Bilindiği üzere, geçtiğimiz günlerde bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun imzasıyla 81 vilayet valiliğine, otoyollardaki araba sürat sonlarına ait yazı gönderildiği hatırlatılmıştı.
Paylaşılan yazılı açıklamaya nazaran, Karayolları Trafik Kanunu'nun "Hız Sınırları" başlıklı 50. hususunda, motorlu araçların cins ve kullanma emellerine nazaran sürülebileceği en çok ve en az sürat sonları, şehirlerarası çift taraflı karayollarında 90 kilometre/saat, bölünmüş yollarda 110 kilometre/saat, otoyollarda 120 kilometre/saat suratı geçmemek üzere yönetmelikte belirlendiği anımsatılmıştı.
Peki hangi otoyolda hangi sürat limiti geçerli? 1 Temmuz'da başlayan uygulama ile değişen sürat sonlarının, hangi otoyolda ne kadar olduğunu, sayfamızı aşağı hakikat sürükleyerek görebilirsiniz.
Edirne-İstanbul (Avrupa otoyolu), İstanbul-Ankara (Anadolu Otoyolu), Niğde-Mersin-Şanlıurfa (Niğde-Tarsus bölümü, Tarsus-Şanlıurfa kesimi) ile Çeşme-İzmir-Aydın (Çeşme-İzmir kesiti ile İzmir-Aydın kesimleri) otoyollarının mevcut 120 kilometre/saat olan sürat sonu 10 kilometre/saat daha artırılarak 130 kilometre/saate yükseltildi.
Kuzey Marmara otoyolunun Sakarya-Kurtköy-Odayeri-Kınalı kısmı, Malkara-Çanakkale, Gebze-İzmir/Menemen-Çandarlı, Ankara-Niğde otoyollarında ise 120 kilometre/saat olan sürat sonu 20 kilometre/saat artırılarak 140 kilometre/saate çıkarıldı.