iltasyazilim
FD Üye
Bilmediğimizden sorumlu değiliz diyoruz, ama öyle bir şey yokmuş, eğer o günahı işlersek 2 günah varmış Bilmiyorsak işlediğimiz için ve araştırıp öğrenmediğimiz için, bilerek yaparsak nefse yenik düştüğümüz için günah olurmuş O yüzden öğrenmek gerekiyormuş Böyle bir hadisi şerif varmış Gerçekten böyle bir hadis var mı? Böyle bir şey doğru mu?
Değerli kardeşimiz;
“Bilmediğimizden sorumlu değiliz“ sözü halk arasında dolaşan ve cehaletten kaynaklanan bir sözdür
Bugün Medeni hukukta bir şeyin suç olduğunu bilmemek kişiyi sorumluluktan kurtaramadığı gibi, İslam’da da bir şeyin suç ve günah olduğunu bilmemekveya farz ve vacip olduğunu bilmemek kişiyi sorumluluktan kurtarmaz
Bilmemenin mazeret kabul edildiği tek yer var, o da kişinin yeni müslüman olmasıdır Yeni müslüman olan bir kimsenin bazı şeylerin farzvacip mi, veya suçgünah mı olduğunu bilmemesi makuldur ve bir mazeret olarak kabul edilebilir Bir de çocuklar ve deliler sorumlu değillerdir
Şimdi hayatı boyunca dünya işlerini öğrenen ve yapmasını son derece zekice beceren bir kimsenin aynı çabayı din konusunda göstermemesi nasıl mazeret olabilir?
“İlim öğrenmek her müslümana farzdır (Mecmau’zZevaid, h no: 472) Farzı yerine getirmemek günahtır Öyleyse ilim öğrenmemek, cahil kalmak da günahtır
Diğer bir rivayete göre Efendimiz şöyle buyurmuştur: “Bir alimin ilmini neşretmeyip suskun durması öğrenmek isteyen birilerine ilim öğretmemesi caiz olmadığı gibi, bir cahilin de ilim öğrenmek için bir gayret göstermeyip cahil olarak kalmaya devam etmesi caiz değildir Hz Peygamber bu sözlerini şu ayetle da pekiştirmiştir: “Bilmiyorsanız ilim ehlindenbilenlerden sorunuz (Nahl, 1643; bk Kenzu’lUmmal, h no: 29254)
Görüldüğü gibi, ayette cahillerin ilim ehlinden sorup öğrenmeleri emrediliyor
Bütün bu açıklamalardan sonra: “Cahil bir insan, hem yanlış yaptığından, hem de yanlışı öğrenmediğinden dolayı iki kere suçludur denilebilir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Değerli kardeşimiz;
“Bilmediğimizden sorumlu değiliz“ sözü halk arasında dolaşan ve cehaletten kaynaklanan bir sözdür
Bugün Medeni hukukta bir şeyin suç olduğunu bilmemek kişiyi sorumluluktan kurtaramadığı gibi, İslam’da da bir şeyin suç ve günah olduğunu bilmemekveya farz ve vacip olduğunu bilmemek kişiyi sorumluluktan kurtarmaz
Bilmemenin mazeret kabul edildiği tek yer var, o da kişinin yeni müslüman olmasıdır Yeni müslüman olan bir kimsenin bazı şeylerin farzvacip mi, veya suçgünah mı olduğunu bilmemesi makuldur ve bir mazeret olarak kabul edilebilir Bir de çocuklar ve deliler sorumlu değillerdir
Şimdi hayatı boyunca dünya işlerini öğrenen ve yapmasını son derece zekice beceren bir kimsenin aynı çabayı din konusunda göstermemesi nasıl mazeret olabilir?
“İlim öğrenmek her müslümana farzdır (Mecmau’zZevaid, h no: 472) Farzı yerine getirmemek günahtır Öyleyse ilim öğrenmemek, cahil kalmak da günahtır
Diğer bir rivayete göre Efendimiz şöyle buyurmuştur: “Bir alimin ilmini neşretmeyip suskun durması öğrenmek isteyen birilerine ilim öğretmemesi caiz olmadığı gibi, bir cahilin de ilim öğrenmek için bir gayret göstermeyip cahil olarak kalmaya devam etmesi caiz değildir Hz Peygamber bu sözlerini şu ayetle da pekiştirmiştir: “Bilmiyorsanız ilim ehlindenbilenlerden sorunuz (Nahl, 1643; bk Kenzu’lUmmal, h no: 29254)
Görüldüğü gibi, ayette cahillerin ilim ehlinden sorup öğrenmeleri emrediliyor
Bütün bu açıklamalardan sonra: “Cahil bir insan, hem yanlış yaptığından, hem de yanlışı öğrenmediğinden dolayı iki kere suçludur denilebilir
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız