Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bilinçli Tüketici Örnekleri

Bilinçli Tüketici Örnekleri
0
158

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Bilinçli Alıcı Davranışlarına Örnekler
en bilinçli Tüketici örnek
bilinçli tüketici nedir

Alıcı; kişisel özlem, istek ve ihtiyaçları için “pazarlama bileşenlerini satın alan yada satın alma kapasitesinde olan kişidir

Alıcı davranışları; tüketicilerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde memnun etme edebilmek için sahip oldukları değerleri (para, kredi, süre, şiddet) yararlanma kararlarıdır Diğer bir deyişle, tüketicilerin hangi mülk ve hizmetleri satın alacaklarına, kimden, nasıl, nereden, ne zaman satın alacaklarına ve satın alıp almayacaklarına ilişkin karar süreçleridir


İnsanı alıcı olarak harekete geçiren güdülerin neler olduğu bilinmelidir Tüketici satın alma davranışına etki eden faktörler iki kısıma ayrılır:

Dış faktörler (çevre faktörleri): Kişinin öğrenim durumu, mesleği, başarısı vb gibi sosyal değişkenler ile piyasadaki mal ve hizmetler, bunların markaları ve fiyatları, reklamların yoğunluğu, tüketicinin gelir seviyesi vb gibi ekonomik değişkenler olarak tanımlanabilirler

İç faktörler ( kişiye ait faktörler): Bireyin fizyolojik ve psikolojik kişiliğini yaratıcı faktörler olarak değerlendirebiliriz

Ve doğrusu alıcı davranışları insanın farklı alanlara yönlendirilmiş güdülerle gerçekleştirdiği hareketidir Bu güdüler davranışın psikolojik nedenleridir:

biyoloji ile ilgili ve sosyal güdüler

belli başlı ve seçme güdüler

akılcı(ussal) ve şehvetli satın alma güdüleri

kurnaz ve uyuklayan satın alma güdüleri

Iyice bu güdülere göre hareket eden alıcı, idareli kısıtları altında bütün alternatifleri değerlendirecek ve kendisine maksimum faydayı sağlayacak olanları seçecektir


Grayson ve Olsen ’e kadar akla yatkın davranacak alıcı:

Tüm alternatif mallardan haberdardır

Yalnızca kendisine fayda sağlayacak mallarla ilgilenecektir

Satın alma yerlerini bilgece seçecektir

En yüksek faydayı sağlayanı satın alacaktır

Malın kalitesini ön planda tutacaktır


Bu tanımlamalardan hareketle akla yatkın insan tanımının ütopik olduğu düşünülebilir Mutlaka birey davranışlarında, birçok psikolojik veya sosyopsikolojik faktörler bulunduracaktır Kendini gösterebilme, yarışma ve geçme, şaşaa, hırs, eğlenme, gurur, prestij sağlama gibi güdülerde davranışlarda ortaya çıkacaktır Bireylerin öğrenim durumlarının satın alma davranışlarını etkileyebildiği ve özellikle yüksek tahsilin insanları davranışlarında rasyonelliğe itebileceği varsayılmaktadır Kazanç durumu, promosyon, reklam, aile fertleri ve komşular gibi unsurlar satın alma davranışındaki güdüleri etkileyecektir


Şimdi de alıcı davranışını açıklama yapmak için geliştirilen modellere göz atalım:

İktisadi Model; insanın ihtiyaçlarının tatmini için ürünün maliyeti ile faydası aralarında ilişki kuracak ve tüketime yönelecektir

Psikolojik Model; insanın karakter özellikleri, davranışlarını belirler İnsanı belirtilmiş ürünlere motive edip, o malın ihtiyacını tatmin edeceği mesajıyla inandırarak satın almaya yöneltir

Sosyolojik Tavır Modeli; insanın yaşadığı sosyal ortam onun tüketim davranışını şekillendirecektir


BU SÜREÇTE İŞLETMELERE DÜŞENLER



Kesintisiz bir gelişim ve başkalaşım belirten alıcı ihtiyaçları, satın alma tercih ve alışkanlıkları, işletmeleri, ürünlerini geliştirmeye ve tüketiciler açısından daha cazip biçimde sunmaya zorlamaktadır Bunun içinde tüketicilerin iyi tanınması ve işletme ürünlerine ait bilgilerinde tüketicilere aktarılması gerekmektedir


Alıcı davranışı bir karar sürecidir Alıcı davranışını anlamak için bu sürecin incelenmesi gerekir Alıcı karar verme sürecinin sorunun belirlenmesi aşamasında, tüketici sorunu veya ihtiyacı tanımlanmaya çalışılır Bu aşamada tüketicilerin güdüleri, deneyimleri ve ürün ya da marka hakkında elde edilebilecek bilgilere dikkat edilmelidir Genel Olarak, tüketiciler ürün ya da marka seçenekleriyle ilgili bilgileri iki önemli kaynaktan elde edebilirler: içsel arama sonucunda; daha önceki deneyimleri sonucu belleklerinde kalan bilgilerden ve dışsal arama yani içsel arama sonucu elde edilen bilgilerin tatmin edici olmadığı durumlarda, çevreden elde edilen bilgilerden


İşletmeler kısalan ürün yaşam süreci sebebiyle, ürünlerini çok seri yenilemeli ve kesintisiz yeni ürünlerle pazar paylarını korumaya çalışmalıdırlar Bunun için yalnızca yeni ürün ilerletmek değil, üretilecek ürünün tamamen alıcı istekleri doğrultusunda geliştirilmeli, pazara sunulmalı ve sürekliliği sağlanmalıdır

Artık tüketicinin bilinçlenmiş olması, haklarının farkındalığı ve onu kullanabilmesi, alternatif ürün ve markalar hakkında bilgiyi kolay elde etmesi, artan teknoloji sayesinde istediği ürüne daha kolay ulaşması müşteriyi zirveye oturtmuştur Yeni dönemde bay, bayan alıcı çok kaprisli, en minik bir ayrıntıya bile titizleniyor Yıllardır alıştığı firmayı, en küçük mazeret ile terk ediyor Tüketicinin parası kadar konuşabildiği, “size kadar malımız yok diye kapı dışarı edildiği dönemler de geride kaldı Parası yeterli olmasa da tüketici hoşnut olduğu dek mükemmerl ürün istek ediyor Şirket yöneticileri o kdar işlerinin arasında bir de tüketici davranış ve davranışlarını, tercihlerindeki değişimi izlemek zorundadır artık


Çağdaş çağdaki tüketicinin satın alma davranışı ruhu:

Tüketicinin Süper Market Tercihi:


Tüketicileri etkileyen çevresel faktörlerdeki değişmeler onların satın alma alışkanlıklarında da değişikliğe yol açmaktadır Gelirlerinin, eğitim seviyelerinin vb artması ile alım gücü artan tüketiciler satın alma da daha pozitif refah istemektedirler Jurnal yaşamlarında tüketicilerin, alışverişe daha az süre bozmak istemeleri, onları; kendilerine farklı alanlara yönlendirilmiş ihtiyaçlarını hoşnutluk edebilecekleri ikame mal bileşenlerinin çok sayıda çeşidini sunan süper marketlere yöneltmiştir


Yapılan bir anket çalışmasında, tüketicilerin süper market tercihlerinde satmak özendirici unsurlar, müşteriye sunulan kolaylıklar, fiyatlandırma, müşteri hizmetleri, mahsul sunma özellikleri ve personelin davranışı ve maddesel şartların etkin olduğu sonuçları ortaya çıkmıştır

Tüketicinin Market Markaları Tercihi


Tüketicilerin güven duydukları ve sürekli alışveriş yaptıkları market isimlerini içeren ürünleri tercih ettikleri gözlenmektedir Bu da kaliteyi, uygun fiyatla alabilecek olmalarındandır


Amerikan Araştırma Şirketi Wirthlin Wordwide ’ın yaptığı araştırmanın sonuçlarına tarafından tüketicilerin alışveriş yaptıkları marketin markasını seçim etmelerinde ürünün cinsine yük verdikleri sonucu ortaya çıkmıştır Fazla pozitif kalite farkının olmadığı genel ürünlerde, fiyatın düşük olması tüketiciyi bu markaları seçim etmeye yöneltmiştir



Bilinçli tüketici nasıl olunur,nasıl olmalıdır?

1) Bir mülk satın alırken doğrusu bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize yerinde olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına uyarı ediniz

5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan anlaşma metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz

6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına dikkat ediniz

a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,

b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması sözünden dönme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından kesin olunuz)

c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,

d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)

e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı

özel baskı *
 
858,505Konular
982,708Mesajlar
33,054Kullanıcılar
yazsoyamanSon üye
Üst Alt