Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Bilinçli Tüketici Yöntemleri

Bilinçli Tüketici Yöntemleri
0
125

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
58
bilinçli tüketiciliğin yöntemleri
bilinçli bir alıcı nelere uyarı etmeli

Bilinçli bir alıcı olarak dikkat etmemiz gereken özellikler vardırBir mahsul almadan önce ve aldıktan daha sonra hatalı çıkması durumunda yapmamız gereken aşamalar varBunları uygularsak araızalı malı, yanlış ve eksik hizmetten dolayı uğradığımız zararı önlerizBunlardan en önemlisi ise hizmeti ve malı almadan önce dikkat edersek mağdur olmayızŞimdi iki faz olarak bunu inceleyelim

1Hizmet almadan önceki evre
Hizmetin kapsamı, kalitesi, sözleşme koşulları ve ücreti hakkında tüketiciler araştırma yapmalı, kampanyalara ilişkin detayları adamakıllı okuyarak, kendileri için en yerinde olanı seçmelidir aynı zamanda bilinçli alıcı, aldığı hizmete ilişkin doğacak vergilerin mükellefinin kendisi olduğunu bilmeli, kampanyalara ilişkin fiyatları incelerken bahşedilen fiyatların tüm harçlar ve vergiler dahil fiyatlar olup olmadığını mutlaka sorgulamalıdır

2Hizmetten yararlandıktan sonraki faz:
Hizmeti alırken taahhüt edilen nitelikleri taşımaması durumunda tüketiciler, hizmet aldıkları işletmeciyi uyarmalı ve zorunlu yerlere başvurmalıdır aynı zamanda üçüncü şahıslardan gelebilecek zararlar aleyhinde da bilinçli olmalıdır

A Bir mal satın alırken nelere uyarı etmelisiniz?

1 Bir mal satın alırken aslında bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşününüz
2 Satın alacağınız malın fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakınız
3 Malı teslim almadan sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayınız Apaçık bırakılabilirsiniz
4 Alacağınız malın sağlam ve ayıplı olup olmadığına uyarı ediniz
5 Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı mülk satın alırken, hazırlanan kontrat metnini imzalamadan önce mutlaka okuyunuz
6 Kontrat kağıdında aşağıdaki bilgilerin bulunmasına uyarı ediniz

1 Satıcının adı, ünvanı ve adresi,
2 Sözleşmenin düzenlendiği tarih (Sözleşmeye geçmiş tarih atılması sözünden dönme hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından belirlenmiş olunuz)
3 Satın alınan malın cinsi ve miktarı,
4 Malın teslim tarihi, (malı teslim almadan tarih atmayınız)
5 Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve faiz oranı

B YASAL HAKLARINIZ :

Sadece kapıdan, posta ve katalog yoluyla yapılan satışlarda;
1 Hiçbir gerekçe göstermeden bir malı teslim aldığınız tarihten itibaren ( 7 ) gün içinde benimsemek veya geri çevirmek hakkına sahipsiniz
2 Malı almaktan caydığınızı yani “Cayma Bildirimini satıcıya 7 gün içinde iadeli taahhütlü mektupla, noter yoluyla gönderilen ihbarname ile veya kişisel olarak elden teslim ederek ulaştırabilirsiniz
3 Satın aldığınız malın ayıplı olduğunun anlaşılması halinde, malın teslim tarihinden itibaren 15 gün içerisinde satıcı firmaya başvurarak malın değiştirilmesi, ödediğiniz bedelin iade edilmesi, bedava olarak onarılması veya ayıbın niçin olduğu değer kaybının bedelden indirilmesi haklarından birini istek edebilirsiniz
4 Satıcı seçim ve istek ettiğiniz seçeneği yerine getirmekle yükümlüdür
5 Satın alınan malın ayıbı bakımlı nitelikte ise, hakkınızı seslenmek için kanuni süre 2 yıldır (Gizli ayıbın kanıt edilmesi gerekir)

C SORUNLARINIZ İÇİN BAŞVURU :

Satın alınan mülk veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla aranızda çıkabilecek sorunların çözümünde; Alıcı Sorunları Hakem Heyetlerine ya da Alıcı Sorunlarına bakmakla görevli mahkemelere başvurabilirsiniz
1 Başvurular, anlaşmazlık konusunu içeren kullanım ve delil yaratıcı ilgili belgelerle birlikte Hakem Heyetlerine yapılır Hakem Heyetleri Kaymakamlık ve Valilik bünyesinde bulunmaktadır
2 Kapıdan satışlarla ilgili uyuşmazlıklarda tüketicinin bulunduğu yerdeki Hakem Heyetlerine,
3 Diğer uyuşmazlıklarda ise mal ve hizmeti satın aldığınız satıcının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlıklarına başvurulur

D ÖNERİLER :

1 Çocuklarınızı ve ailenizi bilinçli bir alıcı olarak yetiştiriniz
2 Satın aldığınız dirençli tüketim malları için Garanti Belgesi almayı ve onaylatmayı unutmayınız
3 Satıcıların yanıltıcı ve yanıltıcı sözlerine kanmayınız
4 Eğer bir mal satın almışsanız ve sorunlarınız varsa hiç vakit kaybetmeden yasal sürede ilgili hakem heyetine müracaat etmeyi dikkatsizlik etmeyiniz

giderken Tüketici Hakları Hakem Heyeti nereden bulacağım diye soracaksınızAlıcı Hakları hakem heyeti Bulundğunuz ilçenin Kaymakamlık binası içindedirBunları kaymakamlık binası içinde bulmakta zorBende gittiğimde fazla aradımTam vazgeçecekken aklıma çaycı geldiEvet Küçükçekmece Kaymakamlık binası içinde bir tane tabela değil ve kimse bilmiyorFakat binanın çaycısı tanım edince buldum Ama hakkınızı yani itirazınıza yanıt geliyor ve mahkeme kararı ile paranız size iade ediliyorben denedim ardına kadar mücadelenizi yapın netice alacaksınız *
 
858,509Konular
980,857Mesajlar
30,705Kullanıcılar
mehmethakSon üye
Üst Alt