Baskı balatanın vitesi 1 e yada 2 ye takarak hareket etmeye çalışarak durumunun anlaşıldığı bir efsane gibi tüm forumlarda yazılmakta. Fakat bu durumu bu şekilde anlayabilmek oldukça güç.
Baskı balata kaçırıyor ise araçta ne gibi belirtiler ortaya çıkıyor. Baskının durumunu anlamak için neler yapılabilir daha gerçekçi bilgiler edinmek isterseniz tüm bilgiler yazımızda mevcuttur.
[=7]Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır[/]
Debriyaj balatası bitmeye başladığında bazı belirtiler verir. Bunları herkez anlayabilir ve aracı el freni çekik iken 5e takmanız felan da gerekmez. Günlük kullanımda da size bazı bulgular verecektir. Bunlardan en belirgin hissedilir olanları ise;
[=6]Baskı Balata Kaçırması Nasıl Anlaşılır[/]
• Dur Kalk Yaparken Kalkışlarda Titremeler Başlar (İlk Belirtidir. Tam Olarak Bittiği Anlamına Gelmez)
• Rampalarda Gaz Vermenize Rağmen Hızlanma Azalır
• Gaza Basınca Araç Devri Yükselir Fakat araç hızlanması azalır.
• Son Aşamada Düz Yolda Bile Hızlanamaz Olursunuz.
• Vites Geçişleri Sertleşir
• Yakıt Sariyatı Gereksiz Şekilde Artar
Bu bulgular içinde belkide baskının bittiğini anlamanız için en iyi belirti rampa çıkarken ani gaz verme yada sollamaya çıkma esnasında araın hızlananaması durumudur. Şanzımana verilen gücün basıncı arttıkça eskiyen baskı bu denli büyük güçleri aks’lara aktarırken kaçırır. Düz yolda sakin kullanımda hissedilmez.
Sponsorlu Bağlantılar
Debriyajı bitik olup yinede 1 2 3 . vites testini geçen arabalar olabileceği gibi bu belirtileri vermeden bir anda bitebilen durumlar da olabilir. Sonuçta bunlar sık görülen bulgulardır. Her zaman görülecek die bir şart maalesef ki yok. Ummadığınız bir anda yolda kalmanız ve bu belirtileri görmeme ihtimaliniz de vardır.
[=6]Ne Zaman Değiştirmeli[/]
Hem yakıt sarfiyatında ki olumsuzluklar hem uzun yoldaki sollama esnasında güç kayıpları hem de yolda bırakma ihtimali göz önüne alındığında baskı balata değişimi baskı bakatanın bitmeye başladığı anlaşıldığı andan itibaren vakit kaybetmeden değiştirilmesi gerekmektedir.
Ortalama olarak standart eko sınıf araçlarda fiyatı 200-300 tl aralığındadır. İşçilik dahil edildiğinde ise 300-500 arası işçilikle berber toplam maliyet 500-800 aralıgında değişebilmektedir. Bu değişim araç marka model farklı ile parça fiyat farkından kaynaklanmaktadır. Bu durum özel servisler için geçerlidir. Yetkili servislerde maliyet işçilik fiyatlarındaki farklılıklar sebebi ile çok daha farklı olabilmektedir. Ortalama yetkili servis ücretleri 800-1500 tl aralığında değişebilmektedir.
Bu durumların da fiyatların da tamamı olasılıktır. Net fiyat için parçacıyı ve ustanızı aramanız gerekmekte,
[=6]Bize Sorun![/]
Baskı balata kaçırıyor ise araçta ne gibi belirtiler ortaya çıkıyor. Baskının durumunu anlamak için neler yapılabilir daha gerçekçi bilgiler edinmek isterseniz tüm bilgiler yazımızda mevcuttur.
[=7]Baskı Balatanın Bittiği Nasıl Anlaşılır[/]
Debriyaj balatası bitmeye başladığında bazı belirtiler verir. Bunları herkez anlayabilir ve aracı el freni çekik iken 5e takmanız felan da gerekmez. Günlük kullanımda da size bazı bulgular verecektir. Bunlardan en belirgin hissedilir olanları ise;
[=6]Baskı Balata Kaçırması Nasıl Anlaşılır[/]
• Dur Kalk Yaparken Kalkışlarda Titremeler Başlar (İlk Belirtidir. Tam Olarak Bittiği Anlamına Gelmez)
• Rampalarda Gaz Vermenize Rağmen Hızlanma Azalır
• Gaza Basınca Araç Devri Yükselir Fakat araç hızlanması azalır.
• Son Aşamada Düz Yolda Bile Hızlanamaz Olursunuz.
• Vites Geçişleri Sertleşir
• Yakıt Sariyatı Gereksiz Şekilde Artar
Bu bulgular içinde belkide baskının bittiğini anlamanız için en iyi belirti rampa çıkarken ani gaz verme yada sollamaya çıkma esnasında araın hızlananaması durumudur. Şanzımana verilen gücün basıncı arttıkça eskiyen baskı bu denli büyük güçleri aks’lara aktarırken kaçırır. Düz yolda sakin kullanımda hissedilmez.
Sponsorlu Bağlantılar
Debriyajı bitik olup yinede 1 2 3 . vites testini geçen arabalar olabileceği gibi bu belirtileri vermeden bir anda bitebilen durumlar da olabilir. Sonuçta bunlar sık görülen bulgulardır. Her zaman görülecek die bir şart maalesef ki yok. Ummadığınız bir anda yolda kalmanız ve bu belirtileri görmeme ihtimaliniz de vardır.
[=6]Ne Zaman Değiştirmeli[/]
Hem yakıt sarfiyatında ki olumsuzluklar hem uzun yoldaki sollama esnasında güç kayıpları hem de yolda bırakma ihtimali göz önüne alındığında baskı balata değişimi baskı bakatanın bitmeye başladığı anlaşıldığı andan itibaren vakit kaybetmeden değiştirilmesi gerekmektedir.
Ortalama olarak standart eko sınıf araçlarda fiyatı 200-300 tl aralığındadır. İşçilik dahil edildiğinde ise 300-500 arası işçilikle berber toplam maliyet 500-800 aralıgında değişebilmektedir. Bu değişim araç marka model farklı ile parça fiyat farkından kaynaklanmaktadır. Bu durum özel servisler için geçerlidir. Yetkili servislerde maliyet işçilik fiyatlarındaki farklılıklar sebebi ile çok daha farklı olabilmektedir. Ortalama yetkili servis ücretleri 800-1500 tl aralığında değişebilmektedir.
Bu durumların da fiyatların da tamamı olasılıktır. Net fiyat için parçacıyı ve ustanızı aramanız gerekmekte,
[=6]Bize Sorun![/]