iltasyazilim
FD Üye
Beytlehem Yıldızı (1Bölüm)
Beytlehem Yıldızı Doğulu üç bilge adama veya müneccime yol gösteriyor: İtalya'da Ravenna'da S Apollinare Nuovo kilisesinde 6 yüzyıldan kalma mozaik
Süre: İÖ 84
Mekân: İsrail
İsa, Kral Hirodes'in günlerinde Yahudiye Beytlehem'inde doğduğu süre, işte, Şark'tan Yeruşalim'e müneccimler gelip dediler: Yahudiler'in kralı doğan zat nerededir, çünkü onun yıldızını Şark'ta gördük ve ona secde kılmaya geldik Ve işte Şark'ta gördükleri yıldız, önlerince gidiyordu, ta çocuğun bulunduğu yere dek gelerek üstünde durdu Onlar da yıldızı gördükleri süre taşkın sevinçle sevindiler MATTA 2: 12,910
Eski çağların gizleri içinde Hıristiyan inancına tarafından İsa'nın Nasıra'da Mesih olarak doğduğunu belirten Beytlehem Yıldızı dek tartışmalını fazla azdır Matta İncili'nde yıldızın tarifi öyle kısadır Doğudaki bir yıldızın müneccimlere Yahudiye'deki Mesih'i bulmaları için yol gösterdiği söylenir Onları Mesih'in kehanetlerdeki doğum yeri olan Beytlehem'e Yahuda kralı Hirodes gönderdiği için müneccimlerin yıldızı Beytlehem Yıldızı olarak bilinmiştir
Bazı araştırmacılar yıldızfalan olmadığına ve hikâyenin İsa'nın ilahi doğumunun mesajını iletmek amacını taşıyan bir efsane olduğuna inanırlar Ancak hikâyenin tarihi bir temeli olduğuna inananların sayısı da fazladır O yıldızı bulgu araştırmaları ortaya böylece fazla kuramın çıkmasına niçin olmuştur
İsa'nın doğum tarihi bilinmediği için Müneccimleri Yahudiye'ye çekenin ne olduğunu saptamak güçtür Kitabı Mukaddes araştırmacıları, 25 Aralık'ın İsa'nın doğduğu gün olmayıp, Hıristiyanların 354 yılı civarında benimsedikleri Romalılar'ın Fethedilemez Güneş Bayramı günü olduğuna inanırlar
Bundan Başka, Dionysius Exiguus (takriben 533 yılı), yıllık yıllarını numaraladığında İsa'nın doğum yılını yanlış hesaplamıştır Araştırmacıların birçok Hirodes'in İÖ 4 yılında öldüğü ve İsa'nın da Hirodes zamanındadoğduğu için İsa'nın doğumunu İÖ 8 ila 4 yılları aralarında bir vakit çerçevesine oturturlar
Bu vakit çerçevesi içinde esrarengiz yıldızı arayan araştırmacılar o kadar çok göksel nesne önermişlerdir Eski çağlarda uzun saçlı yıldızlardenilen kuyruklu yıldızlar, yıldızın önden gittiğive bebek İsa'nın üzerinde durduğusöylendiği için olası olabilecek nesnelerdir
Bir kuyruklu yıldız yıldızlar arasında yavaş hareket ettiği için bu koşul yıldızın hareketini açıklayabilir Ancak bir kuyruklu yıldızın görünmesi, bir kralın doğumunun yok, ölümünün işareti sayılırdı Ayrıca Matta'da Hirodes ile Kudüs halkının yıldızı görmedikleri söylenir ancak, bu da yıldızın artı görünmediğini gösterir
Yeni bir yıldızcümbür cemaat tarafından görüleceği için aynı şey bir nova için de geçerlidir İÖ 5 yüzyılda Çin'de bir nova kaydı vardır lakin Batılı astrolojik kayıtlarda bir kralın doğumunu bildiren yeni bir yıldız göründüğü belirtilmemiştir
Müneccimlerin bebek İsa'ya armağanlar vermesi Bu Roma katakomb tabletinde Severa tanrı ile gityazmaktadır
Şu andaki kuramların birçok gezegenlerin hareketlerine ilişkindir, ancak İsa'nın doğduğu zaman gezegenler sayısız kez dünyanın yakınından geçmişlerdi Gezegenlerin gözle görünür gruplaşması ille de bir kralın doğduğunun alametleri değildi
Roma imparatorları gibi şahısların doğumlarındaki astrolojik durumlar, çağdaş standartlara göre öyle etkileyici sayılmazdı Yıldızın süresiz bir astrolojik kavram olması Hirodes ile Kudüs halkının ona dikkat etmemiş olmasıyla da vurgulanmaktadır Yahudiler müneccim astrolojisini uygulamazlardı
(Solda) Eski çağlarda kuyruklu yıldızlar bir kralın doğumunun değil, ölümünün habercisiydiler İmparator Augustus Sezar, İÖ 44 yılında görülen meşum kuyruklu yıldızın öldürülmüş Jul Sezar'ın ruhu olduğunu bahis etmişti Roma dinarı üstünde kuyruklu yıldız ile Jul Sezar (Sağda) 6 yıldan kalma bir Roma sikkesinde Koç (Aries), başını çevirmiş bir yıldıza bakıyor Üstünde Antakya Metropolis halkıyazılmış *
Beytlehem Yıldızı Doğulu üç bilge adama veya müneccime yol gösteriyor: İtalya'da Ravenna'da S Apollinare Nuovo kilisesinde 6 yüzyıldan kalma mozaik
Süre: İÖ 84
Mekân: İsrail
İsa, Kral Hirodes'in günlerinde Yahudiye Beytlehem'inde doğduğu süre, işte, Şark'tan Yeruşalim'e müneccimler gelip dediler: Yahudiler'in kralı doğan zat nerededir, çünkü onun yıldızını Şark'ta gördük ve ona secde kılmaya geldik Ve işte Şark'ta gördükleri yıldız, önlerince gidiyordu, ta çocuğun bulunduğu yere dek gelerek üstünde durdu Onlar da yıldızı gördükleri süre taşkın sevinçle sevindiler MATTA 2: 12,910
Eski çağların gizleri içinde Hıristiyan inancına tarafından İsa'nın Nasıra'da Mesih olarak doğduğunu belirten Beytlehem Yıldızı dek tartışmalını fazla azdır Matta İncili'nde yıldızın tarifi öyle kısadır Doğudaki bir yıldızın müneccimlere Yahudiye'deki Mesih'i bulmaları için yol gösterdiği söylenir Onları Mesih'in kehanetlerdeki doğum yeri olan Beytlehem'e Yahuda kralı Hirodes gönderdiği için müneccimlerin yıldızı Beytlehem Yıldızı olarak bilinmiştir
Bazı araştırmacılar yıldızfalan olmadığına ve hikâyenin İsa'nın ilahi doğumunun mesajını iletmek amacını taşıyan bir efsane olduğuna inanırlar Ancak hikâyenin tarihi bir temeli olduğuna inananların sayısı da fazladır O yıldızı bulgu araştırmaları ortaya böylece fazla kuramın çıkmasına niçin olmuştur
İsa'nın doğum tarihi bilinmediği için Müneccimleri Yahudiye'ye çekenin ne olduğunu saptamak güçtür Kitabı Mukaddes araştırmacıları, 25 Aralık'ın İsa'nın doğduğu gün olmayıp, Hıristiyanların 354 yılı civarında benimsedikleri Romalılar'ın Fethedilemez Güneş Bayramı günü olduğuna inanırlar
Bundan Başka, Dionysius Exiguus (takriben 533 yılı), yıllık yıllarını numaraladığında İsa'nın doğum yılını yanlış hesaplamıştır Araştırmacıların birçok Hirodes'in İÖ 4 yılında öldüğü ve İsa'nın da Hirodes zamanındadoğduğu için İsa'nın doğumunu İÖ 8 ila 4 yılları aralarında bir vakit çerçevesine oturturlar
Bu vakit çerçevesi içinde esrarengiz yıldızı arayan araştırmacılar o kadar çok göksel nesne önermişlerdir Eski çağlarda uzun saçlı yıldızlardenilen kuyruklu yıldızlar, yıldızın önden gittiğive bebek İsa'nın üzerinde durduğusöylendiği için olası olabilecek nesnelerdir
Bir kuyruklu yıldız yıldızlar arasında yavaş hareket ettiği için bu koşul yıldızın hareketini açıklayabilir Ancak bir kuyruklu yıldızın görünmesi, bir kralın doğumunun yok, ölümünün işareti sayılırdı Ayrıca Matta'da Hirodes ile Kudüs halkının yıldızı görmedikleri söylenir ancak, bu da yıldızın artı görünmediğini gösterir
Yeni bir yıldızcümbür cemaat tarafından görüleceği için aynı şey bir nova için de geçerlidir İÖ 5 yüzyılda Çin'de bir nova kaydı vardır lakin Batılı astrolojik kayıtlarda bir kralın doğumunu bildiren yeni bir yıldız göründüğü belirtilmemiştir
Müneccimlerin bebek İsa'ya armağanlar vermesi Bu Roma katakomb tabletinde Severa tanrı ile gityazmaktadır
Şu andaki kuramların birçok gezegenlerin hareketlerine ilişkindir, ancak İsa'nın doğduğu zaman gezegenler sayısız kez dünyanın yakınından geçmişlerdi Gezegenlerin gözle görünür gruplaşması ille de bir kralın doğduğunun alametleri değildi
Roma imparatorları gibi şahısların doğumlarındaki astrolojik durumlar, çağdaş standartlara göre öyle etkileyici sayılmazdı Yıldızın süresiz bir astrolojik kavram olması Hirodes ile Kudüs halkının ona dikkat etmemiş olmasıyla da vurgulanmaktadır Yahudiler müneccim astrolojisini uygulamazlardı
(Solda) Eski çağlarda kuyruklu yıldızlar bir kralın doğumunun değil, ölümünün habercisiydiler İmparator Augustus Sezar, İÖ 44 yılında görülen meşum kuyruklu yıldızın öldürülmüş Jul Sezar'ın ruhu olduğunu bahis etmişti Roma dinarı üstünde kuyruklu yıldız ile Jul Sezar (Sağda) 6 yıldan kalma bir Roma sikkesinde Koç (Aries), başını çevirmiş bir yıldıza bakıyor Üstünde Antakya Metropolis halkıyazılmış *