Bilinçli bir tüketici olarak hangi haklara sahibiz?
1- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Her
tüketici barınma, haberleşme, ulaşım gibi en temel ihtiyaçların karşılanmasını talep etmek hakkına sahiptir. 2- Sağlık ve Güvenlik Hakkı: Satışa sunulmuş olan her türlü mal ya da hizmetin, kullanıcının yaşamına ve sağlığına zarar vermeyecek durumda olması gerekir.
Tüketici hakları nelerdir maddeler halinde kısaca?
8 Temel Tüketici Hakkı
- Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı …
- Güvenlik ve Güven Duyma Hakkı …
- Bilgi Edinme Hakkı …
- Seçme Hakkı …
- Temsil Edilme (Sesini Duyurma) Hakkı …
- Tazmin Edilme Hakkı …
- Eğitilme Hakkı …
- Sağlıklı Bir Çevreye Sahip Olma Hakkı
Tüketicinin 8 temel hakkı nedir?
Bunlar;
temel ihtiyaçların karşılanması
hakkı, seçme
hakkı, sesini duyurma(temsil edilme)
hakkı, tazmin edilme
hakkı, eğitilme
hakkı ve sağlıklı bir çevreye sahip olma hakkıdır.
Bilinçli tüketici hakları ne demektir?
Bilinçli tüketici; çevre dostu, etik ve daha doğru satın alma kararları verebilen müşterilerdir. Çevre ve sosyal
bilinci ile nereden alışveriş yapacağını iyi bilen tüketicilerdir. Ayrıca
bilinçli tüketici ücret eşitliği ve insani çalışma uygulamalarını da destekler.
Elektronik ürünlerde tüketici hakları nelerdir?
İnternet Üzerinden Yapılan Tüketici İşlemlerinde Yasal Haklar
- Tüketici, sözleşmenin kurulmasından önce, mal veya hizmete dair hususlarda satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmek zorundadır. …
- Tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı mevcuttur.
Tüketici haklarına neleri şikayet edebiliriz?
Eğer
tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise,
tüketici hakem heyetine
başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde
başvuru gerçekleştirilebilir.
Alo 175 tüketici Danışma Hattı hangi sorunların çözümüne yardımcı olur?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile
tüketiciler, satın aldıkları mal ve hizmetlere ilişkin yaşadığı
sorunların yanı sıra insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünler hakkında da bilgi alarak, yaşadıkları
sorunları iletebiliyor. Bu hatla bilinçli bir
tüketici profili oluşturulması da hedefleniyor.
Tüketici Haklarına Şikayet nasıl olur?
Eğer
tüketici satın aldığı mal konusunda herhangi bir ayıplı ya da eksik söz konusu ise,
tüketici hakem heyetine
başvuru hakkına değerlendirebilir. Aynı zamanda elde
edilen mal ya da hizmet üzerinden bir kusurlu durum var ise, yine aynı şekilde
başvuru gerçekleştirilebilir.