nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Diğer mezhepten olan bir imamın ardındaki namaz kılınabilir mi?
Öbür bir mezhebe mensup olan imama uyarak namazı cemaatle kılmakta bir sakınca yoktur Zira mezhep farklılığı namazda iktidaya (imama uymaya) engel değildir Her ne dek ‘başka bir mezhepten olan imam, namazda iken muktedinin mezhebine tarafından namazı bozan bir davranışta bulunursa, muktedînin namazı fasit olur ’ (elFetâva ’lHindiyye, I, 93; İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, II, 302303) şeklinde bir ictihad varsa da, bu konudaki daha dürüst yaklaşma, imamın kendi mezhebine kadar namazı bozulmadığı sürece, hangi mezhepten olursa olsun ona uyan kişinin de namazının işlenmiş olduğu yaklaşımıdır Bu son gösterme, selefin uygulamalarına muvafık olduğu gibi cemaat ruhunun gereğiyle de uyumludur Nitekim İmam Ebû Yusuf, kan aldırdıktan (hacamat) daha sonra abdest almadan imamlık yapan Halife Harun Reşid ’in ardındaki namaz kılmıştır (İbn Ebü ’l‘İz, Şerhu ’l‘akîdeti ’Tahâviyye, s 545) Hem imamın kendi mezhebindeki şartlara tutarsız bir davranış içinde bulunup bulunmadığını tahlil etmek da gerekmez (İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, II, 302303) *
Öbür bir mezhebe mensup olan imama uyarak namazı cemaatle kılmakta bir sakınca yoktur Zira mezhep farklılığı namazda iktidaya (imama uymaya) engel değildir Her ne dek ‘başka bir mezhepten olan imam, namazda iken muktedinin mezhebine tarafından namazı bozan bir davranışta bulunursa, muktedînin namazı fasit olur ’ (elFetâva ’lHindiyye, I, 93; İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, II, 302303) şeklinde bir ictihad varsa da, bu konudaki daha dürüst yaklaşma, imamın kendi mezhebine kadar namazı bozulmadığı sürece, hangi mezhepten olursa olsun ona uyan kişinin de namazının işlenmiş olduğu yaklaşımıdır Bu son gösterme, selefin uygulamalarına muvafık olduğu gibi cemaat ruhunun gereğiyle de uyumludur Nitekim İmam Ebû Yusuf, kan aldırdıktan (hacamat) daha sonra abdest almadan imamlık yapan Halife Harun Reşid ’in ardındaki namaz kılmıştır (İbn Ebü ’l‘İz, Şerhu ’l‘akîdeti ’Tahâviyye, s 545) Hem imamın kendi mezhebindeki şartlara tutarsız bir davranış içinde bulunup bulunmadığını tahlil etmek da gerekmez (İbn Âbidîn, Reddü ’lmuhtâr, II, 302303) *