Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır

Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır
0
298

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,764
Etkileşim
85
Puan
48
F-D Coin
0
Baskı balatanın vitesi 1 e yada 2 ye takarak hareket etmeye çalışarak durumunun anlaşıldığı bir efsane gibi tüm forumlarda yazılmakta. Fakat bu durumu bu şekilde anlayabilmek oldukça güç.

Baskı balata kaçırıyor ise araçta ne gibi belirtiler ortaya çıkıyor. Baskının durumunu anlamak için neler yapılabilir daha gerçekçi bilgiler edinmek isterseniz tüm bilgiler yazımızda mevcuttur.

[=7]Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır[/]
Debriyaj balatası bitmeye başladığında bazı belirtiler verir. Bunları herkez anlayabilir ve aracı el freni çekik iken 5e takmanız felan da gerekmez. Günlük kullanımda da size bazı bulgular verecektir. Bunlardan en belirgin hissedilir olanları ise;

[=6]Baskı Balata Kaçırması Nasıl Anlaşılır[/]
• Dur Kalk Yaparken Kalkışlarda Titremeler Başlar (İlk Belirtidir. Tam Olarak Bittiği Anlamına Gelmez)
• Rampalarda Gaz Vermenize Rağmen Hızlanma Azalır
• Gaza Basınca Araç Devri Yükselir Fakat araç hızlanması azalır.
• Son Aşamada Düz Yolda Bile Hızlanamaz Olursunuz.
• Vites Geçişleri Sertleşir
• Yakıt Sariyatı Gereksiz Şekilde Artar

Bu bulgular içinde belkide baskının bittiğini anlamanız için en iyi belirti rampa çıkarken ani gaz verme yada sollamaya çıkma esnasında araın hızlananaması durumudur. Şanzımana verilen gücün basıncı arttıkça eskiyen baskı bu denli büyük güçleri aks’lara aktarırken kaçırır. Düz yolda sakin kullanımda hissedilmez.


Sponsorlu Bağlantılar


Debriyajı bitik olup yinede 1 2 3 . vites testini geçen arabalar olabileceği gibi bu belirtileri vermeden bir anda bitebilen durumlar da olabilir. Sonuçta bunlar sık görülen bulgulardır. Her zaman görülecek die bir şart maalesef ki yok. Ummadığınız bir anda yolda kalmanız ve bu belirtileri görmeme ihtimaliniz de vardır.


[=6]Ne Zaman Değiştirmeli[/]
Hem yakıt sarfiyatında ki olumsuzluklar hem uzun yoldaki sollama esnasında güç kayıpları hem de yolda bırakma ihtimali göz önüne alındığında baskı balata değişimi baskı bakatanın bitmeye başladığı anlaşıldığı andan itibaren vakit kaybetmeden değiştirilmesi gerekmektedir.

Ortalama olarak standart eko sınıf araçlarda fiyatı 200-300 tl aralığındadır. İşçilik dahil edildiğinde ise 300-500 arası işçilikle berber toplam maliyet 500-800 aralıgında değişebilmektedir. Bu değişim araç marka model farklı ile parça fiyat farkından kaynaklanmaktadır. Bu durum özel servisler için geçerlidir. Yetkili servislerde maliyet işçilik fiyatlarındaki farklılıklar sebebi ile çok daha farklı olabilmektedir. Ortalama yetkili servis ücretleri 800-1500 tl aralığında değişebilmektedir.

Bu durumların da fiyatların da tamamı olasılıktır. Net fiyat için parçacıyı ve ustanızı aramanız gerekmekte,

[=6]Bize Sorun![/]
 

Similar threads

Baskı balata nedir? Baskı balatanın bittiği nasıl anlaşılır? Otomobil yedek parçaları arasında baskı balatanın fazlasıyla önemli bir göreve sahip olduğunu söyleyebiliriz. Bu parça bittiğinde yani kullanılamaz hale geldiğinde otomobili hareket ettirmek pek mümkün değil. Bu yüzden yolda kalmamak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
205
Baskı balata nedir? Motor ve vites kutusu arasında bulunan, motorun üretmiş olduğu mekanik gücü şanzımana (vitese) ileten genel olarak yuvarlak halka şeklinde olan araç bileşenine debriyaj balatası denir. Diğer bir ismiyle baskı balata. Debriyaj balatası sayesinde motorun üretmiş olduğu güç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
353
Araçlarda fren sisteminin en önemli parçalarından biri olan fren diskleri can ve mal güvenliği açısından büyük önemi bulunmaktadır Bu bakımdan araç sahipleri araçların fren disklerini gerektiği durumlarda mutlak olarak değişimini gerçekleştirmelidir 6Fren Disklerinin Bittiği Anlaşılabilmesi...
Cevaplar
0
Görüntüleme
175
Volant Dişlisi, krank milinden aldığı devinim ile hareket eden, baskı balata aracılığı ile aldığı devinimini pirizdirek miline aktaran parçadır. Söz konusu parça diğer her parça gibi eskimeye, başka arızalı parçaların etkileri ile zamanla bozulabilir Bu yazımızda Volant Dişlisi Arızası Nasıl...
Cevaplar
0
Görüntüleme
316
Eksantrik Mili, Krank kasnağına triger zinciri yada kayışı ile bağlı bir çarktan devinimini alan ve bu hareket ile emme ve egzoz subaplarının hareketlerini ve yakıt, ateşleme gibi sistemlerin kontrol edilmesini sağlayan bir parçadır. Araçlarda bir yada iki adet olur. Silindir kapağında bulunur...
Cevaplar
0
Görüntüleme
256
858,464Konular
981,136Mesajlar
29,532Kullanıcılar
Üst Alt