iltasyazilim
FD Üye
Bilinçli Alıcı Anlamı,
Hepimizin muhakkak esas ihtiyacları olmuştur, bunları yerine getirmek içinde gözünüze kestirdiğiniz bir ürünü almışsınızdır Daha Sonra pişman oldunuz yada istediğinizi yada size sunulan reklamın eksik olduğunu anladnız Eee derhal ne olucak ? Tüketici hakkım yokmuydu benim yada varda nasıl kullanıcağım ki ! diye düşünüyormusunuz Ana soru şu nasıl bir tüketcisiniz ? Bununla ilgili bir araştırma yaptım cevabı yazının tamımını okuyarak ögrenebilirsiniz
Ilk Önce bilinçli tüketicinin tanımını yapalımBana göre bu tasvir iki başlıktan oluşuyor birincisi Ürünü almadan önce,ikinciside ürünü aldıktan sonradan
Ürünü almadan önce ne yapılabilir?
Ürünümüz bir bir bilgisayar olsun Bunu en karlı nerden yada en ucuz nereden alırım diye bir araştırma yapmak koşul Diyelimki İnternette online alışveriş sitelerinde 700 ytl , Bilgisayar ürünleri satan mağazada 800 ytl, Tekno Marketlerde 750 ytl Model olarak aynı bilgisayar Herşeyi dikkate almak gerekiyor ,örneğin Online alış veriş sitesindeki 700 ytl kargo dahilmi dahil değilse fiyatı buna eklemek gerekiyor yada Tekno marketten alınca eve getirene dek nekadar masrafınız olucak Daha Sonra en yerinde fiyat olarak gördüğümüz yerden almamız gerekiyor Ödeme şeklinede uyarı etmeniz gerekiyor taksitle vadeli yada vadesiz,peşin fiyatına bunlarda çok kayda değer
Ben tekno marketten ürünü almaya gittim burda aklımızda bulunması gereken ,ürünü ambalajında incikboncuk herşeyi dahilmi diye bakmakSonra eve gidip baktığımızda vay efendim bunun kulaklığı yokmuş , vay efendim hediyesini koymamışlar demeyin
Geri götürdüğünüzde “Biz size eksiksiz vermiştik lafını duymanız muhtemel
Sizin adınıza düzenlenmiş Fişinizi ,bakbuzunuzu ya da dekontunuzu mutlaka alın
Sıra ikinci ve en can herif noktada
Ürünü aldıktan Daha Sonra
Bilgisayarımızı aldık evimize masamızın üzerine koyduk Hemen kullanmak gerekiyor lakin nasıl ? Bu işten anladıgını düşündüğümüz bi arkadaşımızı getirdik onun bize anlatmasını istiyoruz, işte bu kısmen yanlış Getirdiğiniz arkadaşınız merakına yenik düşüp sizin bilgisizliğinizden yararlanıp garantı kapsamından ürünü cıkartıcak haraketler yapabilir
Sorun yokken sorun cıksın istemessiniz sanırım Kullanma klavuzlarını iyi okumalıuyız mesela monitörde manzara değil diye teknik servisi çagırmamalıyız, çünkü daha önce biri mutlaka bu yüzden çağırmıştır ve kullanım klavuzunda sizin için bu soruya yanıt bulunmuştur
Aldım, memnun kalmadım
İşin en karmakarışık kısmı gerçekte burası Memnun olmama sebebiniziz geçerli ve istikrarlı olması gerekirMesela monitörünüz sahiden bozukmuş teknik ekip geldi tamir etti ve gittiSonra yine bozuldu yeniden yaptırdınız fakat bu mahsul artık sizin için kalitesiz heran bozulucakmış şehvetli veren sorunlu bir tutam haline geldi, başkalaşmak isteyebilirsiniz lakin ilk 1 ay içinde geçerli bu…
Ben bunu verip bi üst modelini alıcam ,değiştirmek istiyorum diyemessiniz
Zamanında bi amcamız aldığı dolaptan hoşnut olmayıp gazeteye bildiri vermiş filanca markanın dolabını alalı şukadarcık gün oldu ,bozuldu gelen dışarı giden değil diye vermiş veriştirmiş firmaya Yetkililer amcanın dolabi bakmaya gitmişler bakmışlarki alıcı kaynaklı bir sorun var Amcaya yüklü bir tazminat davası açmışlar ve almışlarda
Çağrıda Bulunmak istediğim sorunu önce kendinizden olup olmadığını kavrayın icabında telefon desteği alın ,daha sonra teknik takviye isteyin daha sonra ilgili yerlere şikayet edin *
Hepimizin muhakkak esas ihtiyacları olmuştur, bunları yerine getirmek içinde gözünüze kestirdiğiniz bir ürünü almışsınızdır Daha Sonra pişman oldunuz yada istediğinizi yada size sunulan reklamın eksik olduğunu anladnız Eee derhal ne olucak ? Tüketici hakkım yokmuydu benim yada varda nasıl kullanıcağım ki ! diye düşünüyormusunuz Ana soru şu nasıl bir tüketcisiniz ? Bununla ilgili bir araştırma yaptım cevabı yazının tamımını okuyarak ögrenebilirsiniz
Ilk Önce bilinçli tüketicinin tanımını yapalımBana göre bu tasvir iki başlıktan oluşuyor birincisi Ürünü almadan önce,ikinciside ürünü aldıktan sonradan
Ürünü almadan önce ne yapılabilir?
Ürünümüz bir bir bilgisayar olsun Bunu en karlı nerden yada en ucuz nereden alırım diye bir araştırma yapmak koşul Diyelimki İnternette online alışveriş sitelerinde 700 ytl , Bilgisayar ürünleri satan mağazada 800 ytl, Tekno Marketlerde 750 ytl Model olarak aynı bilgisayar Herşeyi dikkate almak gerekiyor ,örneğin Online alış veriş sitesindeki 700 ytl kargo dahilmi dahil değilse fiyatı buna eklemek gerekiyor yada Tekno marketten alınca eve getirene dek nekadar masrafınız olucak Daha Sonra en yerinde fiyat olarak gördüğümüz yerden almamız gerekiyor Ödeme şeklinede uyarı etmeniz gerekiyor taksitle vadeli yada vadesiz,peşin fiyatına bunlarda çok kayda değer
Ben tekno marketten ürünü almaya gittim burda aklımızda bulunması gereken ,ürünü ambalajında incikboncuk herşeyi dahilmi diye bakmakSonra eve gidip baktığımızda vay efendim bunun kulaklığı yokmuş , vay efendim hediyesini koymamışlar demeyin
Geri götürdüğünüzde “Biz size eksiksiz vermiştik lafını duymanız muhtemel
Sizin adınıza düzenlenmiş Fişinizi ,bakbuzunuzu ya da dekontunuzu mutlaka alın
Sıra ikinci ve en can herif noktada
Ürünü aldıktan Daha Sonra
Bilgisayarımızı aldık evimize masamızın üzerine koyduk Hemen kullanmak gerekiyor lakin nasıl ? Bu işten anladıgını düşündüğümüz bi arkadaşımızı getirdik onun bize anlatmasını istiyoruz, işte bu kısmen yanlış Getirdiğiniz arkadaşınız merakına yenik düşüp sizin bilgisizliğinizden yararlanıp garantı kapsamından ürünü cıkartıcak haraketler yapabilir
Sorun yokken sorun cıksın istemessiniz sanırım Kullanma klavuzlarını iyi okumalıuyız mesela monitörde manzara değil diye teknik servisi çagırmamalıyız, çünkü daha önce biri mutlaka bu yüzden çağırmıştır ve kullanım klavuzunda sizin için bu soruya yanıt bulunmuştur
Aldım, memnun kalmadım
İşin en karmakarışık kısmı gerçekte burası Memnun olmama sebebiniziz geçerli ve istikrarlı olması gerekirMesela monitörünüz sahiden bozukmuş teknik ekip geldi tamir etti ve gittiSonra yine bozuldu yeniden yaptırdınız fakat bu mahsul artık sizin için kalitesiz heran bozulucakmış şehvetli veren sorunlu bir tutam haline geldi, başkalaşmak isteyebilirsiniz lakin ilk 1 ay içinde geçerli bu…
Ben bunu verip bi üst modelini alıcam ,değiştirmek istiyorum diyemessiniz
Zamanında bi amcamız aldığı dolaptan hoşnut olmayıp gazeteye bildiri vermiş filanca markanın dolabını alalı şukadarcık gün oldu ,bozuldu gelen dışarı giden değil diye vermiş veriştirmiş firmaya Yetkililer amcanın dolabi bakmaya gitmişler bakmışlarki alıcı kaynaklı bir sorun var Amcaya yüklü bir tazminat davası açmışlar ve almışlarda
Çağrıda Bulunmak istediğim sorunu önce kendinizden olup olmadığını kavrayın icabında telefon desteği alın ,daha sonra teknik takviye isteyin daha sonra ilgili yerlere şikayet edin *