Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bilgisayar Hataları Ve Çözümleri

Bilgisayar Hataları Ve Çözümleri

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

DSL ışığı yanmıyor! Nedeni ve çözüm yolları!​

Modem üzerinde yanması gereken en önemli ışık DSL ışığıdır. Eğer DSL ışığı yanmıyor ise internet yok demektir. Peki ne yapmalıyız?
Modem evden internete bağlanmamızı sağlıyor. Bir nevi dünyaya açılmamızı. Üzerinde pek çok farklı ışık var. Ancak en önemli olanı hiç şüphesiz DSL ışığıdır. Eğer DSL ışığınız yanmıyorsa internete bağlı değilsiniz demektir. Biz de bu yazıda DSL ışığı yanmıyor sorununa bulunacak çözüm yollarını derledik.

Modeminizde DSL ışığı yanmıyor ise ne yapmalısınız?​

Yeni nesil modemlerde yanması gereken 5 çeşit ışık mevcuttur. Bu ışıklar sırasıyla Güç, İnternet, DSL, Ethernet, WLAN 2.4G ve WLAN 5G’ dir. Bu ışıkların bazıları sürekli yanıp söner. Ancak bazılarının sürekli yanması gerekiyor. Modemdeki ışıkların ne anlama geldiğine göz atalım.
  • Güç ışığı yeşil yanıyorsa modem bir elektrik kaynağına bağlıdır. Eğer güç ışığı sürekli kırmızı yanıyorsa sistem hatası mevcuttur. Kırmızı ışık yanıp sönüyorsa modemde yazılım güncellemesi vardır.
  • İnternet ışığı yeşil yanıyorsa modem ISS’den IP almıştır. Eğer internet ışığı sürekli kırmızı yanıyorsa modem IP sağlamaya çalışıyordur. Ancak WAN bağlantısı başarısızdır.
  • DSL ışığı yeşil yanıyorsa VDSL düzgün olarak çalışıyordur. DSL ışığı yanmıyorsa DSL bağlantısı yanlış yapılmıştır ya da hiç yapılmamıştır. İnternet bağlantısı kurulamamıştır.
  • Ethernet ışığı yeşil yanıyorsa Modem LAN ile bağlantı kurmayı başarmıştır. Ethernet ışığı yanmıyorsa Ethernet kablosu takılmamıştır. Veyahut devre dışı bir bağlantı vardır.
  • WLAN 2.4G ışığı yeşil yanıyorsa kablosuz bağlantı etkindir. Eğer WLAN 2.4G ışığı yanmıyorsa kablosuz bağlantı etkinleştirilememiştir.
  • WLAN 5G ışığı yeşil yanıyorsa kablosuz bağlantı etkindir. Eğer WLAN 5G ışığı yanmıyorsa kablosuz bağlantı etkinleştirilememiştir.
  • DSL nedir?​

    Birçok çeşidi bulunan DSL için bir iletişim teknolojisi terimini kullanabiliriz. DSL teknolojisinin günümüzde, farklı standartları mevcut. Peki DSL internet ne demek? DSL aslında internet kullanımını sağlayan temel hattır.

    DSL, kişilerin bilgisayarlarına bakır kablolar aracılığı ile ulaştırılıyor. Günümüzde DSL hizmetini kişilere ulaştırmak için telefon veya uydu bağlantıları kullanılıyor. Önceki yıllarda analog bağlantı kullanıyorlardı. Artık analog bağlantı yerini dijital bağlantıya bıraktı.




    DSL ışığı neden yanmaz?​

    Modem uzun süre çalışmış ve ısınmış olabilir. DSL kablosu ve modem arasında bir temassızlık da DSL ışığı sorununa yol açar. Ayrıca yaşadığınız bölge ile internet sağlayıcınız arasında bağlantı sorunu meydana gelmiş olabilir.

    DSL ışığı yanmıyor sorunu nasıl çözülür?​

    DSL sorunu için en basit çözümlerden biri, modemi kapatıp bir süre beklemektir. Eğer modem çok ısınırsa için hata verir. Modemi birkaç dakika soğutup ardından tekrardan açabilirsiniz. Halen internet bağlantınız yoksa aşağıdaki yöntemleri deneyebilirsiniz.
    • Modeminiz ve DSL kablonuz arasındaki temassızlığı kontrol edin.
    • DSL kablosunu çıkarıp, takılan kısımdaki toz durumunu kontrol edin. Temizleyip tekrardan taktıktan sonra internet erişimini tekrar kontrol edin.
    • Sorun devam ediyorsa bölgenizdeki ana hatta sorun olup olmadığını kontrol ettirebilirsiniz. Bunun için internet sağlayıcınızı arayabilirsiniz.
    • Teknik desteğe başvurabilirsiniz. Teknik destek sizi bu konuda yönlendirecektir. Hatta gerekli durumlarda uzaktan erişim sağlayacaktır.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

Klavye Hataları​

1) Klavye yanıt vermiyorsa:
-USB bağlantısı kaybolmuş olabilir. Klavyenin fişini çekip tekrar takın.
-Klavyeyi başka bir bağlantı noktasına takın.
-Kullanılmayan diğer USB aygıtlarını çıkarın.
-Klavyenin çalıştığını doğrulamak için başka bir bilgisayarda deneyin.
-Kablosuz bir klavye kullanıyorsanız, kablosuz bağlantıyla ilgili sorunları giderin. Yani sorun gidericisinden kontrol edin.

2) Klavyede bazı tuşlar yazmıyorsa:
tus

-Klavye sökülerek alkollü bir pamukla temizlenmelidir.
-Herhangi bir tuşun basılı kalıp kalmadığı kontrol edilmelidir.
-Aygıt yöneticisinden klavye sürücüsünü güncelleyin ya da kaldırıp tekrar yükleyin.

3) Klavyeden girilen karakterle görüntülenen karakter farklıysa:
-Klavyeye sıvı dökülmüş olabilir.
-Dil değişikliği gerçekleşmiş olabilir. ( F klavyeden Q klavyeye, Q klavyeden F klavyeye) Dil ayarlarının kontrol edilmesi gerekir.
– Bilgisayara virüs bulaşmış olabilir. Virüs taraması yapılmalıdır.
-CRTL , Shift, veya ALT GR tuşlarından biri basılı kalmış olabilir.



4) Klavye komutları geç algılıyorsa:
-Kullanılmakta olan klavyeyi çıkartıp yeniden takarak test etmek gerekir.
-USB bağlantı noktası olan klavye denenmelidir.
-Klavyenin driveri yüklenmemiş olabilir.
-Donanım özelliklerinden sürücüyü güncelleştirmeniz gerekebilir.



5)Klavyede basılan karakterin çıkmıyor ve onun yerine “vöç,vdc”gibi anlamsız kelimeler oluşuyorsa:
-Klavyenizi Aygıt Yöneticisi kısmından kaldırıp bilgisayarı yeniden başlatın. Daha sonra
sistem tarafından otomatik olarak tanıtılmasını sağlayın.
-Eğer multimedya özellikli bir klavye kullanılıyorsa klavyeye ait yazılımın bulunup bulunmadığı araştırılmalı ve sisteme kurarak ayarlarının kontrol edilmesi gerekir.
-Dizüstü bilgisayarlarda numlock açık kaldığında bazı durumlarda sorun çıkartabilir. Bu tuş kapatıldıktan sonra klavyenin kullanılması gerekebilir.
-Başka bir klavye denenmelidir.



6) Enter tuşu çalışmıyorsa:
???????????????????????????????????????????????????


-Tuşların altının silinmesi gerekir.

-Başka herhangi bir tuşun basılı kalıp kalmadığının kontrol edilmesi gerekir.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

Tarayıcı Hataları​

1) Tarayıcı çalışmıyorsa:
– Sürücülerinin yüklü olduğuna emin olun
– Adaptörünü değiştiriniz
– Bilgisayara bağlı olduğuna emin olunuz.
-Yeni bir tarayıcı alınız.

2)Tarayıcı taramıyorsa:
-Tarayıcının tarama için hazır olduğunu gösteren durum ışığı yeşil olana kadar bekleyin.
-Tarayıcınızla birlikte verilen USB kablosu yerine başka bir kablo kullanırsanız, sistem düzgün çalışmayabilir.
-Tarayıcı, bilgisayara birden çok hub üzerinden bağlandığında düzgün çalışmayabilir.
-Tarayıcıyı doğrudan bilgisayarın USB bağlantı noktasına veya sadece bir hub üzerinden bağlayın.
-Tarayıcı, bilgisayarınız bekleme modunda (Windows) veya uyku modundayken (Mac OS X) düzgün çalışmayabilir.
Epson Scan’i yeniden başlatın veya taramayı yeniden deneyin.
-Mac OS X Classic modunda tarayıcı düzgün çalışmayabilir. Onun yerine Mac OS X arabirimini kullanın.

3)Bir seferde birden fazla görüntü taramıyorsa:
-Fotoğrafları belge tablası üzerine birbirinden en az 20 mm (0,8 inç) ayrı olacak şekilde yerleştirin.
-Tarama programınızın birden çok görüntü tarayabildiğinden emin olun.

4) Tarayıcı resimleri taramıyorsa:
-Tarayıcıyı yeniden yükleme yapınız.
-Kabloyu çıkarıp başka bir USB girişine takmayı deneyiniz.
-Donanım özelliklerinden onar deyin ya da devre dışı bırakın geri etkinleştirin.

5) Usb not device hatası veriliyorsa:
-Bu sorun kablodan kaynaklanıyor. Yeni bir kablo alınıp takılırsa bu sorun ortadan kalkar
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

1)Bilgisayardan her hangi bir ses alınamıyorsa:

– Ses Çalma sorun gidericisini açmak için sonra Denetim Masası‘nı açın.(bkz:Foto1)





-Arama kutusuna “Sorun Giderici” yazın ve Sorun giderme Öğesini tıklatın. (bkz:Foto2)



-Donanım ve Ses altında, Kayıttan ses çalmayla ilgili Sorunları Gider‘i tıklatın. (bkz:Foto3)




2)Bilgisayarın ses kartını Windows tanımıyorsa:

Windows’un ses kartınızı veya ses işlemcinizi tanıması için, uyumlu bir sürücü bulup yüklemeniz gerekir. Çoğu ses kartı ve ses işlemcisinin düzgün çalışması için sürücü yazılımı gerekir. Sürücü bulup yüklemek için üç yol vardır:

-Windows Update’i kullanın. Windows Update’i önerilen güncelleştirmeleri otomatik olarak karşıdan indirip yükleyecek biçimde ayarlamanız gerekebilir.

-Yazılımı aygıt üreticisinden yükleyin. Örneğin, aygıtınız bir diskle birlikte geldiyse, bu diskte aygıt sürücüsünü yükleyen yazılım bulunabilir.

-Sürücüyü kendiniz karşıdan yükleyip kurun. Üreticinin web sitesinde bir sürücü arayabilirsiniz.


3)Hoparlörden gelen ses cızırdıyorsa:

-Hoparlörlerinizin bilgisayarınıza doğru şekilde bağlandığından emin olun.

– Birçok bilgisayarda bir ses kartına veya işlemcisine bağlanan mikrofon jakı, hat giriş jakı ve hat çıkış jakı da dahil olmak üzere üç veya daha fazla jak bulunur. Hoparlörleriniz hat çıkış jakına bağlı olmalıdır. Bunun hangi jak olduğundan emin değilseniz, hoparlörlerinizi her bir jaka sırayla bağlayıp ses çıkarıp çıkarmadığına bakın.

– Bazı durumlarda, geliştirmeler olarak da adlandırılan isteğe bağlı hoparlör efektlerini devre dışı bırakarak sorunu geçici olarak çözebilirsiniz. Hoparlör efektlerini devre dışı bırakmak sorunu çözerse, ses sürücünüzü güncelleştirmeniz gerekebilir.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

Ekran kartı ile ilgili bir sorunla karşılaşmanız durumunda;
-Öncelikle ekran kartı ile monitör arasında bağlantı kablosunu kontrol ediniz.
– Bilgisayarınızın elektrik bağlantısını kesiniz.
– Ekran kartı onboard (tümleşik) ise harici bir ekran kartıyla görüntünün gelip gelmediğini kontrol ediniz.
– Sorunun giderilmesi durumunda anakart değiştirilebilir ya da harici ekran kartı takılabilir.
– Ekran kartı harici ekran kartı ise slota tam olarak oturduğundan emin olunuz.
– Yeni bir ekran kartı deneyerek sorunun giderilip giderilmediğini kontrol ediniz.



1) Masaüstü bilgisayarda 3 kısa beep sesi geliyor ve görüntü yoksa:
-Ekran kartı çıkmış olabilir. Kontrol edilip yerine takılması gerekir.
– Ekran kartı slot yuvasına tam yerleştirilmemiş olabilir. Kontrol edilerek doğru bir şekilde takılması gerekir.
-Ekran kartında arıza olabilir. Arıza giderilemiyorsa, yeni bir ekran kartı alınmalıdır.



2) Ekran kartını soğutan fan çalışmıyorsa:
-Ekran kartı üzerindeki fana ait ince güç kablosunun takılı olup olmadığını kontrol edin.
-Ekran kartını çıkartıp fanın temizliğini yapınız. Tozlanma olduysa elektrik süpürgesi yardımıyla temizleyin.
– Fan kısmını dikkatli bir şekilde çıkarıp fanı kontak sprey ile mil kısmını yağlayınız bu şekilde fanın devir hızına ulaşması kolaylaşacaktır.

Not: Ekran kartı üzerindeki fanın dönmemesi halinde ekran kartınız aşırı ısınır ve sisteminize reset attırabilir.
Bir süre sonra ekran kartı kullanılamaz hale gelebilir bunun için yukarıda bahsedilen yönergeleri uygulayın.



3) Bilgisayar kendiliğinde bir süre sonra kapanıyorsa:
Bu sorun ısı ya da kısa devre kaynaklı durumlardan birisidir.
– işlemci üzerinde bulunan işlemci fanı kontrol edilmelidir.
-Fan kablosu çıkış olabilir, bu durumda kablosunu yeniden takın.
-Fan dönmüyor olabilir ya da dönmekte zorlanıyor olabilir. Fanı değiştirmeniz gerekir.
-Fan üzerinde bulunan aşırı tozlar temizlenmelidir.
-İşlemci fanı ile işlemci arasında ki termal macun kurumuş olabilir. Bu macun yenilenmelidir.
Bu işlemler yapıldığında bilgisayarda olan ısı sorunu çözülür.
Kapanmasının bir başka sebebi de ekran kartı ısınmasıdır.
Bilgisayar kapandıktan sonra elektrik fişi çekilip ekran kartına dokunulmalıdır. Eğer yüksek derecede ısı varsa sorun ekran kartından kaynaklanıyordur. ;
-Güç kaynağı kontrol edilmelidir. Yetersiz kaldığında bu sorunla karşılaşılır.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

1)Monitöre görüntü gelmiyorsa, ışığı kırmızı şekilde yanıyorsa
Data kablosu kontrol edilmelidir.

– Elektrik kablosu kontrol edilmelidir.

– Elektrik hattının topraklanması kontrol edilmelidir.



2)Ekranın ortasında beyaz nokta ve koku varsa:
– Ekran güç kartı yanmıştır. Servisi aranmalı ve tamir edilmelidir.
3) Ekranın orta kısmında ince beyaz çizgi varsa
– Ekran güç kartında arıza vardır.
-Tamir edilmesi gerekir.
4) Ekranın sağ ve sol kısımlarında kırmızı renk var varsa veya renkler dağılmış durumdaysa:
-Ekran yanlarında manyetik alan olabilir.
– Kuvvetli hoparlör veya ikinci bir ekran olabilir.
5)Ekranda çok titreme varsa:

-Ekran istenilen çözünürlüğü desteklemiyor olabilir.

-Çözünürlüğüne bakılması gerekir.

-Ekran hattının arızalı olup olmadığına bakılabilir.
6) No Signal hatası varsa:
Monitör kasadan sinyal alamıyor demektir. Sebepleri ve çözümleri:
– Bilgisayar kasası kapalı, monitör açık olabilir. Kasaya elektrik geldiğinden emin olun.
Kasa ile monitör arasındaki kablo yerinden çıkmış olabilir. Kabloyu kontrol edin.

-Kasa ile monitör arasındaki kabloda sorun olabilir. Kablonun pinlerinin ezilmediğinden emin olun ve kabloda kopma olup olmadığına bakın.

-Ekran kartınız arızalanmış olabilir, ekran kartını kontrol edin.

-Ekran kartınız devre dışı bırakılmış olabilir. Bunun kontrol edilmesi gerekir.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

1) Tek kağıt yüklemesi yapılamıyorsa:
-CSF {otomatik kâğıt yükleyici } geçerli olabilir.
-CSF yazıcı setup’ından (kontrol panelden) kapatın.



2)Baskı çok silik çıkıyorsa:
-Mürekkep kartuşu bitmiş olabilir.
-Uzun süre beklemeden dolayı kartuş ağzındaki mürekkep kurumuş olabilir.
-Kartuşu kontrol edin.
3) Kartuş dolu ancak baskı yapmıyorsa:
-Kartuşun mürekkep ucunda mürekkep kuruması ya da kirlenme olabilir.
-Varsa yazıcınızın ”clean” tuşuna basın.
4) Baskı lekeli çıkıyorsa:
-Kartuşun mürekkep ucunda ya da kartuş beşiğinde çatlama vardır, bu yüzden mürekkep sızdırıyordur.
-Kartuşun kontrol edilmesi gerekir.
5) Yazıcı baskı yapmıyorsa:
-Kullanılan yazılımdan yazıcı tanımı yanlış yapılmış olabilir, kontrol edin.
-Paralel yazıcı bağlantısını gözden geçirin, mürekkep kartuşu bitmiş olabilir, kartuşu yenileyin.



6) Baskı kağıdı dışına taşıyorsa:
-Kullanılan yazılımdan sayfa boyutlarını ayarlayın.



7) Karışık ASCII karakterler basıyorsa:
-Kullanılan programdan yanlış yazıcı modeli seçilmiş olabilir.
-Yazıcı ayarlarını kontrol edin. Paralel bilgi kablosunda problem olabilir.



8) Kontrol panelinde tüm ışıklar yanıyor ve yazıcı çalışmıyorsa:
-Yazıcıyı kapatıp açın, problem devam ediyorsa paralel bilgi kablosunu değiştirmeyi deneyin
9) Sıkışık yazıyorsa:
– Kontrol panelindeki font anahtarını kontrol edin.



10) Çok koyu yazıyorsa:
– Kontrol panelinden ”quality” modunu değiştirin.



11) Kağıt almıyorsa:
-Kağıt tablasını kontrol edin.
-Kağıt alma mekanizmasında bir sorun olabilir.
-Yazıcının kullanım kılavuzundan yararlanarak kontrol edin.



12) Yazıcı bazen çalışıyor bazen hata veriyorsa:
-Paralel port varsa ordan bağlayın.
– Eğer paralel port yoksa kaliteli bir USB kablosu alınmalıdır.
-Lisans ekleyin.
-Yazıcıyı fabrika ayarlarına alınız
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670

1) Ekranda mouse imlecinin görüntüsü kum saati şeklinde ve çalışmıyorsa
Mouse doğru tanımlanmamış olabilir. Yani driver yüklenirken kullanılan mouse tanıtılmalıdır.
-Board üzerinden COM1, COM2 kablosu çıkmış olabilir. Bu kablonun kontrol edilmesi gerekir.
-Board üzerinden COM1, COM2 kablosu arızalı olabilir. Bu kabloların değiştirilmesi gerekir.
-IRQ çakışması olabilir. Çakışma varsa IRQ adreslerine bakılarak kaynaklar menüsünden adresleri değiştirilmelidir.



2) Sağ tık çalışmıyorsa:
-Sistem geri yükleme yapılması gerekebilir.
-Virüs taraması yapılması gerekir.
-USB klavye ise başka bir USB kablosunu söküp buraya takınız.



3) Mouse tekerleği çalışmıyorsa
-Kullanılan mouse ‘u ters çevirip, tekerleğin yer aldığı yuvarlak girişi ok yönünde çevirin ve mouse içerisini açın.
-Çıkan tekerleği ve mouse içerisini temizledikten sonra tekrardan takın.

-Mouse’ın kasaya uzanan kablosunu çıkartıp tekrardan takın.
-Yeni bir mouse alın.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670
Bilgisayar arızaları ve çözümleri
Tüm bilgisayar kullanıcılarının başına zaman zaman bazı sorunlar gelebilmektedir.

Bu sorunların bazılarının çözümleri çok basitken bazılarının çözümü de çok zahmetli olabiliyor.

Çözümü basit gibi görünen bazı sorunların altından can sıkıcı ve bilgisayarınızın ileride sağlıklı çalışmasını engelleyecek sebepler çıkabiliyor. Tabi bunlara karşın bilgisayarımız sorunun çözümüne ip ucu olabilecek uyarılar vererek bizlere yardımcı olabiliyor.

Bu uyarıların başında da kasamızdan gelen uyarı sesleri bulunuyor. Şimdi gelin kasamızdan gelen seslerin anlamlarına ve eğer bir sorunu gösteriyorsa bu sorunların çözümleri neler olabilir birlikte bakalım.



Kasadan Gelen Sesler​

  1. Sürekli Ses: Güç Kaynağı Arızası
  2. Bir Çok Kısa Bip Sesi: Ana Kart Arızası
  3. 1 Uzun Bip: Bellek Tazelenmesinde Hata
  4. 1 Uzun 1 Kısa Bip: Ana Kart veya BIOS Çipi Arızası
  5. 1 Uzun 2 Kısa Bip: Ekran Kartı Arızası (Genellikle eski ekran kartlarındakii DIP Switch kaynaklıdır.)
  6. 1 Uzun 3 Kısa Bip: Ekran Kartı Arızası
  7. 2 Uzun 1 Kısa Bip: Ekran Kartı Arızası (RAM DAC Kaynaklı olabilir)
  8. 2 Kısa Bip: Bellek Parity (Eşlik) Hatası
  9. 3 Kısa Bip: Belleğin İlk 64 K’lık Bölümünde Hata
  10. 4 Kısa Bip: Timer Hatası
  11. 5 Kısa Bip: İşlemci Hatası
  12. 6 Kısa Bip: Klavye İşlemcisi Hatası
  13. 7 Kısa Bip: İşlemci Hatası
  14. 8 Kısa Bip: Ekran Kartı Belleğinde Okuma veya Yazma Hatası
  15. 9 Kısa Bip: BIOS ROM Hatası
  16. 10 Kısa Bip: CMOS Okuma veya Yazma Hatası
  17. 11 Kısa Bip: Tampon Bellek Hatası

Kasadan Gelen Seslerin Çözümleri​

  1. 1 Numaralı hata için güç kaynağınızın bağlantılarını kontrol edip tekrar deneyin.Sorunuz devam ediyorsa sıkıntı güç kaynağınızdadır.Yeni bir güç kaynağı temin ediniz.
  2. 2, 4, 10, 12, 15 ve 16 numaralı hatalar için tüm kartları işlemciyi ve RAM’ leri söküp tekrar takın. Öncelikle mümkün olduğunca az bileşenle bilgisayarı başlatmaya çalışın.
  3. 4, 15 ve 16 numaralı hatalar için BIOS çipinin yerine düzgünce oturduğundan emin olmak için üstüne hafifçe bastırın.Düzelme yoksa pili değiştirip tekrar deneyin.Düzelme yine olmuyorsa sorununuz ana kartta olabilir.
  4. 3, 8 ve 9 numaralı hatalar için öncelikle RAM’ lerinizin yerlerine düzgün oturduklarından ve yuvalarla aralarında herhangi bir yabancı maddenin bulunmadığından emin olun. Eğer birden fazla bellek modülü kullanıyorsanız değişik kombinasyonlar deneyin. Hata hala devam ediyorsa belleklerinizi tek tek deneyerek sorunun hangisi/hangilerinde olduğunu bulabilirsiniz. RAM’lerinizi temizlemek için bir kurşun kalem silgisi kullanabilirsiniz. RAM’lerinizin yuvaya gelen kısımlarını bir silgi yardımıyla çok fazla bastırmadan silip temizleyin ve yuvalarına takıp yukarıdaki işlemleri deneyin.
  5. 5, 6 ve 7 numaralı hatalar için ekran kartınızın yerine iyice oturduğundan ve monitör bağlantısının düzgünce bir şekilde yapıldığından emin olun. Problem sürüyorsa başka bir ekran kartı ile bilgisayarı başlatmayı deneyin.
  6. 11, 13 ve 17 numaralı hatalar için işlemcinizin düzgün bir şekilde takıldığından emin olun. Mümkünse başka bir işlemciyle denemelerde bulunun, sonuç alamazsanız özellikle 17 numaralı hata için ana kartınızda sıkıntı olma ihtimali yüksek.

a) 1 Numaralı hata için güç kaynağınızın bağlantılarını kontrol edip tekrar deneyin. Sorunuz devam ediyorsa sıkıntı güç kaynağınızdadır. Yeni bir güç kaynağı temin ediniz.

b) 2, 4, 10, 12, 15 ve 16 numaralı hatalar için tüm kartları, işlemciyi ve RAM’ leri söküp tekrar takın. Öncelikle mümkün olduğunca az bileşenle bilgisayarı başlatmaya çalışın.

c) 4, 15 ve 16 numaralı hatalar için BIOS çipinin yerine düzgünce oturduğundan emin olmak için üstüne hafifçe bastırın. Düzelme yoksa pili değiştirip tekrar deneyin. Düzelme yine olmuyorsa sorununuz ana kartta olabilir.

d) 3, 8 ve 9 numaralı hatalar için öncelikle RAM’ lerinizin yerlerine düzgün oturduklarından ve yuvalarla aralarında herhangi bir yabancı maddenin bulunmadığından emin olun. Eğer birden fazla bellek modülü kullanıyorsanız değişik kombinasyonlar deneyin. Hata halen devam ediyorsa belleklerinizi tek tek deneyerek sorunun hangisi/hangilerinde olduğunu bulabilirsiniz.

RAM’lerinizi temizlemek için bir kurşun kalem silgisi kullanabilirsiniz. RAM’ lerinizin yuvaya gelen kısımlarını bir silgi yardımıyla çok fazla bastırmadan silip temizleyin ve yuvalarına takıp yukarıdaki işlemleri deneyin.

e) 5, 6 ve 7 numaralı hatalar için ekran kartınızın yerine iyice oturduğundan ve monitör bağlantısının düzgünce bir şekilde yapıldığından emin olun. Problem sürüyorsa başka bir ekran kartı ile bilgisayarı başlatmayı deneyin.

f) 11, 13 ve 17 numaralı hatalar için işlemcinizin düzgün bir şekilde takıldığından emin olun. Mümkünse başka bir işlemciyle denemelerde bulunun, sonuç alamazsanız özellikle 17 numaralı hata için ana kartınızda sıkıntı olma ihtimali yüksek.
 

Harbi_sivasli

Yönetici
Super Mod
Modaratör
FD Üye
Premium Üye
Co Admin
Katılım
Eki 24, 2023
Mesajlar
1,056
Etkileşim
589
Puan
113
Yaş
45
Konum
Türkiye
F-D Coin
445,670
1-Sorun: Pc hoparlörlerinden kesik aralıklarla kalın bir beep sesi geliyorsa .
1-Çözüm: RAM bellek takılı değildir.RAM belleklerde bozukluk olabilir.RAM bellek yuvaya oturmamıştır. RAM belleklerin yerine oturup oturmadığını kontrol edilip yerine oturmuşsa başka bir bellek ile değiştirmek sorunu çözecektir.
2-Sorun: 8 kez kısa beep sesi geliyor.1 uzun 2 kısa beep sesi geliyor . 5 kısa beep sesi geliyor
2-Çözüm: Bu hataların 3’ü de grafik kartı ile ilgilidir . Ana kartla grafik kartı arasında bir uyuşmazlık olabilir .Bu uyuşmazlık genelde video RAM den kaynaklanır. Başka bir grafik kartı deneyin.
3-Sorun : 6 kez kısa beep sesi geliyor.
3-Çözüm: Klavye işlemcisinde problem olabilir. Başka bir klavye deneyin.
4-Sorun : Parity error (at hex ...........) System halted mesajı veriyor, (hex;hataya yol açan bellek biriminin 16’lı (hexadecimal)adresidir).
4-Çözüm: Bellek okuma hatası olabilir.Üzerinde parity(eşlik biti)olmayan bir RAM modül kullanıyor olabilirsiniz bu durumda ,CMOS SETUP ’ta memory parity error check seçeneği açık (enable)olabilir.Bu seçeneği kapalı (disable)duruma getirerek ;yada üzerinde party olan RAM modülleri kullanın.
5-Sorun : İki sabit disk bağlı ,system beklemeye başlıyor ve ardından C: drive error yada D: drive error hata mesajı veriyor.
5-Çözüm: Büyük olasılıkla sabit disk durum jumperlarında bir yanlışlık vardır.Ya da diskler arasında bir uyum problemi vardır. Bu uyum problemini gidermenin yolu çoğunlukla disk sıralamasını değiştirmekle çözülür. Eğer yine çözülmüyorsa ,bu iki disk arasında bir problem var demektir.
6-Sorun: Bilgisayar hiç komuta cevap vermiyor.
6-Çözüm : Sabit diske gelen güç kablosu ters takılmıştır.Yada sabit diski besleyen güç kablosunda kısa devre vardır. Kabloları gözden geçirin. Sabit diski tutan vidalar uzun gelip sabit disk üzerindeki kartı kısa devre etmektedir.Vidaları gözden geçirin. Sabit disk bozuk olabilir.
7-Sorun: Hiçbir şekilde iki disk bağlanamıyor.
7-Çözüm: İki disk arasında giderilemez bir uyumsuzluk olabilir.kontrol kartlarından gelen kabloda problem olabilir .Ya da kontrol kartı ikinci diski desteklemiyordur.başka bir kablo ve kontrol kartı deneyin.
8-Sorun : Missing operation system hatası veriyor.
8-Çözüm:Sabit disk parametreleri CMOS setup ’a yanlış girilmiştir. Eklerden yararlanarak düzeltin.Yada bu sabit disk başka bir bilgisayarda farklı CMOS değerleriyle formatlanmıştır. A:sürücüsünden açıp sabit diske sistem transferi yapın.

9-Sorun : No fixed disks present . Hatası veriyor.
9- Çözüm : FDISK komutu kullanıldı.Sistem sabit diski tanımıyor.CMOS sutup ve kablo bağlantılarını gözden geçirin.
10-Sorun: Bilgisayarınız sorunsuz açıyor ancak DOS yükleme anında birden resetleniyor.
10-Çözüm: Anakart üzerinde mikro işlemciye ait jumper ayarlarında eksiklik olabilir. Örneğin 3v luk bir mikro işlemciyi 5v ile besliyor olabilirsiniz. Bu jumper ayarlarını anakart kullanıcı kılavuzundan düzeltin.

11-Sorun: CMOS setup ayarlarını yaptıktan sonra saklayıp bilgisayar yeniden açıldığında ayarların sıfırlanmış olması.
11-Çözüm: Anakart üzerinde CMOS pilinde sorun vardır. Pil bozulmuş yada CMOS devresinde bir problem vardır.Öncelikle pili değiştirmeyi deneyin.Birçok anakart üzerinde CMOS u sıfırlamak için bir jumper vardır.Bu jumper yanlış konumda olabilir.Anakart durumunu gözden geçirin.
12-Sorun: Ön paneldeki ışıklar yanıyor sabit diskin motoru çalışıyor güç kaynağı motoru çalışıyor bunlara rağmen ekran karanlık.
12-Çözüm: Güç kaynağından anakarta voltaj gelmiyor olabilir.bağlantı uçlarını çıkararak voltaj değerlerini ölçün. Voltaj değeri normal ise ;
I/O kartı, anakartla uyumlu olmayabilir. Mikro işlemci ayarları yanlış yapılmış olabilir. Anakartı gözden geçirin bozuk olabili
13-Sorun: Güç kaynağından çok ince bir ’’zzz’’ sesi geliyor. Fan bir an dönüp duruyor.
13-Çözüm: Anakartın, kasaya oturduğu noktada bir kısa devre vardır. Sabit disk ve disket sürücüye giden kablolardan biri kasa içinde sıkışmış olabilir.
14-Sorun: Sistemde kısa devre var .
14-Çözüm:
• Anakarta gelen besleme kablolarını çıkarın.
• Sabit disk ve disket kablolarını çıkarın.
• Sabit disk ve disket sürücüye I/O kartından gelen bilgi kablolarını çıkarın.
• I/O kartını çıkarın.
• Grafik kartını çıkarın.
Bu adımları her denedi ginizde bilgisayarı yeniden açın.sorunun çözüldüğü adımda durun.
15-Sorun: Sabit diskten rahatsız edici bir ses geliyor.
15-Çözüm: Güç kaynağından gelen power kablosunu değiştirin. I/O kartından gelen bilgi kablosunu çıkarın. Sabit dikin motoru ile ilgili sorunu olabilir.

16-Sorun: Disket sürücünün ışığı devamlı yanıyor.
16-Çözüm: Disket sürücü bilgi kablosu ters takılmış olabilir. Kabloyu gözden geçirin.Bilgi kablosunun kıvırcık ucu her zaman A sürücüsüne takılmalıdır.
17-Sorun: Disket sürücü disketi okumuyor yada hatalı okuyor.
17-Çözüm: Disket sürücü CMOS setup’dan yanlış tanımlanmış olabilir. Örneğin 1.44yerine 720 tanımlanmış olabilir. Disket sürücünün kablosu arızalı olabilir. I/O kartının disket sürücü arabirimi bozuk olabilir.kontrol edin. Disket bozuk yada formatsız olabilir.başka bir disket deneyin.
18-Sorun: Bilgisayar çok ağır çalışıyor.
18-Çözüm: Bilgisayarınızın kaç mhz de çalıştığını Landmark Test Speed Version 2.0 proğramı yardımıyla test edin. TURBO anahtarını ve kablosunu gözden geçirin. Mikroişlemci hızı anakartın saat hızına uygun olmayabilir anakartın kullanma kılavuzunu gözden geçirin.
19-Sorun: Bilgisayar ’’C:\\\>’’durumunda iken çakılıyor (kilitleniyor). Numlock tuşu,numlock ışığının durumunu değiştirmiyor.
19-Çözüm: Böyle durumlarda genellikle bilgisayarın resetlenmesi gerekir. Sorun CMOS ayarında olabilir.CMOS setup’a girerek Load Bios Defaults seçeneğini işletin. Bu seçenek yapılmış tüm tanımları geri alır. Buna sabit disk ve disket sürücü değerleri dahil değildir.
Bu sorun sabit disk üzerinde bed(bozuk)sektöre de neden olabilir.CHKDSK komutunu kullanarak disketteki bozukluğu görüntüleyin.

20-Sorun Bilgisayarınız az bellek sayıyor.
20-Çözüm: Bu genellikle bir sorun değildir. Gölge ram kullanımından kaynaklanmaktadır.Gölge ram kullanımı,genişletilmiş belleğin bir kısmının BIOS RAM ve Video BIOS ’tan gelen veriler için ayrılmasıdır.Bu nedenle gölge RAM ;bir RAM kaybına neden olmaktadır.
Bazı CMOS setup’lar gölge RAM seçeneğini kapatmaya izin vermektedi
 

Similar threads

Pikatel Airmax 101 Modem Kurulumu Eğer Pikatel Airmax 101 model bir modeme sahipseniz ve nasıl kuracağınızı bilmiyorsanız bu size resimli olarak anlatmaya çalışacağız. Öncelikle bütün bağlantıların doğru olduğundan emin olun. Ayrıca eğer modeminizin şifresini unuttuysanız modemin arkasındaki...
Cevaplar
0
Görüntüleme
178
İnternet neden kırmızı ışık yanıyor? Modem internet ışığı kırmızı yanıyor ne yapayım? Bu sorun için öncelikle modeminize bağlanan internet kablolarını kontrol edin. Duvara bağlanan kablo yerinden oynamış olabilir, onu çıkarıp tekrar takın. Aynı şekilde duvardan gelen kablonun modeme bağlanan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
190
İnternetin hayatımızın ortasına oturmasıyla birlikte modemler, bizim için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Modemde sorun çıkması ise neredeyse hayati değer taşıyor. Bu nedenle, bir sorunla karşı karşıya kaldığınızda, destek ekibini aramadan önce bir çözüm yönteminin olup olmadığını bilmek...
Cevaplar
0
Görüntüleme
167
Modem, router ve MESH ürünleri alanında çalışmalar yapan Keenetic, yeni üst düzey performans sağlayan VDSL/ADSL modemleri Peak DSL ve Hero DSL ürünlerini Türkiye pazarına sundu. Bu iki model interneti daha yoğun kullanan ve üst seviye çözüm arayan ev ve işyerlerinde kullanılabilecek. Keenetic...
Cevaplar
0
Görüntüleme
45
Modem, router ve MESH ürünleri alanında çalışmalar yapan Keenetic, yeni üst düzey performans sağlayan VDSL/ADSL modemleri Peak DSL ve Hero DSL ürünlerini Türkiye pazarına sundu. Bu iki model interneti daha yoğun kullanan ve üst seviye çözüm arayan ev ve işyerlerinde kullanılabilecek. Keenetic...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
858,498Konular
982,055Mesajlar
30,042Kullanıcılar
SarrafffSon üye
Üst Alt