Berzah alemi nedir kısa bilgi
Set, engel, iki şey arasındaki perde Istılahi anlamıyla berzah; madde alemi ile mana alemi (ruhlar alemi), ruhlar alemi yani olumden sonra ruhların kıyamete kadar kalacakları alem, ya da kabir aleminin adıdır (esSeyyit eşŞerif elCurcani, etTarifat, Kahire 1938, s 38; Ragıb elIsfahani, elMufredat s 56)
Berzah kelimesi Kur'anı Kerim'de uc yerde gecmektedir Bunlardan İki denizi kavuşmaları icin salıvermiştir (Boyle iken) aralarında karışmalarına engel perde (berzah) vardır karışamazlar (erRahman, 551920) Ayrıca iki şey arasındaki engel anlamında kullanılmıştır (elFurkan, 2553) Muminun suresinde ise Nihayet onlara olum gelip catınca tekrar tekrar şoyle diyecekler: Rabbım beni dunyaya geri gonder, ta ki ben zaayi ettiğim omrum mukabilinde iyi amel ve harekette bulunayım Hayır onun soylediği hu soz hakikatte boş laftan ibarettir Onlerinde ise diriltilip kaldırılacakları gune kadar (donmelerine mani) bir engel (berzah) vardır şekliyle, yani dunya ve kabir alemini ayıran perde anlamında kullanılmıştır (elMU'minun, 23100) Bu ayetten anlamaktayız ki ruhlar olmemekte; cesedin olumunden sonra, İslami ıstılahta berzah denilen bir alemde yaşamaktadırlar
Mumin olduğunde ise kendisi icin bir berzah olmayacaktır Hadislerde belirtildiğine gore kabirdeki soru ve cevaptan sonra salih amel işlemiş olanlara şoyle denilecektir: Gelinler gibi uyuyun Gelin cok sevildikce rahat uyur Allah onları bu uykudan uyandırıncaya kadar gelinler gibi uyurlar (Tirmizi, Cenaiz, 70)
Bu delillerden anlaşıldığına gore berzahtaki yaşayışda ruh bedenden ayrıdır
Buradaki yaşayış nasıldır? sorusunun cevabında Şah Veliyyullah edDehlevi şoyle der: Bu alemde insanların (yani ruhlarının) sayılamayacak kadar cok tabakaları vardır Fakat bu tabakalar başlıca dort sınıftır Birincisi uyanıklık (yakaza) ehli olanlar ki iyiliklerinden ve kotuluklerinden dolayı iyilik veya azap gorecek olan ruhlardır İkincisi ise tabii uyku halinde olup ruya goren, ruya ile ferahlandırılan veya azaplandırılan ruhlardır Ucuncusu behimi (hayvani) ve meleki yonleri zayıf olanlardır Bunlardan başka bir de fazilet ehli iyi ruhlar vardır ki (dorduncu sınıf olsa gerek) bunlar meleklere karışır, meleki bir hayat surerler(Huccetullahi'lBaliğa, Kahire 1355, I, s 3436)
Bilindiği gibi ruhlar birer emri ilahidir Asıl mahiyetleri insanlar tarafından pek bilinmez, insan olunce ruhu gecici olarak başka bir aleme gider; orada ameline gore ya rahat yaşar, veya azap gorur O aleme Alemi Berzahdenir ki dunya ile ahiretten başka bir alemdir Yaşayışla olum arasındaki uyku alemi nasılsa; dunya ile ahiret arasındaki berzah alemi de o gibi bir varlıktır Bunun mahiyetini ancak Allah bilir
Set, engel, iki şey arasındaki perde Istılahi anlamıyla berzah; madde alemi ile mana alemi (ruhlar alemi), ruhlar alemi yani olumden sonra ruhların kıyamete kadar kalacakları alem, ya da kabir aleminin adıdır (esSeyyit eşŞerif elCurcani, etTarifat, Kahire 1938, s 38; Ragıb elIsfahani, elMufredat s 56)
Berzah kelimesi Kur'anı Kerim'de uc yerde gecmektedir Bunlardan İki denizi kavuşmaları icin salıvermiştir (Boyle iken) aralarında karışmalarına engel perde (berzah) vardır karışamazlar (erRahman, 551920) Ayrıca iki şey arasındaki engel anlamında kullanılmıştır (elFurkan, 2553) Muminun suresinde ise Nihayet onlara olum gelip catınca tekrar tekrar şoyle diyecekler: Rabbım beni dunyaya geri gonder, ta ki ben zaayi ettiğim omrum mukabilinde iyi amel ve harekette bulunayım Hayır onun soylediği hu soz hakikatte boş laftan ibarettir Onlerinde ise diriltilip kaldırılacakları gune kadar (donmelerine mani) bir engel (berzah) vardır şekliyle, yani dunya ve kabir alemini ayıran perde anlamında kullanılmıştır (elMU'minun, 23100) Bu ayetten anlamaktayız ki ruhlar olmemekte; cesedin olumunden sonra, İslami ıstılahta berzah denilen bir alemde yaşamaktadırlar
Mumin olduğunde ise kendisi icin bir berzah olmayacaktır Hadislerde belirtildiğine gore kabirdeki soru ve cevaptan sonra salih amel işlemiş olanlara şoyle denilecektir: Gelinler gibi uyuyun Gelin cok sevildikce rahat uyur Allah onları bu uykudan uyandırıncaya kadar gelinler gibi uyurlar (Tirmizi, Cenaiz, 70)
Bu delillerden anlaşıldığına gore berzahtaki yaşayışda ruh bedenden ayrıdır
Buradaki yaşayış nasıldır? sorusunun cevabında Şah Veliyyullah edDehlevi şoyle der: Bu alemde insanların (yani ruhlarının) sayılamayacak kadar cok tabakaları vardır Fakat bu tabakalar başlıca dort sınıftır Birincisi uyanıklık (yakaza) ehli olanlar ki iyiliklerinden ve kotuluklerinden dolayı iyilik veya azap gorecek olan ruhlardır İkincisi ise tabii uyku halinde olup ruya goren, ruya ile ferahlandırılan veya azaplandırılan ruhlardır Ucuncusu behimi (hayvani) ve meleki yonleri zayıf olanlardır Bunlardan başka bir de fazilet ehli iyi ruhlar vardır ki (dorduncu sınıf olsa gerek) bunlar meleklere karışır, meleki bir hayat surerler(Huccetullahi'lBaliğa, Kahire 1355, I, s 3436)
Bilindiği gibi ruhlar birer emri ilahidir Asıl mahiyetleri insanlar tarafından pek bilinmez, insan olunce ruhu gecici olarak başka bir aleme gider; orada ameline gore ya rahat yaşar, veya azap gorur O aleme Alemi Berzahdenir ki dunya ile ahiretten başka bir alemdir Yaşayışla olum arasındaki uyku alemi nasılsa; dunya ile ahiret arasındaki berzah alemi de o gibi bir varlıktır Bunun mahiyetini ancak Allah bilir
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.