iltasyazilim
FD Üye
Bilinçli Tüketici Alışverişte Nelere Uyarı Etmeli,
Bilinçli Alıcı Alışverişte Nelere Dikkat Eder,
Bilinçli Alıcı Alışverişte Nasıl Davranır
1Hizmet almadan önceki faz; hizmetin kapsamı, kalitesi, kontrat koşulları ve ücreti hakkında tüketiciler araştırma yapmalı, kampanyalara ilişkin detayları ayrıntılarıyla okuyarak, kendileri için en yerinde olanı seçmelidir bununla beraber bilinçli tüketici, aldığı hizmete ilişkin doğacak vergilerin mükellefinin kendisi olduğunu bilmeli, kampanyalara ilişkin fiyatları incelerken verilen fiyatların bütün harçlar ve vergiler dahil fiyatlar olup olmadığını mutlaka sorgulamalıdır
2Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda tüketiciler, hizmet aldıkları işletmeciyi uyarmalı ve zorunlu yerlere başvurmalıdır aynı zamanda cep telefonu kullanıcısı üçüncü şahıslardan gelebilecek zararlar karşısında da bilinçli olmalıdır
*Mesela, eğer SIM kart kısa vakit için bile olsa kullanıcı dışındaki şahısların eline geçerse doğrudan kullanılması ya da klonlanarak (kopyalanarak) kullanılması mümkündür Böyle bir durumda mesuliyet kullanıcıya ait olduğundan hemencecik alıcı hizmetlerini arayarak, laf konusu SIM kartı kullanıma kapattırmak ve yenisi ile başkalaşmak gerekir
*GSM Operatörlerinin adını veya da markasını kullanarak, onlar kadar üretilmiş resmi birer izah etme gibi gösterilen üçkâğıt amaçlı mesajların varlığı da bilinmektedir Bu nesil asılsız mesajlarda, mesaj sahibine operatör kadar bir meslek fırsatı ya da operatör bünyesinde egzersiz olanağı sunulduğu veya mesaj sahibinin bir müsabaka ya da piyango kazandığına ilişkin gerçek dışı ifadeler yer almaktadır Ayrıca dolandırıcı şahıslar, benzer amaçla kendilerini Emniyet veya Ordu mensubu olarak tanıtıp, reel gibi görünen senaryolar ile abonelerden muhakkak numaralara kontör yüklemesini talep etmektedirler Tüketiciler bu tür dolandırıcılık olaylarına karşısında da itinalı olmalıdır
3Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği evre; Tüketiciler, hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde, geçerli bir iptal başvurusunda bu kendisinden istek edilen belgelerle kimliğini ispatlamak suretiyle yazılı olarak GSM operatörüne müracaat etmelidirler
4Aygıt almadan önce mutlaka Veri Teknolojileri ve Iletişim Kurumu ’nun (BTK) internet sitesinden denetleme edilmelidir *
Bilinçli Alıcı Alışverişte Nelere Dikkat Eder,
Bilinçli Alıcı Alışverişte Nasıl Davranır
1Hizmet almadan önceki faz; hizmetin kapsamı, kalitesi, kontrat koşulları ve ücreti hakkında tüketiciler araştırma yapmalı, kampanyalara ilişkin detayları ayrıntılarıyla okuyarak, kendileri için en yerinde olanı seçmelidir bununla beraber bilinçli tüketici, aldığı hizmete ilişkin doğacak vergilerin mükellefinin kendisi olduğunu bilmeli, kampanyalara ilişkin fiyatları incelerken verilen fiyatların bütün harçlar ve vergiler dahil fiyatlar olup olmadığını mutlaka sorgulamalıdır
2Hizmetten yararlandığı aşama; hizmeti alırken vaat edilen nitelikleri taşımaması durumunda tüketiciler, hizmet aldıkları işletmeciyi uyarmalı ve zorunlu yerlere başvurmalıdır aynı zamanda cep telefonu kullanıcısı üçüncü şahıslardan gelebilecek zararlar karşısında da bilinçli olmalıdır
*Mesela, eğer SIM kart kısa vakit için bile olsa kullanıcı dışındaki şahısların eline geçerse doğrudan kullanılması ya da klonlanarak (kopyalanarak) kullanılması mümkündür Böyle bir durumda mesuliyet kullanıcıya ait olduğundan hemencecik alıcı hizmetlerini arayarak, laf konusu SIM kartı kullanıma kapattırmak ve yenisi ile başkalaşmak gerekir
*GSM Operatörlerinin adını veya da markasını kullanarak, onlar kadar üretilmiş resmi birer izah etme gibi gösterilen üçkâğıt amaçlı mesajların varlığı da bilinmektedir Bu nesil asılsız mesajlarda, mesaj sahibine operatör kadar bir meslek fırsatı ya da operatör bünyesinde egzersiz olanağı sunulduğu veya mesaj sahibinin bir müsabaka ya da piyango kazandığına ilişkin gerçek dışı ifadeler yer almaktadır Ayrıca dolandırıcı şahıslar, benzer amaçla kendilerini Emniyet veya Ordu mensubu olarak tanıtıp, reel gibi görünen senaryolar ile abonelerden muhakkak numaralara kontör yüklemesini talep etmektedirler Tüketiciler bu tür dolandırıcılık olaylarına karşısında da itinalı olmalıdır
3Hizmetten yararlanmaktan vazgeçtiği evre; Tüketiciler, hizmeti almaktan vazgeçmesi ve sözleşmesini feshetmek istemesi halinde, geçerli bir iptal başvurusunda bu kendisinden istek edilen belgelerle kimliğini ispatlamak suretiyle yazılı olarak GSM operatörüne müracaat etmelidirler
4Aygıt almadan önce mutlaka Veri Teknolojileri ve Iletişim Kurumu ’nun (BTK) internet sitesinden denetleme edilmelidir *