TEB Dijital Bankacılık Grup Direktörü Serkan Fergan, önümüzdeki dönem BDDK'nın taslak tebliğinin fiiliyata geçmesiyle beraber uzaktan müşteri ediniminin görüleceğini ve bunun sektör açısından çok önemli olduğunu söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına katılan Fergan, bu düzenlemeyi insanların hayatını kolaylaştıracak ve bankalar özelinde de rekabeti artıracak yep yeni bir düzenleme ve kanal olarak gördüklerinin altını çizdi. Uzaktan müşteri edimiyle, insanların şubeye uğramadan dahi bankacılık müşterisi olabileceğini vurgulayan Fergan, bunun da sektör açısından çok önemli bir durum olduğunu belirterek, "Uzaktan müşteri edinimi, biometrik dijital imza, video bankacılığı ve kişiselleştirilmiş ürün ve servisler üzerinde çalıştığımız en sıcak konular" dedi.
'DÖRT KREDİDEN 3'Ü DİJİTAL KANALLARDAN'
2015 yılında hayata geçirdikleri dijital bankacılık platformunun müşteri sayısının dördüncü yılında 900 bini geçtiğini, mobil bankacılık kanalını kullanan müşterileri sayısının da 1.5 milyonu aştığını söyleyen Fergan, mobile ek olarak ATM ve internet şube gibi diğer dijital kanallar da hesaba katıldığında bankanın müşterilerinin, bankacılık işlemlerinin yüzde 90’ını dijital kanallardan gerçekleştirdiğini sözlerine ekledi. Fergan, "Müşterilerimiz bankamızdan kullandıkları her 4 krediden 3’ünün onayını dijital kanallardan vererek zamandan tasarruf ediyorlar" dedi.
'KOBİ'LERİN YÜZDE 65'İ DİJİTAL KANALLARI AKTİF KULLANIYOR'
Programa konuk olan TEB KOBİ Bankacılığı Dijital Dönüşüm ve Girişim Bankacılığı Direktörü Nurullah Beyter ise işlem hacminin yüzde 60'ının dijital ya da mobil kanalından geçtiğini kaydederek, "KOBİ müşterilerimizin şu an yüzde 65’i dijital kanallarımızı aktif olarak kullanıyor" dedi. Mobil bankacılık uygulamasında KOBİ'lere özel fonksiyon sayısını iki katından daha fazlasına çıkardıklarını kaydeden Beyter, "Günlük bankacılık fonksiyonlarının yüzde 90’ı mobil kanalımızda mevcut ve kullanılabilir durumda. Bu fonksiyon seti ile kanal kullanımında artış bekliyoruz. Müşterilerimiz şu an işlemlerinin yüzde 60’ını dijital kanalımızda yapıyor. Bu oranı çok daha yüksek seviyeye çıkarmak niyetindeyiz" diye konuştu.