60 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en varlıklı 9. ismi olan Bloomberg'ün iki aylık harcaması, mevcut lider Trump'ın 2016'daki tüm seçim kampanyası harcaması olan 343 milyon dolara şimdiden yaklaştı.
ABD’de 3 Kasım 2020’de yapılacak başkanlık seçimlerinde Demokrat Parti’nin aday adaylarından olan Michael Bloomberg’in seçim harcamaları, daha iki ayda astronomik boyutlara ulaştı. CNN’in Kantar Media’s Campaign Media Analysis Group’tan aktardığı dataya nazaran, 60 milyar dolarlık servete sahip olan Bloomberg’ün 24 Kasım 2019’da başlattığı seçim kampanyası kapsamında iki ayda yaptığı harcamalar 300 milyon dolara yaklaştı. Bloomberg, yalnızca 24 Kasım-31 Aralık 2019 dönemiden televizyon reklamları için 132 milyon dolar harcadı. Bu periyottaki toplam harcaması ise 188 milyon dolar.
TRUMP’A İKİ AYDA YETİŞTİ
Bloomberg’in seçim harcamaları, mevcut lider Donald Trump’ın 2016’daki seçim kampanyasının tamamında yaptığı toplam harcama olan 343 milyon dolara şimdiden yaklaşmış durumda. Bloomberg üzere milyarder bir iş adamı olan Trump, Ocak 2017’de başlattığı yeni adaylık kampanyasında ise şimdiye kadar 148 milyon dolar harcadı.
Bir öteki milyarder lider adayı Tom Steyer, kampanyasını başlattığı Temmuz 2019’dan yıl sonuna kadar olan periyotta 201 milyon dolar harcadı. Bu periyotta kampanya için Steyer, kendi cebinden 202.5 milyon dolar koyarken, 3 milyon dolar da bağış topladı. Steyer, televizyon reklamlarına 117 milyon dolar, dijital reklamlara 44 milyon dolar harcadı.
AÇIKLAMAK ZARURÎ
Reuters’a nazaran, Demokrat Parti’nin bir başka aday adayı solcu Bernie Sanders’ın 2019’un son 10 ayında yaptığı harcama ise 90.7 milyon dolarla Bloomberg’in epeyce gerisinde kaldı. Vermon Senatörü Sanders bağışlarla kampanyasını sürdürürken, Bloomberg hiç bağış almayacağını, büsbütün kendi servetini kullanacağını açıklamıştı. Sanders, kampanya çalışanlarının maaşları için 14 milyon dolar, televizyon reklamları için 13.5 milyon dolar ve dijital reklamlar için 9.7 milyon dolar harcadı.
Bir öteki Demokrat Parti lider aday adayı, Joe Biden, kampanya çalışanlarının maaşları için 11.7 milyon dolar harcarken, televizyon reklamlarına 2.3, dijital reklamlara 7.2 milyon dolar harcadı.
ABD’deki seçim kanununa nazaran, lider adayları topladıkları bağışları ve yaptıkları harcamaları ayrıntılarıyla açıklamak zorunda.
ABD'li milyarder Bloomberg, 2020 başkanlık seçimleri için aday adayı
DÜNYANIN EN GÜÇLÜ 9. BİREYİ
77 yaşında olan ve 2003-2013 periyodunda New York Belediye Başkanlığı koltuğunda da oturan Bloomberg, Forbes’a nazaran dünyanın en güçlü 9. şahsı pozisyonunda. Bloomberg, yıllık yaklaşık 10 milyar dolar ciroya sahip olan Bloomberg finans ajansının da sahibi.