iltasyazilim
FD Üye
Bilinçli Alıcı
Bilinçli Alıcı nedir
Bilinçli Tüketici atama
Bilinçli Alıcı görev konusu
Bilinçli Tüketici Nedir? Bilinçli Tüketici Kime Denir? Bilinçli Alıcı Kimdir?
Alıcı Nasıl Olmalıdır?
Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
1) Bir mal satın alırken sahiden bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına uyarı ediniz
5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan anlaşma metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz
a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından belirli olunuz)
c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı
B HUKUKI HAKLARINIZ :
Sadece kapıdan, posta ve katalog aracılığıyla yapılan satışlarda;
1) Hiçbir göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek ya da geri çevirmek hakkına sahipsiniz
2) Malı almaktan caydığınızı yani “Sözünden Dönme Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter yoluyla gönderilen ihbarname ile ya da kişisel olarak elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, bedava olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu layık kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz
4) Satıcı seçim ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5) Satın alınan malın ayıbı dar nitelikte ise, hakkınızı çağırmak için kanuni süre 2 yıldır (Dar ayııbnı ispat edilmesi gerekir)
C SORUNLARINIZ İÇİN DILEKÇE :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Alıcı Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
a Başvurular, uyuşmazlık konusunu taşıyan başvuru formu ve delil yaratıcı ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
b Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
c Diğer uyuşmazlıklarda ise mülk ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Alıcı Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur
D ÖNERİLER :
1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mülk satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç süre kaybetmeden hukuki sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz *
Bilinçli Alıcı nedir
Bilinçli Tüketici atama
Bilinçli Alıcı görev konusu
Bilinçli Tüketici Nedir? Bilinçli Tüketici Kime Denir? Bilinçli Alıcı Kimdir?
Alıcı Nasıl Olmalıdır?
Bir mal satın alırken nelere dikkat etmelisiniz?
1) Bir mal satın alırken sahiden bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2) Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3) Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız
4) Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına uyarı ediniz
5) Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mal satın alırken, hazırlanan anlaşma metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6) Sözleşme kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz
a) Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
b) Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından belirli olunuz)
c) Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
d) Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
e) Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı
B HUKUKI HAKLARINIZ :
Sadece kapıdan, posta ve katalog aracılığıyla yapılan satışlarda;
1) Hiçbir göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde kabul etmek ya da geri çevirmek hakkına sahipsiniz
2) Malı almaktan caydığınızı yani “Sözünden Dönme Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter yoluyla gönderilen ihbarname ile ya da kişisel olarak elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3) Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, bedava olarak onarılması veya ayıbın neden olduğu layık kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini talep edebilirsiniz
4) Satıcı seçim ve talep ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5) Satın alınan malın ayıbı dar nitelikte ise, hakkınızı çağırmak için kanuni süre 2 yıldır (Dar ayııbnı ispat edilmesi gerekir)
C SORUNLARINIZ İÇİN DILEKÇE :
Satın alınan mal veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Alıcı Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
a Başvurular, uyuşmazlık konusunu taşıyan başvuru formu ve delil yaratıcı ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
b Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
c Diğer uyuşmazlıklarda ise mülk ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Alıcı Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur
D ÖNERİLER :
1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir tüketici olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dayanıklı tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mülk satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç süre kaybetmeden hukuki sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi ihmal etmeyiniz *