iltasyazilim
FD Üye
Bilgisayar Oyunuyla Depresyona Çözüm
26042019 Perşembe 11:06
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Bu Habere 0 Yorum Yapıldı
Bu Haber 1613 Defa Okunmuştur
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
12P 14P 16P 18P
Depresyonla mücadele için bilgisayar oyunu geliştirildi
Yeni Zelanda'daki Auckland Üniversitesi'nden bilimadamlarının geliştirdiği 3 boyutlu Sparxadlı oyunda, gençlerin kendilerine benzeyen karakterler seçerek depresyonun belirtilerini ve rahatlama yollarını keşfetmeleri amaçlanıyor
DUYGULARINI KONTROL ETMEYİ ÖĞRENECEK
Yedi aşamalı oyunda oyuncunun Karanlıkadı verilen ve olumsuz düşünceleri temsil eden küçük sinekleri öldürmesi, Volkanbölümünde ejderhaların sorularına cevap vererek öfke gibi yoğun duyguları kontrol etmeyi öğrenmesi, son olarak da keyifsizliğini tanımlaması ve dışarıdan ne zaman yardım alacağını öğrenmesi hedefleniyor
OYUN TEST EDİLDİ
Bilimadamları ortalama 15 yaşındaki 168 gencin katılımıyla oyunun etkinliğini test etti
Gençler iki eşit gruba ayrıldı İlk gruptakiler 47 hafta oyunu oynadı Diğer gruptakiler ise 5 kez psikologla görüştü Üç ayın sonunda oyunu oynayanların yüzde 44'ü depresyondan tamamen kurtuldu
26042019 Perşembe 11:06
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Bu Habere 0 Yorum Yapıldı
Bu Haber 1613 Defa Okunmuştur
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
12P 14P 16P 18P
Depresyonla mücadele için bilgisayar oyunu geliştirildi
Yeni Zelanda'daki Auckland Üniversitesi'nden bilimadamlarının geliştirdiği 3 boyutlu Sparxadlı oyunda, gençlerin kendilerine benzeyen karakterler seçerek depresyonun belirtilerini ve rahatlama yollarını keşfetmeleri amaçlanıyor
DUYGULARINI KONTROL ETMEYİ ÖĞRENECEK
Yedi aşamalı oyunda oyuncunun Karanlıkadı verilen ve olumsuz düşünceleri temsil eden küçük sinekleri öldürmesi, Volkanbölümünde ejderhaların sorularına cevap vererek öfke gibi yoğun duyguları kontrol etmeyi öğrenmesi, son olarak da keyifsizliğini tanımlaması ve dışarıdan ne zaman yardım alacağını öğrenmesi hedefleniyor
OYUN TEST EDİLDİ
Bilimadamları ortalama 15 yaşındaki 168 gencin katılımıyla oyunun etkinliğini test etti
Gençler iki eşit gruba ayrıldı İlk gruptakiler 47 hafta oyunu oynadı Diğer gruptakiler ise 5 kez psikologla görüştü Üç ayın sonunda oyunu oynayanların yüzde 44'ü depresyondan tamamen kurtuldu