAHA HIZLI YAYILACAK

Çalışmada, Kanal İstanbul’daki olası bir petrol sızıntısı yayılımının davranışları incelendi ve İstanbul Boğazı ile karşılaştırıldı. Raporda, “Petrol yayılımı hızı, Kanal İstanbul’da İstanbul Boğazı’ndan daha yüksektir” denilirken, çevresel etki açısından ise bir fark olmadığı belirtildi.

NÜKLEER UYARISI



Raporda Kanal İstanbul'daki hassas alanlar, İstanbul Boğazı’ndan daha az olmasına rağmen, bazı alanların çok hassas ve stratejik öneme sahip olduğuna dikkat çekildi.

Raporda, Küçükçekmece göl kıyısına 500 metre mesafede bulunan nükleer araştırma merkezi. Binanın termal, aşırı basınç ve zehirli madde sızıntısı durumları karşısındaki durumu ve Kanal İstanbul ile birlikte acil durum prosedürünün güncellenmesi önerilirken, “Nükleer bir kazanın domino etkileri, İstanbul nüfusu göz önüne alındığında bir felakete yol açabilir” denildi.

Ayrıca, kanalın kuzey girişine yakın konumda planlanan İstanbul Havalimanı pistinin kanala bir kilometreden az bir mesafede olduğuna işaret edildi.
 

Similar threads

Etraf ve Şehircilik Bakanlığı, Kanal İstanbul için hazırlanan ÇED raporunu askıya çıkarırken tenkit ve ikazları dikkate almadı.   Evvelki gün halkın onayına sunulan Kanal İstanbul ÇED raporunu inceleyen TMMOB Etraf Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi üyeleri çarpıcı tespitlerde bulundu. Oda...
Cevaplar
0
Görüntüleme
40
Kanal İstanbul tartışmaları sürüyor. Projenin uzunluğu 40 km, genişliği 150 metre, derinliği ise 25 metre olarak planlandı. Kanal tamamlandığı takdirde, İstanbul Boğazı tanker trafiğine tümüyle kapatılacak. Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir su yolu açılacak ve Karadeniz suyu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
81
Denizcilik uzmanları, hem bölüm hem de ülke iktisadı açısından Kanal İstanbul projesine şu anda muhtaçlık olmadığı, hatta deniz nakliyatı için birtakım riskler taşıdığı görüşünde birleşiyor. Dünya'dan Aysel Yücel'in haberine göre Kanal İstanbul projesinden en fazla etkilenecek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Kanal İstanbul tartışmalarıyla ilgili olarak CNN Türk canlı yayınında açıklamalarda bulundu. "Boğaz'dan yılda ortalama 43 bin gemi geçiyor. İstanbul Boğazı'ndan 2010 yılında 672 milyon gross tonluk yük hareketi varken bugün bu sayı 849...
Cevaplar
0
Görüntüleme
83
Gündemdeki Kanal İstanbul projesine bir itiraz da TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cemal Gökçe'den geldi. Proje ile ilgili çarpıcı tespitler yapan Cemal Gökçe, Kanal İstanbul'un; 3. Köprü,3.Havalimanı ve Çanakkale Köprüsü ile birlikte bölgeyi inşaat sektörünün bir arazisi haline...
Cevaplar
0
Görüntüleme
59
858,498Konular
982,048Mesajlar
30,030Kullanıcılar
Erhan90wSon üye
Üst Alt