iltasyazilim
FD Üye
Bilinçli Tüketici kimdir
Tüketicinin hakları nelerdir
Alıcı kimdir?
Alıcı; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen hakiki ya da tüzel kişidir Ticari emellerle mal satın alanlar alıcı değildir Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; fakat nihai tatbik amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler
1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, meşrubat ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir
2) Sıhhat Ve Emniyet Hakkı: Satışa sunulan her türlü mülk ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır
3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mülk ve hizmeti satın alırken içten karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır
4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir
5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mülk ya da hizmetten nedeniyle tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mülk veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır
6) Dinç Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların dürüst kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve dinç bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır
7) Hesaplı Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye mukayese imkanı verecek çeşitte mülk ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik takviye ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır
8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin farklı alanlara yönlendirilmiş mahsul ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır Rekabetin iyice işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile yerinde kalite ve fiyatlarda mülk ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır
9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda farzedilen hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek zorlama birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate darılma ve millet kurumlarında temsilcilik edilebilmesidir *
Tüketicinin hakları nelerdir
Alıcı kimdir?
Alıcı; bir mal veya hizmeti özel amaçlarla satın alarak kullanan veya tüketen hakiki ya da tüzel kişidir Ticari emellerle mal satın alanlar alıcı değildir Şirketler, ticari iş yaptıkları için kural olarak tüketici değildirler; fakat nihai tatbik amacıyla büroya gıda, kırtasiye alıyorlarsa tüketici olarak değerlendirilirler
1) Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Barınma,ısınma, aydınlanma, meşrubat ve kullanacak su bulma,haberleşme, ulaşım tüketicilerin en temel ihtiyaçlarıdır Her tüketici, bu temel ihtiyaçların karşılanmasını talep edebilir
2) Sıhhat Ve Emniyet Hakkı: Satışa sunulan her türlü mülk ve hizmetin insan yaşamı ve sağlığı açısından kullanıcısına zarar vermeyecek durumda olmasıdır
3) Bilgi Edinme Hakkı: Tüketicinin mülk ve hizmeti satın alırken içten karar verebilmesinin sağlanması için tüketicinin gerekli bilgilere ulaşabilmesi ve zararlı, yanıltıcı reklamdan, etiketten, ambalajdan korunmasıdır
4) Eğitilme Hakkı: Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi, tüketici bilincine sahip olması için eğitim kurumlarında eğitilmesidir
5) Zararların Giderilmesi Hakkı: Satın alınan mülk ya da hizmetten nedeniyle tüketicinin uğramış olduğu zararın giderilmesi, o mülk veya hizmetin yeniden tüketiciye ulaştırılmasıdır
6) Dinç Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Sağlık koşullarına uygun bir çevrenin oluşumunda ülke ve
Doğal kaynakların dürüst kullanımı ile çevrenin korunması, temiz ve dinç bir şekilde gelecek nesillere bırakılmasıdır
7) Hesaplı Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketiciye mukayese imkanı verecek çeşitte mülk ve hizmetin en uygun fiyattan sunulması, satış sonrası her türlü teknik takviye ve servisin tüketiciye ulaştırılmasıdır
8) Seçme Hakkı: Tüketicilerin farklı alanlara yönlendirilmiş mahsul ve hizmetlere istedikleri zaman ulaşabilmeleri anlamındadır Rekabetin iyice işlemediği pazarlarda devlet aksaklıların giderilmesi için yapacağı düzenlemeler ile yerinde kalite ve fiyatlarda mülk ve hizmetlerin tüketicilere sunulmasını sağlamalıdır
9) Temsil Edilme, Örgütlenme, Sesini Duyurma Hakkı: Yukarıda farzedilen hakların elde kullanılabilmesi, tüketicilerin haklarını koruyabilmeleri, mağduriyetlerinin giderilmesinde bir araya gelerek zorlama birliği oluşturmaları ve hükümetlerin ekonomik ve siyasi politikaların da dikkate darılma ve millet kurumlarında temsilcilik edilebilmesidir *