Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır?

Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır?
0
94

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
36
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
90
Bilinçli Tüketici kimdirBilinçli tüketici ne yapar?Bilinçli Tüketici Nedir? Bilinçli Tüketici Kime Denir? Bilinçli Tüketici Kimdir? Bilinçli Tüketici Nasıl Olmalıdır?

Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
1) Bir mal satın alırken gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat ediniz
5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz
a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olunuz)
c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı

B YASAL HAKLARINIZ :
Yalnızca kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
1) Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek veya reddetmek hakkına sahipsiniz
2) Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter aracılığıyla gönderilen ihbarname ile veya bizzat elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, ücretsiz olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz
4) Satıcı tercih ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5) Satın alınan malın ayıbı gizli nitelikte ise, hakkınızı aramak için kanuni süre 2 yıldır (Gizli ayııbnı ispat edilmesi gerekir)

C SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine veya Tüketici Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
a Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçe ve delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
b Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
c Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D ÖNERİLER :
1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların aldatıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç zaman kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz *
 
858,498Konular
982,569Mesajlar
30,318Kullanıcılar
pikachu -88Son üye
Üst Alt