nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Bediüzzaman Saidi Nursi Hazretlerinin Hayatı
20 Yüzyılın yetiştirdiği en büyük İslam alimlerinden birisi olan muhterem Bediüzzaman Saidi Nursi hazretleri Bitlis ’in Hizan İlçesine emrindeki İsparit Nahiyesi ’nin Nurs Köyünde dünyaya geldi (1876) Reformcu, atak, gözü kara bir mizaca, son derece aydınlık bir zekâya ve dinç bir hafızaya sahipti Bunlar katıksız iman ve ilim aşkıyla birleşince, normalde onbeş sene kadar süren klâsik medrese eğitimi üç avuç içi sığdı Bu mucizevi gelişmeyi kavrayamayanlar tarafından düzenlenen münazaraları (ilmi tartışmalar) kazanarak kendini ispatladı Bu yüzden Molla Saide, zamanın emsalsizi, benzersizianlamında Bediüzzamanlâkabı verildi
Dönem bütün dünyada maddeciliğin öne çıktığı bir dönemdi İnsanlık kendi geleceğini tahribe yönelmişti Bu değişimden Müslüman milletler de etkilenmiş, meselâ yeryüzünün tek bağımsız İslam devleti olan Osmanlı Devleti çoktan eski haşmetini ve kudretini kaybetmişti Büzülme ve çözülme noktasındaydı
İnsanlığın ortak problemlerinin yanı sıra yaşadığı toplumun özel problemlerine de eğilen Bediüzzaman, açık bir gerçekle yüz yüze geldi: Batı maddeciliğe saplanmış, Doğu ise eskiyen kurumlarını yenileyip iman eksenli bir yapılanmaya dönüştürememişti Osmanlı Devleti de aynı açmazda tükeniyordu Devlet ve halk şeklen İslâma emrindeki olmakla birlikte mânâ plânında İslâmdan kopmuştu Batı ’yı da anlayamamıştı Asıl problem buydu
Teşhisini bu şekilde koyan Bediüzzaman çare metodunu da geliştirdi: Tahkiki imangeliştirdiği metodun özü ve özetiydi *
20 Yüzyılın yetiştirdiği en büyük İslam alimlerinden birisi olan muhterem Bediüzzaman Saidi Nursi hazretleri Bitlis ’in Hizan İlçesine emrindeki İsparit Nahiyesi ’nin Nurs Köyünde dünyaya geldi (1876) Reformcu, atak, gözü kara bir mizaca, son derece aydınlık bir zekâya ve dinç bir hafızaya sahipti Bunlar katıksız iman ve ilim aşkıyla birleşince, normalde onbeş sene kadar süren klâsik medrese eğitimi üç avuç içi sığdı Bu mucizevi gelişmeyi kavrayamayanlar tarafından düzenlenen münazaraları (ilmi tartışmalar) kazanarak kendini ispatladı Bu yüzden Molla Saide, zamanın emsalsizi, benzersizianlamında Bediüzzamanlâkabı verildi
Dönem bütün dünyada maddeciliğin öne çıktığı bir dönemdi İnsanlık kendi geleceğini tahribe yönelmişti Bu değişimden Müslüman milletler de etkilenmiş, meselâ yeryüzünün tek bağımsız İslam devleti olan Osmanlı Devleti çoktan eski haşmetini ve kudretini kaybetmişti Büzülme ve çözülme noktasındaydı
İnsanlığın ortak problemlerinin yanı sıra yaşadığı toplumun özel problemlerine de eğilen Bediüzzaman, açık bir gerçekle yüz yüze geldi: Batı maddeciliğe saplanmış, Doğu ise eskiyen kurumlarını yenileyip iman eksenli bir yapılanmaya dönüştürememişti Osmanlı Devleti de aynı açmazda tükeniyordu Devlet ve halk şeklen İslâma emrindeki olmakla birlikte mânâ plânında İslâmdan kopmuştu Batı ’yı da anlayamamıştı Asıl problem buydu
Teşhisini bu şekilde koyan Bediüzzaman çare metodunu da geliştirdi: Tahkiki imangeliştirdiği metodun özü ve özetiydi *