Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Bilgisayar Kullanımı,Kullanım Aramaçları

Bilgisayar Kullanımı,Kullanım Aramaçları

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Bilgisayar hangi amaçlarla kullanılır?


Bilgisayar Kullanımı,Tatbik Aramaçları
Bilgisayar kullanımı, ayrı amaçlara yönelik olarak bilgisayarların kullanılması ve uygulamalarıyla ilgili çalışmaları kapsar Bilgisayarlar 1980li yıllardan önce, sadece büyük firmalar ve bilirkişi kişiler kadar kullanılırken bilhassa 1990lı yıllarda şahane bir çabucak yaygınlaşmıştır Günümüzde bilgisayarlar orta ve minik işletmelerin yanı sıra evlerde bireysel kullanıcılar için de vazgeçilmez araçlar hâline gelmiştir Bütün iletişim araçlarının önüne geçen bilgisayar tamamen yazılmış, görüntülü ve sesli iletişim kurmak son derece kolaydır


BİLGİSAYAR AĞLARININ KULLANIM AMAÇLARI

Şirketler İçin Kullanım Amaçları

(1) Kaynak Paylaşım: Şirket personelinin ve kaynağın bulunduğu coğrafi konuma ve aralarındaki uzaklığa bağlı olmaksızın, şirket personelinin kaynaklara (sistemlere, yazıcılara, programlara, verilere) erişebilmesi amaçlanır

(2) Yüksek Güvenirlik: Alternatif donanım olanağı yarattığı için donanımlardan birinin bozulması durumunda, diğer donanımlarının bozulanın görevini üstlenmeleri, sistem performansının düşmesine karşılık, sistem güvenilirliğini artırır Askeri uygulamalarda, bankacılıkta, hava trafiği teftiş sistemlerinde, nükleer reaktör güvenliğinde ve diğer birçok uygulamalarda, teçhizat arızası durumunda sistemin çalışmaya devam edebilmesi çok büyük tartma taşır

(3) Para Tasarrufu: Ufak bilgisayarların fiyatperformans oranları büyüklere oranla daha düşük değerdedir; daha iyidir Anaçatı bilgisayarları, PClere oranla on kat seri olabilirler, ancak fiyatları çok daha fazla olur böylece tasarımcılar PClerden oluşan sistemler tasarlamaya yönelmişlerdir Bu sistemde her kullanıcı için bir PC vardır ve veriler bir ya da daha pozitif dosya sunucu makinesinde saklanırlar Kullanıcı Spiker (Client Server) modeli adı verilen bu sistem çok daha kullanışlıdır

Kullanıcı Spiker modelinde, irtibat genellikle kullanıcının sunucudan bazı işler yapmasını istek eden mesajları sunucuya göndermesi şeklinde oluşur Sunucu istenilen işi yaptıktan sonra kullanıcıya yanıt gönderir Bu modelin uygulandığı sistemlerde, az sayıda sunucuyu kullanan çok sayıda kullanıcı bulunur Kullanıcı Sunucu modeline dayalı sistemlerin kullandıkları protokollere örnek olarak İnternette Kullanılan TCP IP protokol kümesini gösterebiliriz

(4) Ölçeklenebilirlik: Ağın haberleşme yükü arttıkça, sisteme istemciler ekleyerek sistem performansını arttırabilme yeteneği olarak tanımlanan ölçeklenebilirlik, bilgisayar ağının uygulama amaçlarından biridir Merkezi anaçatı bilgisayarlarının kapasiteleri dolduğu zaman, bu sistemlerin daha büyük kapasiteli istemlerle değiştirilmesi gerekir Bu yöntem keza daha masraflıdır ayrıca de sistem değişikliği esnasında kullanıcıların işlerinin aksamasına niçin olabilir öte yandan Kullanıcı Sunucu modelinde, sisteme ihtiyaç duyulduğu değin kullanıcı makinesi veya spiker eklenebilir

(5) Haberleşme Ortamı: Bilgisayar ağları, benzer şirketin uzakta birimlerinde çalışan kullanıcılar aralarında haberleşme olanağı sağlar Kullanıcılar aynı belge üstünde operasyon yapabilirler ve birbirlerine mesaj gönderebilirler

(6) Elektronik Ticaret: Internet üzerinden mahsul tanıtımı ve satışı sağlar Bu uygulamaya özetle eticaret denir

Bireysel Dilekçe Amaçları

Bilgisayar ağları ile evlere hizmet verilmesi 1990dan sonradan başlamıştır ve şu amaçlara yöneliktir

(1) Uzaktaki Bilgiye Erişmek: Bu alandaki uygulamalar, banka ve yatırım hesapları işlemlerinin evden yürütülmesi, katalog incelemesi ve evden sipariş verilmesi, günlük gazetelerin PClere yüklenmesi veya yazıcılardan döktürülmesi ve hemen hemen her konudaki (iş, sanat, bilim, sıhhat, gezi, spor, hobiler vs) gibi sistemlere erişilmesi şeklinde sıralanabilir Tüm bu uygulamalar bir kişi ile uzaktaki bir veritabanı arasındaki etkileşimlerdir

(2) Kullanıcılar Aralarında Haberleşme: Bu alandaki en yaygın tatbik elektronik postadır Reel zamanlı bir eposta ile çoğu kullanıcının, konferans görüşmesi şeklinde buluşma yapması da mümkündür Sohbet odaları, bu uygulamaya verebileceğimiz en yaygın örnektir Haber grupları ise gerçek zamanlı olmayan ve grup üyelerine kendi konularındaki mesajların gönderildiği bir uygulamadır

(3) Etkileşimli Eğlence: Istek üzerine video hizmeti, çok kişi ile oynanan hakiki süre benzetim oyunları, hayali ortamlarda geçen gerçek dışı oyunlar, uçuş benzeticileri ile iki ekip halinde oynanan uçak savaşları oyunları, alternatif senaryoların sağlandığı ve senaryosu seyirci tarafından seçilebilen filmler etkileşimli gösteri için verebileceğimiz bazı örneklerdir

Sosyal Sorunlar

Bilgisayar ağlarının evlere dek uzanıp dünya çapına yayılması, beraberinde toplumsal ve ahlaksal sorunlarda getirmiştir Bir Takım haberleşme gruplarının, bir takım konularda yaptıkları metin, fotoğraf ya da video haberleşmelerinin diğer kullanıcıları rahatsız ettiği ve bu nesil haberleşmelerin 18 yaşından küçük kullanıcılar için zararlı olduğu konusu, kullanıcılar ile ağ işletmecileri arasında tartışmalara yol açmaktadır Bunun gibi değişik sorunlar da sıralanabilir


Bilgisayar Kullanımı Aramaçları *
 
858,496Konular
981,677Mesajlar
29,761Kullanıcılar
FFvenomSon üye
Üst Alt