Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Bilinçli Tüketici Davranışlarına Örnekler

Bilinçli Tüketici Davranışlarına Örnekler
0
116

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
Tüketici; kişisel istek, arzu ve ihtiyaçları için “pazarlama bileşenlerini satın alan yada satın alma kapasitesinde olan kişidir

Tüketici davranışları; tüketicilerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde tatmin olabilmek için sahip oldukları değerleri (para, kredi, zaman, şiddet) kullanma kararlarıdır Öteki bir deyişle, tüketicilerin hangi mülk ve hizmetleri satın alacaklarına, kimden, nasıl, nereden, ne zaman satın alacaklarına ve satın alıp almayacaklarına ilişkin karar süreçleridir


İnsanı alıcı olarak harekete geçiren güdülerin neler olduğu bilinmelidir Alıcı satın alma davranışına etki eden faktörler iki kısıma ayrılır:

Dış faktörler (çevre faktörleri): Kişinin öğrenim durumu, mesleği, başarısı vb gibi sosyal değişkenler ile piyasadaki mülk ve hizmetler, bunların markaları ve fiyatları, reklamların yoğunluğu, tüketicinin kazanç seviyesi vb gibi hesaplı değişkenler olarak tanımlanabilirler

İç faktörler ( kişiye ait faktörler): Bireyin fizyolojik ve psikolojik kişiliğini yaratıcı faktörler olarak değerlendirebiliriz

Ve aslında tüketici davranışları insanın farklı alanlara yönlendirilmiş güdülerle gerçekleştirdiği hareketidir Bu güdüler davranışın psikolojik nedenleridir:

biyoloji ile ilgili ve sosyal güdüler

başlıca ve seçme güdüler

mantıklı(ussal) ve hissi satın alma güdüleri

uyanık ve uyuklayan satın alma güdüleri

En Ince Ayrıntısına Kadar bu güdülere göre hareket eden alıcı, idareli kısıtları altında tüm alternatifleri değerlendirecek ve kendisine en fazla faydayı sağlayacak olanları seçecektir


Grayson ve Olsen ’e kadar akılcı davranacak tüketici:

Tüm alternatif mallardan haberdardır

Yalnızca kendisine üstünlük sağlayacak mallarla ilgilenecektir

Satın alma yerlerini bilgece seçecektir

En yüksek faydayı sağlayanı satın alacaktır

Malın kalitesini ön planda tutacaktır


Bu tanımlamalardan hareketle rasyonel insan tanımının ütopik olduğu düşünülebilir Mutlaka birey davranışlarında, çoğu psikolojik ya da sosyopsikolojik faktörler bulunduracaktır Kendini gösterebilme, yarışma ve geçme, gösteriş, hırs, eğlenme, gurur, prestij sağlama gibi güdülerde davranışlarda ortaya çıkacaktır Bireylerin öğrenim durumlarının satın alma davranışlarını etkileyebildiği ve bilhassa yüksek tahsilin insanları davranışlarında rasyonelliğe itebileceği varsayılmaktadır Kazanç durumu, promosyon, reklam, aile fertleri ve komşular gibi unsurlar satın alma davranışındaki güdüleri etkileyecektir


Hemen de tüketici davranışını açıklamak için geliştirilen modellere göz atalım:

İktisadi Model; insanın ihtiyaçlarının tatmini için ürünün maliyeti ile faydası aralarında ilişki kuracak ve tüketime yönelecektir

Psikolojik Model; insanın şahsiyet özellikleri, davranışlarını belirler İnsanı belirtilen ürünlere motive edip, o malın ihtiyacını tatmin edeceği mesajıyla inandırarak satın almaya yöneltir

Sosyolojik Davranış Modeli; insanın yaşadığı sosyal etraf onun tüketim davranışını şekillendirecektir


BU SÜREÇTE İŞLETMELERE DÜŞENLER



Kesintisiz bir gelişim ve başkalaşım gösteren tüketici ihtiyaçları, satın alma tercih ve alışkanlıkları, işletmeleri, ürünlerini geliştirmeye ve tüketiciler açısından daha çekici biçimde sunmaya zorlamaktadır Bunun içinde tüketicilerin iyi tanınması ve işletme ürünlerine ait bilgilerinde tüketicilere aktarılması gerekmektedir


Alıcı davranışı bir karar sürecidir Tüketici davranışını iyi anlamak için bu sürecin incelenmesi gerekir Alıcı karar verme sürecinin sorunun belirlenmesi aşamasında, alıcı sorunu veya ihtiyacı tanımlanmaya çalışılır Bu aşamada tüketicilerin güdüleri, deneyimleri ve ürün veya marka hakkında elde edilebilecek bilgilere uyarı edilmelidir Genelde, tüketiciler mahsul veya marka seçenekleriyle ilgili bilgileri iki önemli kaynaktan elde edebilirler: içsel arama sonucunda; daha önceki deneyimleri sonucu belleklerinde kalan bilgilerden ve dışsal arama yani içsel arama sonucu elde edilen bilgilerin tatmin edici olmadığı durumlarda, çevreden elde edilen bilgilerden


İşletmeler kısalan ürün yaşam süreci nedeniyle, ürünlerini fazla seri yenilemeli ve aralıksız yeni ürünlerle pazar paylarını korumaya çalışmalıdırlar Bunun için yalnızca yeni ürün geliştirmek yok, üretilecek ürünün iyice tip istekleri doğrultusunda geliştirilmeli, pazara sunulmalı ve sürekliliği sağlanmalıdır

Artık tüketicinin bilinçlenmiş olması, haklarının farkındalığı ve onu kullanabilmesi, alternatif mahsul ve markalar hakkında bilgiyi kolay elde etmesi, gelişen teknoloji sayesinde istediği ürüne daha kolay ulaşması müşteriyi zirveye oturtmuştur Yeni dönemde bay, bayan tüketici fazla kaprisli, en minik bir ayrıntıya bile titizleniyor Yıllardır alıştığı firmayı, en minik gerekçe ile terk ediyor Tüketicinin parası dek konuşabildiği, “size göre malımız değil diye kapı dışarı edildiği dönemler de geride kaldı Parası yeterli olmasa da tüketici memnun olduğu kadar mükemmerl mahsul istek ediyor Şirket yöneticileri o kdar işlerinin arasında bir de tüketici tavır ve davranışlarını, tercihlerindeki değişimi izlemek zorundadır artık


Çağdaş çağdaki tüketicinin satın alma davranışı ruhu:

Tüketicinin Süper Market Tercihi:


Tüketicileri etkileyen çevresel faktörlerdeki değişmeler onların satın alma alışkanlıklarında da değişikliğe yol açmaktadır Gelirlerinin, eğitim seviyelerinin vb artması ile alım gücü gelişen tüketiciler satın alma da daha artı huzur istemektedirler Günlük yaşamlarında tüketicilerin, alışverişe daha az zaman bozmak istemeleri, onları; kendilerine çeşitli ihtiyaçlarını tatmin edebilecekleri ikame mal bileşenlerinin fazla sayıda çeşidini sunan süper marketlere yöneltmiştir


Yapılan bir anket çalışmasında, tüketicilerin süper market tercihlerinde satmak özendirici unsurlar, müşteriye sunulan kolaylıklar, fiyatlandırma, herif hizmetleri, ürün sunma özellikleri ve personelin davranışı ve fiziki şartların etkin olduğu sonuçları ortaya çıkmıştır

Tüketicinin Market Markaları Tercihi


Tüketicilerin güven duydukları ve aralıksız alışveriş yaptıkları market isimlerini taşıyan ürünleri seçim ettikleri gözlenmektedir Bu da kaliteyi, uygun fiyatla alabilecek olmalarındandır


Amerikan Araştırma Şirketi Wirthlin Wordwide ’ın yaptığı araştırmanın sonuçlarına tarafından tüketicilerin alışveriş yaptıkları marketin markasını seçim etmelerinde ürünün cinsine ağırlık verdikleri sonucu ortaya çıkmıştır Fazla artı kalite farkının olmadığı genel ürünlerde, fiyatın düşük olması tüketiciyi bu markaları tercih etmeye yöneltmiştir



Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

1) Bir mülk satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize yerinde olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mülk satın alırken, hazırlanan anlaşma metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz

6) Anlaşma kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz

a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,

b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması sözünden dönme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından kesin olunuz)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,

d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)

e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı *
 
858,471Konular
981,205Mesajlar
29,544Kullanıcılar
Aal01Son üye
Üst Alt